/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Sandisk kort og HP
Fra : GJ


Dato : 13-06-04 19:25

Hej

Som nogle sikkert husker har min mor et problem med hendes HP-kamera
jeg skrev om engang i maj. Jeg tror aldrig jeg sendte svaret, men jeg
tror nogen måske vil finde det brugbart.

Jeg kunne foreksempel aldrig finde på at købe et sandisk eller
dane-elec kort til mit nikon 4500 kamera, efter denne mail. Hvis det
bliver lavet så det ikke altid virker i HP-kamera kan der vel opstå
samme problem i Nikon?

"Svar fra HP"

Hej Gitte

Kvickly X-tra burde have henvendt jer til os med det samme. Den hvide
tåge ved jeg ikke om vi umiddelbart kan gøre noget ved, men problemet
med billeder, der forsvinder er højst sandsynlig pga. jeres memory
kort. Dane-elec kort virker kun i yderst sjældne tilfælde med vores
kameraer. De er simpelthen ikke kompatible og vi har også haft mange
problemer med Sandisk kort. Producenterne af disse kort laver dem alle
på forskellige måder og nogle af kortene er gode til nogle kameraer,
mens de slet ikke virker i andre."

Ikke særlig betryggende efter min mening....

Mvh Gitte

 
 
Anders Larsson \(fje~ (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Anders Larsson \(fje~


Dato : 13-06-04 19:45

Aftalte du ikke at det skulle sendes til rep. hos HP pga. "den hvide tåge" ?
Det burde være logisk at det er en fejl ved kameraet - ring igen til HP, og
de afhenter det et par dage efter hos din mor. Nogle få dage efter leverer
HP's bud (UPS) et nyt eller rep. kamera til din mor - på hendes adresse
naturligvis.

Vedr. Sandisk/Danelec lyder det underligt - har da brugt begge typer i bla.
HP uden problemer.

Jeg tror nu stadig det er et problem med kameraet. Især hvis supporteren
ikke tilbød at det blev sendt til rep. - tyder på en uerfaren supporten.


--
MVH Anders (8900)
Det er fordi det er nemmere at læse - vi læser jo ikke nedfra og op.
Hvorfor skal man skrve svaret under det man svarer ?
..



Tommy Fer (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 13-06-04 20:24

Anders Larsson (fjern ikke noget fra email adr.) wrote:
> Aftalte du ikke at det skulle sendes til rep. hos HP pga. "den hvide
> tåge" ? Det burde være logisk at det er en fejl ved kameraet - ring
> igen til HP, og de afhenter det et par dage efter hos din mor. Nogle
> få dage efter leverer HP's bud (UPS) et nyt eller rep. kamera til din
> mor - på hendes adresse naturligvis.
>
> Vedr. Sandisk/Danelec lyder det underligt - har da brugt begge typer
> i bla. HP uden problemer.

Ja, i mine øre lyder det meget mærkeligt, jeg har solgt over 50 Sandisk SD
kort til HP. Har ikke hørt om en eneste gang det ikke har virket.

--
Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R
Polyteknisk MC Forening
4 Wheels moves your body, 2 wheels move your soul!



GJ (14-06-2004)
Kommentar
Fra : GJ


Dato : 14-06-04 18:26


>Aftalte du ikke at det skulle sendes til rep. hos HP pga. "den hvide tåge" ?
>Det burde være logisk at det er en fejl ved kameraet - ring igen til HP, og
>de afhenter det et par dage efter hos din mor. Nogle få dage efter leverer
>HP's bud (UPS) et nyt eller rep. kamera til din mor - på hendes adresse
>naturligvis.

Nej, han mente ikke det kunne fikses, (jeg sender lige svaret) men jeg
skulle ringe til deres reklamation afd. Da dete r lidt svært når jeg
ikke har kamera venter jeg til jeg kommer hjem til mine forældre igen,
og så ringer jeg mandag.

Hele svaret:

Hej Gitte

Jeg har bestilt et 32mb kort til jer, der gerne skulle være fremme i
løbet af højst 10 arbejdsdage. Den kommer lidt langvejs fra, så der
kan gå lidt tid.
Reklamationsretten dækker kun ting, der er opstået fra fabrikkens side
og jeg er ikke sikker på den vil blive godkendt til en reklamation. Du
er selvfølgelig meget velkommen til at kontakte vores
reklamationsafdeling på tlf. nr. 70202845 og spørge efter dem der.
Oplys sagsnummer xxxxxxxxxx og de vil så kigge på sagen. Vent med det
indtil I har været igennem firmware-opdateringen, siden disse kan løse
mange forskellige problemer.

>pgl. mente vi skulle se om problemet med mistet data opstår ved dette kort,
>derfor sendte han os et nyt kort, dejlig service.

Det er svært for os at informere om hvilke kort der er bedst, men
mange af tilbudskortene er desværre af så dårlig kvalitet at der ofte
er problemer med dem. De større producenter er altid det bedste sats.
Det kan bla. være kort som Panasonic, Kingston og andre større
firmaer. Dane-elec, Sandisk og Mr. Platinum er de kort vi har de
fleste problemer med i vores produkter.

Med venlig hilsen


HP Customer Care


>Vedr. Sandisk/Danelec lyder det underligt - har da brugt begge typer i bla.
>HP uden problemer.

Ok... ja så lyder dte da ret underligt synes jeg .....

>Jeg tror nu stadig det er et problem med kameraet. Især hvis supporteren
>ikke tilbød at det blev sendt til rep. - tyder på en uerfaren supporten.

Ok... nu prøver jeg i hvertt fald at ringe til reklamations afd. når
jeg kommer til jylland på mandag.

