Mini Shopping Cart
Fra : Jesper Hansen

Dato : 14-06-04 22:24

Hejsa,

Jeg har en mysql database med et par hundrede varer liggende deri. De
kan så blive vist på nogle lister efter kategorier, men jeg vil gerne
lave det om til en bestillings side med nogle rullebokse o.lign til at
bestemme antal varer der skal bestilles. (det skal ikke være noget
fancy med dankort betaling osv - bare så en bestillingliste kan vises
til sidst)

Spørgsmålet går mere på hvordan jeg samler bestilngerne sammen og
hvordan de enkelte varer gemmes imens man bestiller flere vare.
Lægger man sådan noget i cookies eller i mysql databasen og kan man
evt bruge en session til at fastholde den enkeltes bruger
bestillinger?

Jeg leder ikke efter noget færdigt script eller kode, bare et par hint
til hvordan det skal gribes an.

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 14-06-04 22:39

Jesper Hansen <lismoes@_fjern_dette_mail.dk> writes:

> [...]
> Lægger man sådan noget i cookies eller i mysql databasen og kan man
> evt bruge en session til at fastholde den enkeltes bruger

Hvis jeg var dig ville jeg opsamle indholdet af vognen i en $_SESSION
løbende. Det er den nemmeste måde at opnå kortvarig persistens på i
PHP.

- Jacob Atzen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 15-06-04 06:59

On 14 Jun 2004 23:39:22 +0200, Jacob Atzen <jacob@aub.dk> wrote:

>Hvis jeg var dig ville jeg opsamle indholdet af vognen i en $_SESSION
>løbende. Det er den nemmeste måde at opnå kortvarig persistens på i
>PHP.

Ok - det vil jeg prøve at finde noget om.

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 15-06-04 08:43

Jesper Hansen <lismoes@_fjern_dette_mail.dk> writes:

> Ok - det vil jeg prøve at finde noget om.

<http://www.php.net/session>

- Jacob Atzen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 15-06-04 09:28

On 15 Jun 2004 09:42:45 +0200, Jacob Atzen <jacob@aub.dk> wrote:

><http://www.php.net/session>

Ja jeg har fundet det - ikke helt overskueligt Men det kommer
nok. Jeg tror jeg starter med en lille tabel med en 4-5 varer i og får
det til at funke først før jeg begynder på resten... Vender nok
tilbage når jeg går "kold"

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : CG SOFTWARE - Carste~

Dato : 15-06-04 22:56

Hej Jesper.

Når jeg laver shopping løsninger plejer jeg at lave en fil som styrer
kurven. Det vil sige at
alle de standard funktioner som kurven skal kunne.

Prøv at kigge på denne fil http://www.glossmark.com/files/basket.php.txt

Det smarteste vil nok være at bygge din kurv op som et array ala
nedestående.

Array
(
[0] => Array
(
[item] => Array
(
[productNumber] => FA104A#ABB
[productId] => 935
[dealerId] => 1
[weight] => 1000
[price] => 1716.00
[productName] => iPAQ H1930
)

[count] => 20
)

Håber du kan komme videre med ovenstående. Skriv endelig tilbage hvis du
skal vide mere.

Mvh
Carsten

Fra : Jesper Hansen

Dato : 15-06-04 23:44

On Tue, 15 Jun 2004 23:55:55 +0200, "CG SOFTWARE - Carsten J"
<carsten@buy-hp.dk> wrote:

> [...]
>kurven. Det vil sige at
>alle de standard funktioner som kurven skal kunne.

Jo mange tak - men jeg tror jeg skal øve mig lidt mere før jeg for sat
et sådant system sammen...

Med venlig hilsen
Jesper Hansen