Køge bugt (Karlslunde)
Fra : René Kirstein

Dato : 14-06-04 22:40

Hej glade lystfiskere!

Jeg står for at skulle flytte til Karlslunde i nærmeste fremtid. Og der er
jo en masse saltvand lige i nærheden. Hvad kan man fange fra kysten i Køge
bugt, hvis man da overhovedet kan fange noget.?

Mvh.
René Kirstein

Fra : M :-\)

Dato : 15-06-04 06:52

der er godt at fiske i køge bugt.. det er vist der recorden i trolling er
sat for laks og havørred, det er i hvertfald der konkurrencen for småbåde
ofte bliver holdt, og du vil ofte se 8-12 fiskere stå side om side .. køge
bugt er godt for havørred...!!

Fra : René Kirstein

Dato : 15-06-04 21:14

Jamen det lyder jo bare rigtig dejligt. Kan man fange laks fra kysten? Og
ikke mindst, hvornår på året er det godt at fange laks og havørred?

Mvh.
René Kirstein

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-06-04 17:01

> Jamen det lyder jo bare rigtig dejligt. Kan man fange laks fra kysten?

Nope. Så skal du godt nok være ualmindelig heldig. Der er normalt ikke laks
i Køge Bugt, selvom jeg faktisk har landet én på 14 kg, trollet lige ud for
Aflandshage, men det er en helt anden og laaang historie

> Og
> ikke mindst, hvornår på året er det godt at fange laks og havørred?

Hvis vi lige ser bort fra laksen, som ikke findes i Køge Bugt, så er det
allerbedst, når vandtemperaturen er mellem 8-15 grader. I varme somre er
Køge Bugt total død - ingen fisk overhovedet. Maj og september er normalt
gode havørredmåneder. Prøv at fiske i de tidlige morgentimer eller sene
aftentimer fra en ydermole.

--
-Jens B.

www.agnsiden.dk - Min online guide til levende agn

Fra : mov

Dato : 16-06-04 21:17

Hej Rene
Lige ud for Mosede fortet i Karlslunde kan der fanges både ørred og
hornfisk. til højre for den mole som ligger længst væk fra mosede havn er
der en muslingbanke som af og til giver en ørred. Den største jeg har set er
på 7,5 kg,

MVH

Morten

Fra : Tina Pedersen

Dato : 16-06-04 20:56

HEJ - JEG VED IKKE HVOR DU FLYTTER FRA - MEN KØGE BUGT ER ET GODT
STED - FRA BR.BY HAVN OG HELE VEJEN NED TIL GEDSER ER DER GODT
FISKERI - DU KAN FANGE DE MEST GÆNGSE ARTER - HORN - SØLVTØJ -
FLADE - JA MULIGHEDERNE ER UENDELIGE - DET BEDSTE ER AT MELDE SIG
IND I EN LYSTFISKERKLUB - KNÆK & BRÆK

JOHNNY

Fra : René Kirstein

Dato : 17-06-04 20:20

Tak for info. Jeg flytter fra Vanløse, så det eneste fiskeri, der er lige i
nærheden er i Damhussøen.

Mvh.
René Kirstein