Mvh Gitte

Anders Larsson \(fje~ (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Anders Larsson \(fje~


Dato : 14-06-04 21:08

"GJ" <nospamming@zwallet.com> skrev i en meddelelse
news:ffnrc0devel051pap4i956jhgp5bv9ls0r@4ax.com...
>...snip...snap...
> Reklamationsretten dækker kun ting, der er opstået fra fabrikkens side
> og jeg er ikke sikker på den vil blive godkendt til en reklamation. Du
> er selvfølgelig meget velkommen til at kontakte vores
> reklamationsafdeling på tlf. nr. 70202845 og spørge efter dem der.
> Oplys sagsnummer xxxxxxxxxx og de vil så kigge på sagen. Vent med det
> indtil I har været igennem firmware-opdateringen, siden disse kan løse
> mange forskellige problemer.
>

Dette er en reaktion jeg aldrig har set fra HP's side før - normalt ombyttes
eller rep. uden diskussion.
Men det kan måske skyldes hvem der henvender sig. Altså hvorvidt man ved
lidt om hvad man snakker om, eller argumenterer logisk.

Og uanset det - din reklamationsret kan du bruge med henvisning til "den
hvide plet", som ikke kan skyldes CF kortet.

Ring og oplys sagsnummer. Bed om en forklaring på "den hvide plet" - og har
HP ikke det, må HP (ikke Kvickly) ombytte kameraet til et nyt.


--
MVH Anders (8900)
Det er fordi det er nemmere at læse - vi læser jo ikke nedfra og op.
Hvorfor skal man skrve svaret under det man svarer ?
..



GJ (14-06-2004)
Kommentar
Fra : GJ


Dato : 14-06-04 21:36

>Dette er en reaktion jeg aldrig har set fra HP's side før - normalt ombyttes
>eller rep. uden diskussion.
>Men det kan måske skyldes hvem der henvender sig. Altså hvorvidt man ved
>lidt om hvad man snakker om, eller argumenterer logisk.

Ok... jeg tror nu ikke han troede jeg var helt novice ... man skal
notere i formularen hvordan man betegner sine tekniske færdigheder og
der betegnede jeg mig selv som expert - ja man skal tro på sig selv jo
hehe.... og det lød nu heller ikke til at han ikke troede på mig....

- hvis nogen er interesseret har jeg sat mine henvendelser nederst
såkan I se hvad der er foregået... indlægget bliver godt nok lidt
langt...

>Og uanset det - din reklamationsret kan du bruge med henvisning til "den
>hvide plet", som ikke kan skyldes CF kortet.

Ja det har jeg prøvet, men tror det er nemmere at overbevise
reklamationsafd.



Henvendelserne:

>1. henvendelse via formular på HP hjemmeside:

Hewlett-Packard sender på din anmodning en kopi af den
e-mail-meddelelse, som du for nyligt sendte vedrørende et teknisk
support-spørgsmål.

Vælg et problemområde. | hardware
Hvornår købte du produktet? | Feb 2003
Hvad er produktets serienummer? | cn2ap45369 Hvilket operativsystem
bruger du? | Microsoft Windows XP Hvis 'Andet', angiv hvilket. |
Hvilket softwareprogram anvendes? | Det der fulgte med Hvordan er
kameraet forbundet med pc'en? | usb-kabel Hvis 'Andet', angiv hvilket.
| Angiv, hvis der vises en fejlmeddelelse. | Du skal angive en præcis
problembeskrivelse, de fejlfindingstrin, du har gennemgået, og
eventuelle andre oplysninger, der kan hjælpe HP med at vejlede dig. |

Hej HP-service

Jeg skriver egentlig på vegne af min mor der købte et HP-digital
kamera sidste år, men der har været så utrolig mange problemer med det
kamera, at jeg nu har lovet at hjælpe hende med at få det fikset,
selvom det er så længe siden kameraet er købt. Det er jo stadig inden
for reklamationsretten på de 2 år, så jeg håber vi kan få lidt hjælp.

Kameraet er et HP Photosmart 720.

Købt i Kvickly xtra Nørresundby i Nordjylland den 22/5-03 som sampakke
med Photosmart Printer 7150.

D 6/9-03. Taget festbilleder ca 15 stk ,slukkede kamera da det blev
tændt senere for at tage flere billeder var de første forsvundet. Der
er ingen andre der havde adgang til kameraet så det er 100/ sikkert de
ikke er blevet slettet ved et uheld. Her henvendte min mor sig
efterfølgende til kvickly x-tra der oplyste at det af og til skete ved
dette kamera da det var meget fintfølende.

Dec 2003.Der er kommet en hvid skygge på skærmen bagpå, taget kontakt
til Kvickly xtra, de ville ikke ombytte kameraet, fik at vide at det
ikke havde noget at sige/eller kunne gøres noget ved. Men skyggen er
til gene når man tager billeder ved at kigge i skærmen bagpå. Det er
simpelthen svært at se motivet i skærmen pga. denne hvide skygge.

Den 3/5-04.Taget 7 billeder (diminssions-fest) og et filmklip, så dem
i kameraet 2 dage efter,ville lige se dem inden de blev lagt ind i pc
d 7/5 da var de forsvundet og de var ikke blevet slettet fra kortet,
da ingen har haft adgang til kortet.

Under ferie 11/5-04 taget billeder og lidt filmklip, efter at have
taget et billede slukker kameraet pludselig og tænder hurtig igen
(genstarter), efterfølgende kan man ikke se billederne , og samtidig
står der i displayet at man kortet skal formateres kortet ( dette var
selvfølgelig allerede gjort da kortet blev købt og kortet har været
brugt flere gange uden problemer.)

Da jeg (datter) tilfældigvis er med på denne ferie, råder jeg min mor
til IKKE at formatere kortet da jeg måske kan genskabe billederne fra
ferien via min kortlæser og et billed recovery program. Dette lykkes
faktisk også, dog ikke filmklipene, men både billederne fra den 3/5 og
den 11/5 ligger på kortet. Men jeg mener ikke det kan være rigtig man
skal leve med et kamera der pludselig kan finde på at slette
billederne eller sige at kortet skal formateres. Det er jo ikke
ligefrem med til at man ønsker at bruge kameraet til vigtige billeder.

