Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Manglende programstart i Canon software
Fra : Edvard Christofferse~

Dato : 14-06-04 21:21

Hej

Har stillet dette spørgsmål i dk.edb.system.ms-windows, men prøver lige her,
da det er i forbindelse med digitalkamera og der kan måske være enkelte, der
har haft samme problem. Så altså:

Mit Canon G3 forbindes til pc og der kommer følgende:

Fejlmeddelelse til tjenesten Still Image:
"Der er i øjeblikket ikke registreret noget program til
billedbehandlingsenheder"

Jeg har prøvet at åbne "Scannere og kameraer" i Kontrolpanelet og åbnet
hændelsesstyring, men det er ikke muligt at tilføje programmer. Feltet er
tomt under "Send til dette program" og der er ingen redigeringsmuligheder.
Kan der oprettes en program association et andet sted i sytemet?

Før startede et program "Camera Window" automatisk, hvorfra jeg kan se og
downloade billeder fra kameraet.

Kan det have noget at gøre med en opdatering af kamerasoftware (USB TWAIN
bl.a.), selvom disse er hentet fra
Canons hjemmeside?

Jeg har prøvet at afinstallere programmerne og starte forfra, uden bedre
resultat...

Edvard

Fra : Peter T.

Dato : 14-06-04 22:28

Edvard Christoffersen leverede følgende historie fra de varme lande:

> Fejlmeddelelse til tjenesten Still Image:
> "Der er i øjeblikket ikke registreret noget program til
> billedbehandlingsenheder"

Lige den fejl har jeg ikke oplevet.

> Jeg har prøvet at afinstallere programmerne og starte forfra, uden
> bedre resultat...

Jeg har oplevet bøvl med canons software et par gange og enten har det
været fordi USB ikke har været installeret korrekt eller der er gået ged i
installationen af canonsoftware. Prøv at afinstallere hele dynen inkl.
usb-drivere, genstart sp og installer det hele forfra med driverne til dit
motherboards usb (altså det er ikke nok, at bruge windows' egne standard
usb-drivere - brug dem, der fulgte med på cden til dit motherboard!), som
første installation.

--
Salg af googlesøgninger: en femmer pr. søgning.
**** Ugens tilbud: 10 søgninger til kun 40 kr ****

Jeg sælger også friseringer til 25 kr.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-06-04 11:11

"Edvard Christoffersen" <xx@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bl.a.), selvom disse er hentet fra
> Canons hjemmeside?
>
> Jeg har prøvet at afinstallere programmerne og starte forfra, uden bedre

Hej Edvard

Jeg ved ikke om det kan være problemet, at den ikke har fået fat i twain
driveren. Så skal du gå i files, import, select source, og vælge kameraets
driver.
Håber dette var dit problem, for så skulle det være løst nu.

M.V.H.....Benny..