Når nu reklamekampagnernes effekt....
Fra : Carsten Riis

Dato : 04-05-01 15:24

.... har aftaget, hvordan fungerer det så med ADSL

Hej alle

Jeg har såen i det stille fulgt med i debatterne med omkring de
forskellige udbyderes ADSL-produkter.
Og jeg har lagt mærke til, at "LORTET VIRKER IKKE"-indlæggene er i
umiddelbar forlængelse af reklamekampagnerne. Forklaringerne er
mangfoldige: mange nye kunder, softwareproblemer, bla bla bla.

Men hva så, når "hverdagen" indtræffer igen effekten af
reklamekampagnerne har aftaget.
Er der så stadig problemer med oppe og nedetider, dårlig support,
softwareproblemer osv osv osv.

På jævnt dansk: Er ADSL noget lort også på længere sigt. Gerne med
Mobilix (okay, mobilix har ikke haft ADSL i mere end 3 måneder) som
fokus, da jeg overvejer abonnement hos dem i min nye lejlighed, hvor
der pt. kun er telefonstik og intet andet abonnement i øjeblikket.

NB: Folk der bruger fikalt sprog, skriver slemme ord i versaler eller
på anden måde ikke kan udtale sig på seriøs vis, vil ikke blive taget
alvorlig.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Kim Jensen

Dato : 04-05-01 15:35

Hej Carsten!

> ... har aftaget, hvordan fungerer det så med ADSL

Ja, så fungerer det helt fint. Jeg vil til enhver tid mene, at det er et
fåtal af det samlede antal ADSL kunder, der har enorme problemer.

Jeg har personligt ADSL hos CyberCity og har haft det i lidt over et år. Det
har kørt enormt stabilt og pålideligt fra dag ét. Da det en enkelt gang har
været nede (noget central filli-fut) var supporten hurtig og informativ.

Jeg tror personligt på, at supportniveau og pris hænger pænt godt sammen. CC
er ikke de billigste, men jeg har som sagt kun god erfaring med deres
support og service. Desuden er der i deres egne newsgroups masser af hjælp
at hente til konfiguration, server-setups osv.

> Er der så stadig problemer med oppe og nedetider, dårlig support,
> softwareproblemer osv osv osv.

Ikke hos mig.

Jeg kender andre, der kører på WOL og TDC NetExpress. De har heller ikke
haft problemer af nogen art. Jeg tror de få "højtråbere", giver et skævt
indtryk af, hvor godt det hele i virkeligheden kører generelt.

mvh
Kim Jensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-05-01 15:39

Kim Jensen wrote:

> .... Jeg tror de få "højtråbere", giver et skævt
> indtryk af, hvor godt det hele i virkeligheden kører generelt.

Det er også det jeg går og tænker i mit stille sind.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 04-05-01 17:27

Carsten Riis <carsten@car_ST_en.dk> wrote:

>Men hva så, når "hverdagen" indtræffer igen effekten af
>reklamekampagnerne har aftaget.
>Er der så stadig problemer med oppe og nedetider, dårlig support,
>softwareproblemer osv osv osv.

Min forbindelse til WOL kører bare - helt uden problemer.
Det er dog mit indtryk at der ér noget om snakken mht. Mobilix. Jeg
tænker at de har indkøringsvanskeligheder, præcis som de andre havde.

Skulle jeg bestille nu, ville jeg derfor ikke vælge Mobilix.
_Ville_ jeg absolut have Mobilix, ville jeg vente...

--
mvh.
Lasse Jarlskov

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-05-01 17:54

Lasse Jarlskov wrote:

> Min forbindelse til WOL kører bare - helt uden problemer.
> Det er dog mit indtryk at der ér noget om snakken mht. Mobilix. Jeg
> tænker at de har indkøringsvanskeligheder, præcis som de andre havde.

Tja, ingen systemer kører perfekt fra dag 1.