Det er ikke det samme kort der har fejlet begge gange, blandt andet
derfor tror jeg heller ikke det er kortene der er noget galt med. Min
mor har to kort Dane-elec på 64 mb er det sidste hvor jeg har kunne
genskabe billederne. Det andet er et 128 mb sandisk kort.

Kameraet var helt nyopladet, med de genopladelige batterier der fulgte
med kameraet, så jeg tror heller ikke det kan have noget med
batterierne at gøre. Jeg har undersøgt om der er et eller andet
system, om det har været lige efter filmklip måske, men det har det
ikke det er helt umotiveret kameraet pludselig cutter og ikke vil
godtage kortet. Derfor må det efter min overbevisning være en defekt
inde i selve kameraet.

Serie-nummer cn2ap45369
HP-q2164a

Selvom det er så længe siden kameraet blev købt mener jeg min mor
burde kunne få det ombyttet/repareret da hun allerede henvendte sig
til kvickly første gang der var problemer, hvor de bare ikke blev
løst.

Venlig hilsen

Gitte Marie Jensen
Angiv dine tekniske færdigheder: | ekspert fornavn | Gitte efternavn |
Jensen e-mail-adresse | xxxx@get2net.dk telefonnummer | xxxxxxxx
land/område | Danmark Ønsker du at få tilsendt en kopi af din
e-mail-meddelelse? | ja



>Svar fra HP:

Hej Gitte

Kvickly X-tra burde have henvendt jer til os med det samme. Den hvide
tåge ved jeg ikke om vi umiddelbart kan gøre noget ved, men problemet
med billeder, der forsvinder er højst sandsynlig pga. jeres memory
kort. Dane-elec kort virker kun i yderst sjældne tilfælde med vores
kameraer. De er simpelthen ikke kompatible og vi har også haft mange
problemer med Sandisk kort. Producenterne af disse kort laver dem alle
på forskellige måder og nogle af kortene er gode til nogle kameraer,
mens de slet ikke virker i andre.

Jeg kan i første omgang prøve at sende et 32mb kort ud til jer for at
se om problemet også er der med det, så hvis du skriver tilbage med en
adresse vil jeg sørge for den bliver leveret til jer. Jeg vil samtidig
gerne have dig til at opdatere firmwaren i kameraet. Hvis du klikker
på nedestående link skulle du blive taget til en side, hvor du kan
downloade den og hvor der står en lille forklaring til, hvordan det
fungerer.

Link til firmwareopdatering:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?product=75964&os=228&lang=en&lc=en&cc=us&dlc=en&softwareitem=ps-10220-1

Med venlig hilsen

Claus Poulsen

HP Customer Care

Hvis du ønsker at svare på denne e-mail så vær venlig ikke at fjerne
tidligere tekst.

ANSVARSBEGRÆNSNING:
De råd og anvisninger, som HP giver, er alene baserede på den
information, som HP har modtaget i forbindelse med de stillede
spørgsmål. De problemer, som vedrører Deres system, kan bero på Deres
systemmiljø og en række andre omstændigheder, som HP ikke har kendskab
til. HP påtager sig derfor intet ansvar og ingen erstatningspligt i
denne forbindelse. Da teknisk information ændrer sig i takt med at nye
data fremkommer, anbefaler HP, at De regelmæssigt besøger vor
hjemmeside:
http://www.hp.com/cposupport for mulige opdateringer. HP påtager sig
ikke ansvar af nogen art, herunder særligt ansvar for indirekte tab
eller følgeskader, som følge af anvendelsen af denne information.


>2 henvendelse til HP


Hej Claus

Tak for hurtigt svar.

> Kvickly X-tra burde have henvendt jer til os med det samme.

- ja jeg er også noget forundret over den ringe service, hvis de havde
opfyldt deres betingelser mht kundeservice var kameraer garanteret
blevet kigget på under den 6 mdr. garanti. Jeg synes det er meget
utilfredsstillende, men så ved man jo det ikke lige er der man skal
handle udstyr mere.

> Den hvide tåge ved jeg ikke om vi umiddelbart kan gøre noget ved,

Er der mulighed for at I kan kigge på det, da det jo er inden i
kameraet den er kommet kan det jo af gode grunde ikke være noget vi
(min mor) har forårsaget, så det hører vel under den alm.
reklamationsret på de 18 mdr.?
Jeg vil meget gerne komme forbi med kameraet (jeg bor i Hillerød)
eller vi kan sende det til jer hvis I vil kigge på det.

>men problemet med billeder, der forsvinder er højst sandsynlig pga.
>jeres memory kort. Dane-elec kort virker kun i yderst sjældne tilfælde
>med vores kameraer. De er simpelthen ikke kompatible og vi har også
>haft mange problemer med Sandisk kort. Producenterne af disse kort
>laver dem alle på forskellige måder og nogle af kortene er gode til
>nogle kameraer, mens de slet ikke virker i andre.

.....ok det har jeg aldrig hørt om før. Måske ville det hjælpe andre
hvis dette blev oplyst ved købt af et HP kamera? Mange køber jo
memorykort når de er på tilbud og jeg har indtryk af at det mest er
disse mærker der er på tilbud. Hvilke mærker kan HP anbefale til dette
kamera?

> Jeg kan i første omgang prøve at sende et 32mb kort ud til jer for at
> se om problemet også er der med det, så hvis du skriver tilbage med en
> adresse vil jeg sørge for den bliver leveret til jer.

Det vil vi meget gerne prøve, desværre opstår problemet jo så
periodisk at det er lidt svært at opdage om problemet opstår. Der går
jo ret lang tid imellem.... Tak for det. Adressen er:

xxxxxx Jensen
xxxxx xxxx xx
xxxx xxxxxxxxxxx

>Jeg vil samtidig gerne have dig til at opdatere firmwaren i kameraet.
>Hvis du klikker på nedestående link skulle du blive taget til en side,
>hvor du kan downloade den og hvor der står en lille forklaring til,
>hvordan det fungerer.

Mange tak for dette, jeg guider min mor igennem dette da hun pt. har
selve kameraet.

