Kysse hinanden, for intimt i samvær med ve~
Fra : Joe Sandøe

Dato : 10-06-04 19:10

Hey Der-ude/inde

Min mor er lige kommet med den mening at man ikke går og kysser for meget på
hinanden i samvær med venner, da det skaber en lukkethed overfor de andre.
Selvfølgelig er der forskellige forudsætninger, som også spiller ind, så som
hvor meget og hvor nyt forholdet er.
Selv ser jeg ikke noget problem i at kysse hist og pist, så længe at der er
en balance i opmærksomhedsforholdene.

Hvad spiller ind og hvad betyder det?
VH Joe

Fra : Nette

Dato : 10-06-04 20:51

"Joe Sandøe" skrev

> Hvad spiller ind og hvad betyder det?

Det kommer så sandelig an på, hvordan det foregår.
Jeg bliver tosset af at sidde og se på to der virkelig snaver i lang lang
tid. Og nej, jeg er ikke spor misundelig.
Vi kan da godt give hinanden et lille flygtigt kys selvom vi er sammen med
andre, men det er også det eneste.

Nette

Fra : Helle

Dato : 10-06-04 21:13

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> tid. Og nej, jeg er ikke spor misundelig.
> Vi kan da godt give hinanden et lille flygtigt kys selvom vi er sammen med

Ja det er jeg helt enig i. Et enkelt kys er fint nok men at sidde og snave i
hinanden kan man sq vente med til man er mere alene. Min kæreste og jeg
oplever ind i mellem i Blockbuster at unge par simpelthen står og snaver i
hinanden. Hvorfor ikke vente med det til de kommer hjem? se dog at få valgt
den film og så kom hjem og klare det man nu skal *g*.
Jeg har intet problem med at give kys offentligt men sq ikke med tunge og
det hele...
Bare min mening.

Mvh Helle

Fra : Hans Houmøller

Dato : 10-06-04 21:40

Tjah ... hvis man er i gang med at fortabe sig at kysse TÆT, er man vel ikke
til stede for dem man ellers er sammen med, så osse her: vent til I er jer
selv!
) Hans

Fra : PerX ...

Dato : 12-06-04 01:58

In article <40c8c0da$0$234$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
mail@FJERNhellenielsen.dk says...

> [...]
> oplever ind i mellem i Blockbuster at unge par simpelthen står og snaver i
> hinanden. Hvorfor ikke vente med det til de kommer hjem?

Det er fordi de lige har opdaget det og er ikke til at styre på en tynde
land *g*

Fra : PerX ...

Dato : 12-06-04 01:57

In article <40c8bb5b$0$3057$14726298@news.sunsite.dk>,
nettesnetpostfjerndette@hotmail.com says...

> "Joe Sandøe" skrev

> Det kommer så sandelig an på, hvordan det foregår.
> Jeg bliver tosset af at sidde og se på to der virkelig snaver i lang lang
> tid. Og nej, jeg er ikke spor misundelig.

Det er jeg. De kan sgu da leje et rum! ;)

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 11-06-04 05:15

"Joe Sandøe" <joe@FJERNDETTEtv.dk> skrev i en meddelelse

> Min mor er lige kommet med den mening at man ikke går og kysser for meget

> hinanden i samvær med venner, da det skaber en lukkethed overfor de andre.

Ligesom de andre, der har givet deres mening til kende, er jeg meget enig
med din mor. Det kan vel også tage opmærksomheden fra det, man ellers laver
sammen med andre.

