MS Windows
briani 27239
Museproblem - Win98
Fra : Ole Olsen

Dato : 14-06-04 22:26

Jeg forsøger at rette op på en vens computer.Det er en gammel AMD
300Mhz. Musen er tilsluttet til en seriel port via et overgangangsstik
til ps2.

I kontrolpanelet ser det ud til at com-porten virker korrekt.

Jeg har prøvet at tilslutte 3-4 forskellige mus uden at de findes af
Windows. Når jeg så tilslutter min egen Microsoft trådløse mus, så
findes den og det hele virker.

Hvad kan årsagen til at det kun er Microsoft-musen der virker?

OO

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-04 05:08

Ole Olsen skriver:

> Hvad kan årsagen til at det kun er Microsoft-musen der virker?

Fordi den er bygget til at kunne bruges via adaptor.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ole Olsen

Dato : 15-06-04 05:28

On Tue, 15 Jun 2004 06:08:17 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Ole Olsen skriver:

>Fordi den er bygget til at kunne bruges via adaptor.
Du er en mand af få ord, men det er utvivlsomt rigtigt hvad du siger.
Her gik jeg og troede, at en mus er en mus, men jeg har i mellemtiden
fundet ud af, at mus er forskellige. Nogle kan anvendes serielt, nogle
til ps2 og måske serielt, mens andre kun kan bruges til ps2 samt måske
usb. Nu har jeg i det mindste konstateret, at der ikke er en fejl i
bios eller win-installationen, men at det er musen der er problemet.

Efterhånden er det vel svært at finde mus, der kan virke på en seriel
port, ikke?

OO

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-04 15:01

Ole Olsen skriver:

> Du er en mand af få ord,

Jep

> [...]

> usb. Nu har jeg i det mindste konstateret, at der ikke er en fejl i
> bios eller win-installationen, men at det er musen der er problemet.

Okay

> Efterhånden er det vel svært at finde mus, der kan virke på en seriel
> port, ikke?

Jo, derfor har jeg gemt en stak

Fra : Pico

Dato : 15-06-04 22:07

Ole Olsen wrote:

> [...]
> bios eller win-installationen, men at det er musen der er problemet.
>
> Efterhånden er det vel svært at finde mus, der kan virke på en seriel

Nej de kan da stadig købes fra nye for ca. 50 kr. Jeg tror at
www.hkautomation.dk har dem.
Pico

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-06-04 10:35

Ole Olsen skrev:

>Efterhånden er det vel svært at finde mus, der kan virke på en seriel
>port, ikke?

Jeg har en P233 med seriel museport, og jeg kan bruge alle mine
mus på den.

Jeg kan anbefale en Genius mus af den allerbilligste slags. Det
er den suverænt næstbedste mus jeg har prøvet. Pris ca. 100 kr.

Den bedste oplevede jeg hos et firma. Det var en Logitech optisk
mus til 133 kr. hos B.J. Trading.

Begge virker på min ældre computer.

--
Bertel

Fra : Ole Olsen

Dato : 18-06-04 05:11

On Thu, 17 Jun 2004 11:35:03 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>er den suverænt næstbedste mus jeg har prøvet. Pris ca. 100 kr.
>
>Den bedste oplevede jeg hos et firma. Det var en Logitech optisk

Så ser det alligevel ikke så håbløst ud. Tak for det!

OO