Venlig hilsen

Gitte Marie Jensen



>2 svar fra HP

Hej Gitte

Jeg har bestilt et 32mb kort til jer, der gerne skulle være fremme i
løbet af højst 10 arbejdsdage. Den kommer lidt langvejs fra, så der
kan gå lidt tid.
Reklamationsretten dækker kun ting, der er opstået fra fabrikkens side
og jeg er ikke sikker på den vil blive godkendt til en reklamation. Du
er selvfølgelig meget velkommen til at kontakte vores
reklamationsafdeling på tlf. nr. 70202845 og spørge efter dem der.
Oplys sagsnummer 7202152449 og de vil så kigge på sagen. Vent med det
indtil I har været igennem firmware-opdateringen, siden disse kan løse
mange forskellige problemer.

Det er svært for os at informere om hvilke kort der er bedst, men
mange af tilbudskortene er desværre af så dårlig kvalitet at der ofte
er problemer med dem. De større producenter er altid det bedste sats.
Det kan bla. være kort som Panasonic, Kingston og andre større
firmaer. Dane-elec, Sandisk og Mr. Platinum er de kort vi har de
fleste problemer med i vores produkter.

Med venlig hilsen

Claus Poulsen

HP Customer Care






Mikael Ejberg Peders~ (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Ejberg Peders~


Dato : 13-06-04 20:52

On Sun, 13 Jun 2004 20:24:49 +0200, GJ <nospamming@zwallet.com> wrote:

>Jeg kunne foreksempel aldrig finde på at købe et sandisk eller
>dane-elec kort til mit nikon 4500 kamera, efter denne mail. Hvis det
>bliver lavet så det ikke altid virker i HP-kamera kan der vel opstå
>samme problem i Nikon?

Tværtimod, vill jeg næsten sige. Den er god nok med at forskellige
producenter kan fortolke standarder forskelligt, og dermed kan visse
kombinationer af flashkort og kameraer give diverse mærkelige
problemer.

Men med hensyn til lige præcis Nikon, så er SanDisk faktisk et af de
få mærker, som de har godkendt og anbefaler til deres kameraer. Der
fulgte et SanDisk med mit nyligt indkøbte Nikon 5400.
Og jeg købte forøvrigt et DaneElec ved siden af, til dette kamera. Og
det spiller indtil videre perfekt sammen.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk (Elektroniske dimser til modelflyvning)

GJ (14-06-2004)
Kommentar
Fra : GJ


Dato : 14-06-04 18:27

>Men med hensyn til lige præcis Nikon, så er SanDisk faktisk et af de
>få mærker, som de har godkendt og anbefaler til deres kameraer. Der
>fulgte et SanDisk med mit nyligt indkøbte Nikon 5400.
>Og jeg købte forøvrigt et DaneElec ved siden af, til dette kamera. Og
>det spiller indtil videre perfekt sammen.

Ok... så behøver jeg jo no ikke gå i en så lang bue oden om sandisk
som jeg indtil videre har gjort *s*

Mikael Ejberg Peders~ (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Ejberg Peders~


Dato : 14-06-04 18:45

On Mon, 14 Jun 2004 19:27:13 +0200, GJ <nospamming@zwallet.com> wrote:

>Ok... så behøver jeg jo no ikke gå i en så lang bue oden om sandisk
>som jeg indtil videre har gjort *s*

Den fulde liste over hvilke kort der er testet og godkendt til hvilke
Nikon kameraer, er her (monsterlangt link):
http://nikoneurope-en.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_en.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=7911&&p_sid=tBk3AUdh&p_lva=1272&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9ncmlkc29ydD1mYXFzLnVwZGF0ZWQ6RCZwX3Jvd19jbnQ9OTYmcF9zZWFyY2hfdGV4dD1mbGFzaCZwX3NlYXJjaF90eXBlPTMmcF9wcm9kX2x2bDE9fmFueX4mcF9wcm9kX2x2bDI9fmFueX4mcF9jYXRfbHZsMT1_YW55fiZwX3BhZ2U9MQ%2A%2A&p_li=

Eller i en kortere udgave:
http://tinyurl.com/2jtgp

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk (Elektroniske dimser til modelflyvning)

GJ (14-06-2004)
Kommentar
Fra : GJ


Dato : 14-06-04 19:40

On Mon, 14 Jun 2004 19:45:00 +0200, Mikael Ejberg Pedersen
<mikael@ejberg.dk> wrote:

>On Mon, 14 Jun 2004 19:27:13 +0200, GJ <nospamming@zwallet.com> wrote:
>
>>Ok... så behøver jeg jo no ikke gå i en så lang bue oden om sandisk
>>som jeg indtil videre har gjort *s*
>
>Den fulde liste over hvilke kort der er testet og godkendt til hvilke
>Nikon kameraer, er her (monsterlangt link):
>http://nikoneurope-en.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_en.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=7911&&p_sid=tBk3AUdh&p_lva=1272&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9ncmlkc29ydD1mYXFzLnVwZGF0ZWQ6RCZwX3Jvd19jbnQ9OTYmcF9zZWFyY2hfdGV4dD1mbGFzaCZwX3NlYXJjaF90eXBlPTMmcF9wcm9kX2x2bDE9fmFueX4mcF9wcm9kX2x2bDI9fmFueX4mcF9jYXRfbHZsMT1_YW55fiZwX3BhZ2U9MQ%2A%2A&p_li=
>
>Eller i en kortere udgave:
>http://tinyurl.com/2jtgp
>
>M.v.h. Mikael

Hold da op... der ser det jo ligefrem ud til at sandisk er noget af
det bedse ... rent virke mæssigt altså hehe ...

Tusind tak...