Noget andet, jeg tænker på i den forbindelse, er, at det måske også kan
ødelægge forholdet på lidt længere sigt, at man billedligt talt spiser alt
det søde på én gang. Forventningens glæde er ikke at kimse af. Yderligere er
den anden part vel bedst tjent med at have kysserens fulde opmærksomhed.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Johan

Dato : 11-06-04 07:46

"Joe Sandøe" <joe@FJERNDETTEtv.dk> wrote in message
> [...]

som
> hvor meget og hvor nyt forholdet er.
> Selv ser jeg ikke noget problem i at kysse hist og pist, så længe at der

Hey Joe.
Jeg oplever det en smule barnligt når nogle "overdriver" kysseriet i andres
påsyn. Det hænger sammen med, at jeg på efterskole og i gymnasiet oplevede,
at mange par netop stillede sig til at kysse, hvor flest muligt kunne se
det. En smule blotter-agtigt; "se hvad vi tør". Men det er så også iorden
for teenagere, for de har jo også en del at lære om sig selv og hinanden.
Når jeg så ser mere voksne personer gøre det, så tænker jeg på, om de gør
det af lyst, eller om de stadig er på teenagerniveauet, og skal vise sig
frem.
Omvendt synes jeg da også, at det er iorden at vise følelser for hinanden
ude i offentligheden, men alting med måde.
Eksempel: Hvis du skal grille i aften, og får lyst til at råsnave kæresten
uden at forlade de andre helt, så gå ned bagerst i haven og gør det: Der er
ingen grund til at være tæt på jeres andre kammerater, for de er vel
alligevel lukket helt ude mens i kysser.

Mvh Johan

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-06-04 17:28

Joe Sandøe wrote:
> [...]
> Selv ser jeg ikke noget problem i at kysse hist og pist, så længe at
> der er en balance i opmærksomhedsforholdene.

personligt har jeg ikke noget problem med at kysse i venners nærvær.... men
mener som du der er forskellige forudsætninger for hvor meget der er ok....
en situation hvor man bør begrænse kysseriet er naturligvis den store
gallamiddag hvor der forventes man er mentalt tilstedeværende for sin
bordherre/dame... men her ser jeg feks ikke noget i vejen for at man som par
indimellem finder en afsides krog for at kysse lidt, om ikke andet så bare
for at bevare kontakten som jo er unik i et forhold, i forhold til feks
venner.... men naturligvis ikke noget totalt overdimentioneret gnaskeri....
jeg kan derimod ikke se noget som helst i vejen for at småkysse en hel aften
når man feks sidder tæt og ser en film sammen med venner.... heller ikke for
at kysse lidt hvis man feks står og venter på et tog eller en bus, eller for
den sags skyld når man tager en stille dans en aften i byen.... jeg synes
det skaber nærhed og intimitet, og har da absolut ikke noget imod at folk
ser at jeg er forelsket i min kæreste selvom vi har været sammen i flere år
efterhånden....

Børge skriver om forventningens glæde.... og det kan jeg da sagtens følge
ham i..... men når jeg kysser min kæreste offentligt har jeg skal stadig
forventningens glæde om det dybe og inderlige kys der venter mig når vi er
alene, for ikke at snakke om alle de andre dejlige ting som man jo ikke lige
gør midt på gaden ;)

--
Knus, Sabina
Bemærk: vi holder oprydnings salg:

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-06-04 14:48

On Fri, 11 Jun 2004 18:28:20 +0200, Sabina Hertzum wrote:

> når vi er alene, for ikke at snakke om alle de andre dejlige ting som man
> jo ikke lige gør midt på gaden ;)

Hvilke ting? *GG*

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jimmy

Dato : 21-07-04 22:33

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvilke ting? *GG*

Det får mig til at tænke på historien om det ældre ægtepar, som var gået i
parterapi, da de synes, at deres sexliv var gået lidt i stå.
Overrask hende, sagde terapeuten til manden, hvilket han så havde tænkt sig
at gøre.

To uger senere berettede manden om sine bedrifter med konen, mens de begge
sad hos terapeuten.
Jo ser du, min kone stod foroverbøjet med hovedet nede i fryseren, og så
kunne jeg sgu ikke stå for fristelsen.

Og virkede det så, spurgte terapeuten.
Jo, svarede manden, men nu må vi ikke komme i Brugsen længere.

Godnat, og sov godt!

/J.