> Skulle jeg bestille nu, ville jeg derfor ikke vælge Mobilix.
> _Ville_ jeg absolut have Mobilix, ville jeg vente...

Vil du så mene, at fx 2 måneder er nok? Eller skal vi helt hen til
oktober-november.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 04-05-01 18:15

Carsten Riis <carsten@car_ST_en.dk> wrote:

[Mobilix' indkøringsvanskeligheder]
>Vil du så mene, at fx 2 måneder er nok? Eller skal vi helt hen til
>oktober-november.

Det har jeg slet ikke nok detailviden til at kunne sige noget som
helst om. Så det vil jeg lade være med.

På nuværende tidspunkt ville jeg ikke bestille hos Mobilix. Om to
måneder er min holdning måske en anden - måske ikke - det kan jeg
fortælle dig da.

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-05-01 08:48

Lasse Jarlskov wrote:

> [...]
>
> På nuværende tidspunkt ville jeg ikke bestille hos Mobilix. Om to
> måneder er min holdning måske en anden - måske ikke - det kan jeg

okay dokey.

En anden ting som jeg har lagt mærke til er, når man spørger pænt og i
hele taget sparer en del på kraftudtrykkene (bedre sagt: slet ikke
bruger dem) her i gruppen, så er I jo meget flinke.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 08-05-01 09:17

> [...]

>hele taget sparer en del på kraftudtrykkene (bedre sagt: slet ikke
>bruger dem) her i gruppen, så er I jo meget flinke.

Hvis bare flere ville lægge mærke til det...

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 04-05-01 17:39

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev i en meddelelse
> ... har aftaget, hvordan fungerer det så med ADSL

Min forbindelse har været nede en gang og det var i går , linjen var oppe
at køre igen 3-4 timer efter fejl melding. Jeg har haft linjen i godt og vel
8 md.

På nær denne ene gang har jeg aldrig oplevet problemer så jeg mener at
bredbånd et guds gave til Internet folket ).

Henrik

Fra : Niels Callesøe

Dato : 04-05-01 17:58

Carsten Riis <carsten@car_ST_en.dk> wrote in
<3AF2BB8D.96522DFC@car_ST_en.dk>:

> ... har aftaget, hvordan fungerer det så med ADSL

Måske er jeg ikke det bedste eksempel (da jeg ikke ligefrem har brug
for at ringe til support), men min linie har sammenlagt haft 2 nedbrud
af nogle få timers varighed i al den tid jeg har haft den (snart 1 år).

Jeg synes egentlig der virker rimeligt godt. Og så er det ultra-billigt
sammenlignet med min gamle ISDN forbindelse. :)

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-05-01 19:55

"Niels Callesøe" wrote:

> Jeg synes egentlig der virker rimeligt godt. Og så er det ultra-billigt
> sammenlignet med min gamle ISDN forbindelse. :)

Det bliver ADSL også for os (min viv og mig), hvis man ser på vores
forbrug.

Og ti gange lettere, da man ikke skal "ringe op" så vidt jeg har
forstået. Men bare lukke browser/newsklient op.
Eller har jeg misforstået noget.

Fra : Jakob Paikin

Dato : 04-05-01 20:32

On Fri, 04 May 2001 20:54:37 +0200, Carsten Riis
<carsten@car_ST_en.dk> wrote:

>Og ti gange lettere, da man ikke skal "ringe op" så vidt jeg har
>forstået. Men bare lukke browser/newsklient op.
>Eller har jeg misforstået noget.

Du har ikke misforstået noget. Med ADSL er man "på" permanent.

--
Jakob Paikin

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-05-01 22:58

Jakob Paikin wrote:

> Du har ikke misforstået noget. Med ADSL er man "på" permanent.

Jo jo, derfor kunne det jo godt være, at man lige skulle "kalde" en
server vha. fx telnet eller ssh eller sådan noget før man er på
permanent, når computeren/routeren har været slukket et stykke tid.