Benny Mortensen (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 14-06-04 18:00


"GJ" <nospamming@zwallet.com> skrev i en meddelelse
news:mn6pc0h5fj1ftd3lii8afcnlrbfhm627ok@4ax.com...
> Hej
>
> Som nogle sikkert husker har min mor et problem med hendes HP-kamera
> jeg skrev om engang i maj. Jeg tror aldrig jeg sendte svaret, men jeg
> tror nogen måske vil finde det brugbart.
>
> Jeg kunne foreksempel aldrig finde på at købe et sandisk eller
> dane-elec kort til mit nikon 4500 kamera, efter denne mail. Hvis det
> bliver lavet så det ikke altid virker i HP-kamera kan der vel opstå
> samme problem i Nikon?
>
> "Svar fra HP"
>
> Hej Gitte
>
> Kvickly X-tra burde have henvendt jer til os med det samme. Den hvide
> tåge ved jeg ikke om vi umiddelbart kan gøre noget ved, men problemet
> med billeder, der forsvinder er højst sandsynlig pga. jeres memory
> kort. Dane-elec kort virker kun i yderst sjældne tilfælde med vores
> kameraer. De er simpelthen ikke kompatible og vi har også haft mange
> problemer med Sandisk kort. Producenterne af disse kort laver dem alle
> på forskellige måder og nogle af kortene er gode til nogle kameraer,
> mens de slet ikke virker i andre."
>
> Ikke særlig betryggende efter min mening....
>
> Mvh Gitte

Hej Gitte

Jeg vil sige det således. Dane-Elec, kan jeg vist ikke udtale mig om, sådan
et har jeg vist ikke. Sandisk har været meget udskældt her i gruppen. Dels
for at være for dyre, hvilket der måske nok kunne være noget rigtigt i.
Dernæst for at være noget af det langsommeste, det kunne måske også have
lidt berettigelse. Men pålideligheden, den plejer ikke at fejle noget. Så
hvis de generelt påstår dette omkring Sandisk, så må det være for at dække
over en fejl i deres kamera. Det skulle da også være pudsigt, at din mor
netop lige skulle være blevet udstyret med to mærker, som HP ikke kan bruge.
CF er en standard, ikke bare et spørgsmål om kortets udformning. Så hvis
jeg var HP, så ville jeg sørge for at få undersøgt din moders kamera, og få
fundet fejlen, eller ombytte kameraet, og ikke bare prøve på at smide
skylden over på dine hukommelses kort.

Men for at spørge dumt, hvilket kort fulgte der med til kameraet ??.
Er der også problemer med dette kort ??..

Jeg bruger selv en del forskellige mærker, og har indtil videre brugt dem i
5 forskellige kameraer, og har aldrig haft problemer, og de to ældste kort
jeg har, er netop Sandisk, og de har ofte været lånt ud til en ven, som har
et HP kamera, men om de blev brugt deri, er ikke til at sige, da han også
har et Agfa, og jeg tror han bruger sidstnævnte mest.

M.V.H.....Benny..



GJ (14-06-2004)
Kommentar
Fra : GJ


Dato : 14-06-04 18:32

>Hej Gitte
>
>Jeg vil sige det således. Dane-Elec, kan jeg vist ikke udtale mig om, sådan
>et har jeg vist ikke. Sandisk har været meget udskældt her i gruppen. Dels
>for at være for dyre, hvilket der måske nok kunne være noget rigtigt i.
>Dernæst for at være noget af det langsommeste, det kunne måske også have
>lidt berettigelse. Men pålideligheden, den plejer ikke at fejle noget. Så
>hvis de generelt påstår dette omkring Sandisk, så må det være for at dække
>over en fejl i deres kamera. Det skulle da også være pudsigt, at din mor
>netop lige skulle være blevet udstyret med to mærker, som HP ikke kan bruge.

Ja det må jeg så også indrømme at jeg studsede lidt over.... men de
ved vel bedst hos HP tænkte jeg ...

>CF er en standard, ikke bare et spørgsmål om kortets udformning. Så hvis
>jeg var HP, så ville jeg sørge for at få undersøgt din moders kamera, og få
>fundet fejlen, eller ombytte kameraet, og ikke bare prøve på at smide
>skylden over på dine hukommelses kort.

Tror måske det er forsi det er så længe siden hun har købt det at de
prøver at fedte det over på kortene? - hun er altså også et fjols ikke
at brokke sig over det med det samme.... det havde jeg gjort...

>Men for at spørge dumt, hvilket kort fulgte der med til kameraet ??.
>Er der også problemer med dette kort ??..

Der fulgte et HP-kort med... der står i hvert fald HPpå det ... har
ingen ide om hvad det er for et kort for så vidst jeg ved laver HP
ikke kort??? Der har ingen problemer været med det kort. Det er jo så
heller ikke så vildt mange gange det har sket men 3 gange er også
meget inden for ca et år synes jeg ...

>Jeg bruger selv en del forskellige mærker, og har indtil videre brugt dem i
>5 forskellige kameraer, og har aldrig haft problemer, og de to ældste kort
>jeg har, er netop Sandisk, og de har ofte været lånt ud til en ven, som har
>et HP kamera, men om de blev brugt deri, er ikke til at sige, da han også
>har et Agfa, og jeg tror han bruger sidstnævnte mest.

Oki... tror jeg skal til at revudere min mening om sandisk *s*

Benny Mortensen (15-06-2004)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 15-06-04 12:41


"GJ" <nospamming@zwallet.com> skrev i en meddelelse
news:p1orc0569equbi9cslnutg4iluempa76q0@4ax.com...

