Forsikring tilknyttet campingpasset?
Fra : Sten Bo

Dato : 15-06-04 08:08

Hej gr.

Hvad med forsikringerne på rejsen?

Der er en forsikring på det Internationale pas, betingelser venligt lagt
på campingstuff s side
http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=143

* Er der forsikring tilknyttet det Skandinaviske kort? Jeg har kikket
lidt omkring uden at finde noget.

Det ser ud til at man med CCI er forsikret via Europæiske, der for nylig
er gået på markedet med en Campist forsikring.
http://www.europaeiske.dk/pdf/brochurer/C210brochure.pdf

Vi har SOS på både bil og camping - og oplevede ved tegning af
nyforsikringer på disse, at man var stærkt interesseret i om vi havde
udlands Falck.

* Er der nogen der har haft glæde af disse eller er man dækket i
forvejen med den sædvanlige familieforsikring. og SOS?

* Vi har et Internationalt kort udstedt af DK Camping Club og jeg ser
i betingelserne, også på Hanses side
http://www.hanses-campingsider.dk/campinglivet/campingpas.htm, at man
skal være medlem af en klub for at få kortet. (Være dækket?)

Vores medlemskab af DK er udgået - forstået sådan at vi bare fornyr
mærket - Men hvad dækker de 80 kr. egentlig? Er vi blevet hvilende
medlemmer - eller æresmedlemmer, som de fortabte, der måske vender
tilbage. Det er ikke mit indtryk, at køb af mærket bliver
registreret - et år havde vi glemt passet - og satte så til stor moro -
mærket på mit pæne visitkort med billede - der uden bøvl blev arkiveret
i receptionerne.

I betingelserne lagt på Campingstuff CCI står, at det er et
identitetskort der skal underskrives. Mit CCI kort har ingen underskrift
ej heller plads til samme og mangler billede.

Hvad mener I

Er det pjat det hele? (Kr.80)

Hilsen Sten Bo

Fra : phk

Dato : 15-06-04 10:40

"Sten Bo" <skrivtilgoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gr.
>
> Hvad med forsikringerne på rejsen?
>
> Der er en forsikring på det Internationale pas, betingelser venligt lagt
> [...]

Man kunne jo også spørge - er der nogensinde nogen der har fået udbetalt så
meget som en krone på den forsikring der er tilknyttet campingpasset?

--
Per, Esbjerg

Fra : km

Dato : 16-06-04 20:00

>Man kunne jo også spørge - er der nogensinde nogen der har fået udbetalt så
>meget som en krone på den forsikring der er tilknyttet campingpasset?

>--
>Per, Esbjerg

Jeg har aldrig hørt om det. jeg har tænkt det samme som dig.
Jeg har en forsikring privat ,der dækker hvad jeg laver indenfor visse
rammer, men hvad dækker campingpasset ??

km

Fra : Sten Bo

Dato : 17-06-04 07:02

km wrote:

> Jeg har aldrig hørt om det. jeg har tænkt det samme som dig.
> Jeg har en forsikring privat ,der dækker hvad jeg laver indenfor visse
> rammer, men hvad dækker campingpasset ??
>
> km

Det står jo i betingelserne som ligger på campingstuff, kik i andet
indlæg.

Som sædvanlig var det nemmere for os, forbrugeren hvis man skrev hvad
der dækkes - i stedet for alle undtagelserne.

Spontant ser det ud til at man dækker hvis der er nogen der gir en nogen
på ørerene, (tandskader? hospital, regres - eller der futtes telt af
eller skydes en raket ned gennem taget. Og vedkomne, eller du, ikke har
anden forsikring.

Folk glemmer måske at der er en forsikring tilknyttet og melder ikke
skaderne. Eller også er det et meget lille område. Forsikringen koster
sikkert få kr. I lighed med gr. liv via fagforeningerne.

Hilsen Sten Bo