billigste taletidskort udbyder i tyskland ~
Fra : [4660] Carsten Peter~

Dato : 15-06-04 00:21

regards carsten

Fra : Fischer

Dato : 15-06-04 07:41

Det er en jungle. Priserne varierer meget alt efter tidspunkt der ringes og
hvilket net der ringes til.
Kig evt. på:
http://www.prepaidgsm.net/en/germania.html

*Fischer

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 15-06-04 09:24

Hej Carsten.

[4660] Carsten Petersen wrote nothing.

Præcisér lidt:
Hvad skal det bruges til (ringe hjem, ringe indenfor Tyskland (til
fastnet eller mobilnet), modtage callbacks, sende sms'er, dataopkald
(gprs))?

Hvor færdes du (i større byer eller "på landet")?

Jo mere du fortæller, jo bedre kan du hjælpes.

Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de
Nur E-Mails mit "RE:" in "subject" werden gelesen.
Der læses kun e-mails med "RE:" i "subject".
Roaming in Dänemark - dänische Prepaid-Karte
http://www.prepaid-dk.de

Fra : [4660] Carsten Peter~

Dato : 16-06-04 21:44

> [...]
> (gprs))?
>
> Hvor færdes du (i større byer eller "på landet")?
>
> Jo mere du fortæller, jo bedre kan du hjælpes.
modtage opkald fra danmark og gprs i tyskland og sms i tyskland til DK

Fra : Rainer Schöbe \(prep~

Dato : 17-06-04 07:46

Hej Carsten.

> modtage opkald fra danmark og gprs i tyskland og sms i tyskland til DK

Så kan jeg varmt anbefale LOOP fra o2 (Germany).

Deres net dækker vel kun i tætbefolkede områder, men så roamer de hos
"T-Mobile" der siges at tilbyde den bedste dækning. Ofte skiftes netværk
endda under samtalen. Prismæssigt er der (næsten) ingen forskel om du
bruger o2's eget eller T-Mobiles net.

Den eneste forskel er at du få godskrivet EUR 0,02 pr. minut for opkald
modtaget i o2's eget net, mens du får ikke noget hvis du er i T-Mobiles
net. Det er ligeglad om opkaldet kommer fra Tyskland, fra Danmark eller
fra Burkina Faso. Det hele kaldes "EasyMoney".

GPRS (såvel til WAP som til almindeligt internet) er muligt og beregnes
forskelligt:
Internet og WAP 2.0 koster EUR 0,10 pr. 10-KB-blok + EUR 0,19 pr. dag.
WAP 1.x koster EUR 0,05 pr. WAP-side.

SMS til udlandet koster EUR 0,19 pr. sms (måske er det billigere at
bruge dit danske abonnement til at sende beskeder, f.eks. koster det
"kun" EUR 0,15 at sms'e med Telmore fra det tyske Vodafone D2). Der er
"happy hour" til sms hver dag mellem kl 18-20 hvor det koster kun EUR
0,09 pr. sms.

Opkald til Danmark er dyre - med alle tyske taletidskort, men så kunne
du måske tænke over en callback-udbyder.

LOOP koster officielt EUR 30,- og du får EUR 15,- taletid. Kortet skal
registreres ved køb. På www.ebay.de er det muligt at få det meget
billigere, men jeg ved ikke om de kan/må handle med udlændige på
telekommunikationsområde.

Taletiden er gyldig i 12 måneder. Derefter kan fortsat modtage opkald i
yderligere 12 måneder. Ved hver optankning bliver gyldigheden sat op til
de ovennævnte 12 + 12 måneder.

Hér kan du få yderligere oplysninger:

http://www.o2online.de/o2/kunden/tarifcheck/prepaid/index.html

Med venlige hilsener

Fra : Claus E Beyer

Dato : 17-06-04 17:27

"Rainer Schöbe (prepaid-dk)" <newsgroup-nyhedsgruppe@prepaid-dk.de> skrev i en
meddelelse

> Taletiden er gyldig i 12 måneder. Derefter kan fortsat modtage opkald i
> yderligere 12 måneder. Ved hver optankning bliver gyldigheden sat op til
> de ovennævnte 12 + 12 måneder.

Den nye gyldighed bliver 12 måneder fra den dato, hvor man har tanket op påny.
Der er ikke tale om at den gamle gyldighedsdato forlænges med 12 måneder ved en
ny optankning.

Claus
(o2-bruger, når han/jeg er i Tyskland)

Fra : Rainer Schöbe \(prep~

Dato : 18-06-04 12:42

Hej Claus.

Claus E Beyer wrote:
> [...]
>
> Den nye gyldighed bliver 12 måneder fra den dato, hvor man har tanket
> op påny. Der er ikke tale om at den gamle gyldighedsdato forlænges

Det er det jeg ville sige. Det danske sprog er da sværere end I danskere
tror.

Tak for rettelsen.

Mvh.