Hej igen Gitte

Jeg gav mig tid til at læse de andre indlæg du havde skrevet, og noget
fortæller mig, at det helt klart må være kameraet der fejler. Det vil jeg
da gerne underbygge lidt. Du skrev at du ville prøve at redde billederne,
gennem din kortlæser, hvilket lykkedes, både for de sidste, og for gangen
før. Altså kortet havde husket billederne. Desværre skriver du ikke, hvor
meget fri plads der var, efter du havde reddet billederne. Det ville have
givet svar på, om de manglende videoclips også stadig lå på kortet, og altså
måske også kunne have været reddet, hvis det rette software var blevet
brugt. Men vi kan jo drage den konklusion, at kortet i hvert fald havde
gjort sin part.
Det skuffer mig, at HP ikke er gået mere aktivt ind i sagen, for hvem gider
dog slæbe et kamera med til fest, eller på ferie, hvis man alligevel kommer
hjem uden billeder. Den hvide skygge der ligger over skærmen, er der vel
uanset hvilket kort der er i, uanset om det er et som har fejlet, eller et
som ikke har. Så vi har et kamera med 2 fejl, om de har forbindelse med
hinanden, er ikke til at sige. Men nu skal du til at tænke, og tænke langt
tilbage. Faktisk helt tilbage til den dag i købte kameraet. Hvad blev der
lovet fra Kvickly's side. Lovede de 2 års garanti, eller 2 års
reklamationsret. Hvis der stod 2 års garanti, så indleverer du bare
kameraet til reparation. Det var meget almindeligt, dengang, at man lovede
2 års garanti. I øvrigt nærlæs papirerne fra HP, det var ikke usædvanligt,
at deres egen garanti rakte længere, end den af loven påkrævede, hvilket
nogle af deres ansatte sommetider glemmer.
Det lyder for mig, som om kameraet har et strømproblem, så de forskellige
dele, i givne situationer, ikke kan få den strøm de har brug for, selvom der
burde være kræfter nok at hente i batterierne.

M.V.H.....Benny..



GJ (15-06-2004)
Kommentar
Fra : GJ


Dato : 15-06-04 18:26

Hej Benny

>Jeg gav mig tid til at læse de andre indlæg du havde skrevet, og noget
>fortæller mig, at det helt klart må være kameraet der fejler. Det vil jeg
>da gerne underbygge lidt. Du skrev at du ville prøve at redde billederne,
>gennem din kortlæser, hvilket lykkedes, både for de sidste, og for gangen
>før. Altså kortet havde husket billederne. Desværre skriver du ikke, hvor
>meget fri plads der var, efter du havde reddet billederne. Det ville have
>givet svar på, om de manglende videoclips også stadig lå på kortet, og altså
>måske også kunne have været reddet, hvis det rette software var blevet
>brugt.

Jeg "tror" stadig at filmene kan reddes hvis det er... de programmer
jeg har brugt... (har prøvet flere forskellige) har alle "lovet" at
der ikke bliver ændret noget på kortet, overhovedet. Filmene ligger på
kortet ..... det ved jeg ... for filmene er genskabt som enkelt
billeder... en af filmene blev til 4000 billeder.... (hvis man trykker
space meget hurtig i ACDC liger det også en film - men det er jo
ikke lige den optimale løsning... Selvfølgelig er min mor mere end
almindelig taknemmelig for at jeg kunne redde de fleste billeder med
et af programmerne ... men det kunne nu være meget rart med filmene
også... (min kusines søn på ca 2 var med på ferie så der er flere
skønne film med ham, min mor meget gerne vil have)

>Men vi kan jo drage den konklusion, at kortet i hvert fald havde
>gjort sin part.
>Det skuffer mig, at HP ikke er gået mere aktivt ind i sagen, for hvem gider
>dog slæbe et kamera med til fest, eller på ferie, hvis man alligevel kommer
>hjem uden billeder.

Netop... det er også derfo rjeg vil prøve at ringe mandag og snakke
direkte med reklamationsafdelingen... og jeg tror også jeg kunne finde
på at henvise lidt til de mange herinde der har sagt det ikke lyder
som HP normale kundeservice...

>Den hvide skygge der ligger over skærmen, er der vel
>uanset hvilket kort der er i, uanset om det er et som har fejlet, eller et
>som ikke har. Så vi har et kamera med 2 fejl, om de har forbindelse med
>hinanden, er ikke til at sige.

Skyggen er der altid ja... også når kamera er slukket ... det ser
faktisk lidt ud som om glasset er blvetet lidt mælke agtigt i en lille
plamage...

>Men nu skal du til at tænke, og tænke langt
>tilbage. Faktisk helt tilbage til den dag i købte kameraet. Hvad blev der
>lovet fra Kvickly's side. Lovede de 2 års garanti, eller 2 års
>reklamationsret. Hvis der stod 2 års garanti, så indleverer du bare
>kameraet til reparation. Det var meget almindeligt, dengang, at man lovede
>2 års garanti. I øvrigt nærlæs papirerne fra HP, det var ikke usædvanligt,
>at deres egen garanti rakte længere, end den af loven påkrævede, hvilket
>nogle af deres ansatte sommetider glemmer.

Jeg ved det faktisk ikke... og jeg tror slet ikke min mor kan huske
det ... og hvis hun ikke har det på skrigt hjælper det nok ikke meget
.... især fordi hun jo har kontaktet kvickly der ikek tog sig af
det....
- men jeg får hende lige til at lede efter papirene....

>Det lyder for mig, som om kameraet har et strømproblem, så de forskellige
>dele, i givne situationer, ikke kan få den strøm de har brug for, selvom der
>burde være kræfter nok at hente i batterierne.

Strømproblem???? Hvordan er du kommet til at tænke på det? Det er som
sagt kun en gang den ligefrem har rebootet...

Mvh Gitte

TC (16-06-2004)
Kommentar
Fra : TC


Dato : 16-06-04 02:23

Hej Gitte

Jeg har lige fået læst op på din historie, og må indrømme, at jeg ikke er
rystet, jeg er MEGET rystet!!

1) Svarene fra HP: Det er første gang, jeg hører/læser om en ikke solstråle
historie, efter kontakt til HP´s kunde support (Far er ikke vred, far er
skuffet!!!).
Prøv bare, at kikke ovre på "dk.edb.system.lomme-pc" og læs om supporten på iPAQ
lomme pc´er.
De skam roser nærmest HP, der ovre.