(sådan fungerer i hvert fald på kollegiets fastnetopkobling, men det
er selvfølgelig også en anden type end dsl, hvis jeg har forstået de
informationer vi har fået rigtigt.)

Fra : Rea721

Dato : 05-05-01 01:09

> [...]

> server vha. fx telnet eller ssh eller sådan noget før man er på
> permanent, når computeren/routeren har været slukket et stykke tid.

Men aligevel er det ikke _helt_ rigtigt.. Med NE uden router bruger man
"opkald via modem" og skal således kalde op når man vil på nettet. Det kan
naturligvis sættes op til automatisk at logge på når computeren tændes, men
man har ligeledes muligheden for at logge af hvis man vil det.

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Fra : Jakob Paikin

Dato : 05-05-01 08:18

On Fri, 04 May 2001 23:57:39 +0200, Carsten Riis
<carsten@car_ST_en.dk> wrote:

>Jo jo, derfor kunne det jo godt være, at man lige skulle "kalde" en
>server vha. fx telnet eller ssh eller sådan noget før man er på
>permanent, når computeren/routeren har været slukket et stykke tid.

Det gælder kun for TDC NetExpress - den opfører sig som et modem (dvs.
opkald, netværk-via-modem osv.)

Løsninger med router klarer "opkaldet" selv - dvs. at du i praksis
bare er på, online og klar hele tiden

--
Jakob Paikin

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-05-01 08:41

Jakob Paikin wrote:

> Løsninger med router klarer "opkaldet" selv - dvs. at du i praksis
> bare er på, online og klar hele tiden

Jeg tror, at jeg skaffer mig en løsning med router. hehehe

Den ville mobilix jo også indføre senere på året SVJV.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-05-01 10:48

"Jakob Paikin" <news@paikin.dk> skrev i en meddelelse
> Det gælder kun for TDC NetExpress - den opfører sig som et modem (dvs.
> opkald, netværk-via-modem osv.)

og kun for version 1 som ikke sælges mere...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jakob Paikin

Dato : 04-05-01 18:32

On Fri, 04 May 2001 16:24:13 +0200, Carsten Riis
<carsten@car_ST_en.dk> wrote:

>... har aftaget, hvordan fungerer det så med ADSL

Perfekt. Jeg kender selv til fire WOL-installationer, en
TDC-installation og en Cybercity-installation.

Alle har fungeret stabilt og hurtigt fra første dag (dog var der
kludder med CC-forbindelsen, men de forsvandt da det gamle 1-Meg modem
blev udskiftet med en Cisco 677-router).

>Og jeg har lagt mærke til, at "LORTET VIRKER IKKE"-indlæggene er i
>umiddelbar forlængelse af reklamekampagnerne. Forklaringerne er
>mangfoldige: mange nye kunder, softwareproblemer, bla bla bla.

Et andet meget vigtigt aspekt er, at tilfredse brugere ikke har samme
stærke følelse af, at de "skal have luft" som de utilfredse. Derfor
vil der med stor sikkerhed være flest (spontane) indlæg fra utilfredse
kunder.

--
Jakob Paikin

Fra : Berg Hansen

Dato : 05-05-01 18:46

Det kører bare rigtig godt. Jeg har haft TDC Netexpress med router, 256/128
siden 1. april. Der har aldrig været tekniske problemer endnu

Fra : John Joe

Dato : 05-05-01 20:24

> [...]
> NB: Folk der bruger fikalt sprog, skriver slemme ord i versaler eller
> på anden måde ikke kan udtale sig på seriøs vis, vil ikke blive taget

ehrrmmm...

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-05-01 20:26

John Joe wrote:

> ehrrmmm...

Er ADSL et slemt ord?

og ja, jeg kan godt se, hvad du mener.

Fra : Allan Olesen

Dato : 06-05-01 00:56

Carsten Riis <carsten@car_ST_en.dk> wrote:

>og ja, jeg kan godt se, hvad du mener.

....men du havde jo heldigvis ikke taget afstand fra fækalt sprog.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?