Dieselmotor HDI vs. DI
Fra : Christian

Dato : 14-06-04 15:35

Hej.

Er der nogen der ved hvad forskellen mellem HDI og DI betegnelsen for
dieselmotorer er?

Fra : Klaus G.

Dato : 14-06-04 16:45

> Hej.
>
> Er der nogen der ved hvad forskellen mellem HDI og DI betegnelsen for
> dieselmotorer er?

Nope, men jeg er sikker på du får et meget bedre svar på dk.fritid.bil :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Christian

Dato : 15-06-04 07:58

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message news:<AHjzc.13950$Vf.680418@news000.worldonline.dk>...

> Nope, men jeg er sikker på du får et meget bedre svar på dk.fritid.bil :)

Rådet modtaget :)

Fra : Per A. Hansen

Dato : 15-06-04 09:03

"Christian" <allettidersigen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Er der nogen der ved hvad forskellen mellem HDI og DI betegnelsen for
> dieselmotorer er?

HDi står for High-Definition Interface, en reciever.
Men der er jo nok tale om nyudviklet motor, der er mere økonomisk, bedre
motorgang og en mindre emmission af udstødningsgasser end sædvanligt.
..
Motoren anvender direkte indsprøjtning med et elektronisk styret
indsprøjtningstryk, der sikrer et optimalt luft-brændstofblanding.
Det giver et forbedret drejningsmoment specielt ved lave
omdrejninger.

Per A. Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-06-04 10:02

"Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> Men der er jo nok tale om nyudviklet motor, der er mere økonomisk, bedre
> motorgang og en mindre emmission af udstødningsgasser end sædvanligt.

High pressure Direct Injection passer vist bedre:
http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/psa_group/engines_b3.php

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Per A. Hansen

Dato : 16-06-04 08:08

> "Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> wrote in message

> High pressure Direct Injection passer vist bedre:
> http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/psa_group/engines_b3.php

Ja på HDI, men ikke for HDi!

Per A. Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-06-04 08:55

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Ja på HDI, men ikke for HDi!

Der står da HDi (med lille "i") på bilerne, og jeg har aldrig hørt om en
High-Definition Interface motor

Fra : Per A. Hansen

Dato : 17-06-04 15:58

> "Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> wrote in message

> Der står da HDi (med lille "i") på bilerne, og jeg har aldrig hørt om en
> High-Definition Interface motor

Hvis du ser, hvad jeg skrev, ville du ikke kunne være i tvivl om, at
"interface" var rettet mod recieveren - det står der endda meget klart.

Derimod har jeg ikke oversat akronymet HDI (eller HDi) - men den sag har du

klaret, så kan der vist ikke vrides mere ud af det spørgsmål.

Per A. Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-06-04 07:58

> Hvis du ser, hvad jeg skrev, ville du ikke kunne være i tvivl om, at
> "interface" var rettet mod recieveren - det står der endda meget klart.

Jeg læste det igen, og kom til samme resultat.

> Derimod har jeg ikke oversat akronymet HDI (eller HDi) - men den sag har
du
> så
> klaret, så kan der vist ikke vrides mere ud af det spørgsmål.

Så er den ged vist barberet.