2) Kort producenter: Hvis ikke Sandisk er en af de store indenfor memmory kort,
så ved jeg ikke hvem der er. De eneste "klager", jeg har hørt om, på deres kort,
er læse/skrive hastigheden.
Hvis de ikke virker sammen med HP kameraer, ville de nok selv gøre opmærksom på
det, så brugerne ikke, på forhånd, blev skræmt fra, at bruge deres kort. Vil
dog ikke udelukke, at det er tilfældet, ved f.eks. at nogle Olympus kameraer,
ikke har alle funktioner til rådighed, med kort uden deres logo på.

3) Den hvide plet: Ja altså den på kameraet Du skriver, at den også er der,
når kameraet er slukket!
Så lydder det som en fejl du ikke vil høre om! (Skærmen har fået en tryk skade,
og det dækkes kun af garanti / reklamationsret, hvis du kan bevise, det var der,
da kameraet blev pakket ud ).
Det kan dog repareres forholdsvist nemt, da det "bare" kræver en ny skærm, som
en teknikker kan skifte på under ½ time, og koster nogle få hundrede kroner.

Bare min ydmyge mening om emnet.

Mvh.
Tommy



GJ (16-06-2004)
Kommentar
Fra : GJ


Dato : 16-06-04 18:10

Hej Tommy

....også tak for dit bidrag...

>1) Svarene fra HP: Det er første gang, jeg hører/læser om en ikke solstråle
>historie, efter kontakt til HP´s kunde support (Far er ikke vred, far er
>skuffet!!!).
>Prøv bare, at kikke ovre på "dk.edb.system.lomme-pc" og læs om supporten på iPAQ
>lomme pc´er.
>De skam roser nærmest HP, der ovre.

Jeg prøver at henvise til alt dette når jeg ringer til
reklamationsafdelingen på mandag... det kan jo være det er en "grøn"
suppoter jeg har fået fat i der ikke helt har styr på hvordan og
hvorledes HP plejer at gøre...

>2) Kort producenter: Hvis ikke Sandisk er en af de store indenfor memmory kort,
>så ved jeg ikke hvem der er. De eneste "klager", jeg har hørt om, på deres kort,
>er læse/skrive hastigheden.
>Hvis de ikke virker sammen med HP kameraer, ville de nok selv gøre opmærksom på
>det, så brugerne ikke, på forhånd, blev skræmt fra, at bruge deres kort. Vil
>dog ikke udelukke, at det er tilfældet, ved f.eks. at nogle Olympus kameraer,
>ikke har alle funktioner til rådighed, med kort uden deres logo på.

Jeg synes også det lyder underligt.... jeg ringede til Actor idag
fordi jeg fandt på nettet at Sandisk faktisk har GRATIS dataredning
hvis man sender kortet ind til dem, og Actor står for sandisk i dk...
De havde ikke hørt at der skulle være nogle problemer med specielt HP,
og hun mente nok hun burde vide det hvis det var... Hun synes
umiddelbart det lød til at være kamera, og hun var derfor ret sikker
på umiddelbart at de ville kunne redde billederne og film, og hvis de
fandt en fejl på kortet ville min mor få sendt et nyt kort. (de havde
åbenbart også flere års garanti på kortene.)

>3) Den hvide plet: Ja altså den på kameraet Du skriver, at den også er der,
>når kameraet er slukket!
>Så lydder det som en fejl du ikke vil høre om! (Skærmen har fået en tryk skade,
>og det dækkes kun af garanti / reklamationsret, hvis du kan bevise, det var der,
>da kameraet blev pakket ud ).
>Det kan dog repareres forholdsvist nemt, da det "bare" kræver en ny skærm, som
>en teknikker kan skifte på under ½ time, og koster nogle få hundrede kroner.

Ok... det vil jeg så ikke afvise kan være tilfældet... det er som sagt
ikke mit kamera så jeg ved ikke hvordan min mor behandler det når jeg
ikke er der... umiddelbart tvivler jeg dog lidt da min mor er enormt
hys med det kamera efter min mening.. det er, vi andre må dårligt
sidde med det uden vi har stroppen om halsen hehe *g*

Men det burde HP jo så også kunne se med det samme hvis det er det, så
jeg håber de i de mindste vil undersøge det....

Gitte

Benny Mortensen (17-06-2004)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 17-06-04 01:20


"GJ" <nospamming@zwallet.com> skrev i en meddelelse
news:2bv0d0phssbgqppr8441pgo96l1mikqc2r@4ax.com...

Hej igen Gitte

Jeg kom da lige i tanker om, at jeg da vist gemte emballagen, fra dengang,
hvor jeg købte mit andet digital kamera ... Derfra stammer begge mine
Sandisk kort. Så kunne jeg jo lige finde dette frem, så det gjorde jeg.
Sandisk har en 10 Millioner billeders garanti på deres kort, og det er vel
lige så godt, som at sige evigheds garanti. De påstår også, at de passer
til alle digital kameraer, håndholdte pc'er og digitale diktafoner, som har
CF slot. Så er der fremhævet en masse navne, og blandt dem er også
Hewlet-Packard, som jo igen er lig HP.... Så mon ikke det har været en lidt
grøn fyr, du har haft fat i.

Men for lige at vende tilbage til strømproblemet. CF kortet fungerer jo i
grove træk som en harddisk, så der oprettes en FAT tabel, som indeholder
oplysningerne om præcist hvor alle billeder begynder og slutter. Så selv en
meget kortvarig mangel på strøm, kan få fatale følger, og specielt da hvis
det sker, medens den opdaterer FAT tabellen.
Din mor har jo oplevet det, når det gik helt galt, og det slet ikke kunne
læse kortet mere, der blev FAT tabellen næsten helt sikkert ødelagt. Ellers
kan den få mindre fejl, så nogle billeder ikke kan læses, eller får helt
forkerte farver, eller kun er halve og resten sort. Men det er ikke sikkert
man opdager dette strømsvigt. Du kender det med en lampe, du kan slukke og
tænde så hurtigt på kontakten, at du faktisk ikke kan se på lampen, at den
rent faktisk var slukket et øjeblik. Men altså bare rolig, at FAT tabellen
er ødelagt, betyder ikke at kortet fejler noget, en formatering laver en ny
FAT, og så er kortet på dupperne igen. Da jeg stadig går ud fra, at det er
kameraet der fejler, ellers skulle du have været utroligt uheldig med dine
CF kort. Jeg har vist kun set et, som er himlet, og det kunne sådan set
ikke forbavse mig, da jeg efterhånden har repareret kameraet 3 gange. Jeg
ved sgu ikke om de spiller boldt med det ).. Hvad skærmen angår, så kan
det være, som antydet i andet indlæg, en trykskade.

M.V.H.....Benny..



TC (17-06-2004)
Kommentar
Fra : TC


Dato : 17-06-04 06:23

Hej igen

Jeg faldt lige over denne side, i forbindelse med noget research på en PDA:
http://sdprob.aximsite.com/

Lader til, at problemet med HP og Sandisk samarbejdet ikke er heeelt nyt
Under "The Memory Card List" er flg. HP kameraer noteret for fejl, ved brug af
Sandisk kort:
Photosmart 320, 735 og 945!

Bemærkede iøvrigt, at det er påfaldende så mange gange navnet Sandisk står på
den liste, med en "svag" overvægt af røde kommentarer ved siden af????

Mvh.
Tommy, der liiige skal hen og kikke i sine kort



GJ (23-06-2004)
Kommentar
Fra : GJ


Dato : 23-06-04 17:51

On Sun, 13 Jun 2004 20:24:49 +0200, GJ <nospamming@zwallet.com> wrote:

>Hej
>
>Som nogle sikkert husker har min mor et problem med hendes HP-kamera
>jeg skrev om engang i maj. Jeg tror aldrig jeg sendte svaret, men jeg
>tror nogen måske vil finde det brugbart.
>
>Jeg kunne foreksempel aldrig finde på at købe et sandisk eller
>dane-elec kort til mit nikon 4500 kamera, efter denne mail. Hvis det
>bliver lavet så det ikke altid virker i HP-kamera kan der vel opstå
>samme problem i Nikon?
>
>"Svar fra HP"
>
>Hej Gitte
>
>Kvickly X-tra burde have henvendt jer til os med det samme. Den hvide
>tåge ved jeg ikke om vi umiddelbart kan gøre noget ved, men problemet
>med billeder, der forsvinder er højst sandsynlig pga. jeres memory
>kort. Dane-elec kort virker kun i yderst sjældne tilfælde med vores
>kameraer. De er simpelthen ikke kompatible og vi har også haft mange
>problemer med Sandisk kort. Producenterne af disse kort laver dem alle
>på forskellige måder og nogle af kortene er gode til nogle kameraer,
>mens de slet ikke virker i andre."
>
>Ikke særlig betryggende efter min mening....
>
>Mvh Gitte
Hejsa igen

Jeg ringede jo til HP i mandags.... "Reklamationsmanden" var ikke
meget for at tage imod kamera da det jo er over et år siden at
kameraet blev købt.. jeg forklarede hele sagen og også at min mor har
henvendt sig til butikken to gange hvor de intet har gjort...

Butikken skulle have kontaktet HP, det har de en aftale om fik jeg
oplyst. Jeg fik oplyst at de aldrig reparede på kamera, hvis det var
ville min mor få et nyt kamera og en tekniker vil så efterfølgende
bruge en masse tid på at finde fejlen....

Pgl. ville kontakte en tekniker for at høre om de forskellige fejl
kunne have været der fra start, men han var ikke afvisende... han
ville enten selv ringe til mig en af dagene eller teknikeren ville
ringe til mig for at få uddybning af fejlene... derefter ville de
sende min mor et nyt kamera hvis det var....

Så nu VENTER jeg bare *s*

(Og jeg nævnte også lige at flere herinde var meget forundret, og det
hjalp lidt tror jeg... det var i hvert fald der han nævnte at det blev
ombyttet hvis det var....)

Tak for hjælpen - so far

Mvh Gitte

Benny Mortensen (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 23-06-04 22:48


"GJ" <nospamming@zwallet.com> skrev i en meddelelse
news:tscjd01ubcm4vcrs20jm30910vh63oemp0@4ax.com...
> On Sun, 13 Jun 2004 20:24:49 +0200, GJ <nospamming@zwallet.com> wrote:
>
> >Hej
> >
> >Som nogle sikkert husker har min mor et problem med hendes HP-kamera
> >jeg skrev om engang i maj. Jeg tror aldrig jeg sendte svaret, men jeg
> >tror nogen måske vil finde det brugbart.
> >
> >Jeg kunne foreksempel aldrig finde på at købe et sandisk eller
> >dane-elec kort til mit nikon 4500 kamera, efter denne mail. Hvis det
> >bliver lavet så det ikke altid virker i HP-kamera kan der vel opstå
> >samme problem i Nikon?
> >
> >"Svar fra HP"
> >
> >Hej Gitte
> >
> >Kvickly X-tra burde have henvendt jer til os med det samme. Den hvide
> >tåge ved jeg ikke om vi umiddelbart kan gøre noget ved, men problemet
> >med billeder, der forsvinder er højst sandsynlig pga. jeres memory
> >kort. Dane-elec kort virker kun i yderst sjældne tilfælde med vores
> >kameraer. De er simpelthen ikke kompatible og vi har også haft mange
> >problemer med Sandisk kort. Producenterne af disse kort laver dem alle
> >på forskellige måder og nogle af kortene er gode til nogle kameraer,
> >mens de slet ikke virker i andre."
> >
> >Ikke særlig betryggende efter min mening....
> >
> >Mvh Gitte
> Hejsa igen
>
> Jeg ringede jo til HP i mandags.... "Reklamationsmanden" var ikke
> meget for at tage imod kamera da det jo er over et år siden at
> kameraet blev købt.. jeg forklarede hele sagen og også at min mor har
> henvendt sig til butikken to gange hvor de intet har gjort...
>
> Butikken skulle have kontaktet HP, det har de en aftale om fik jeg
> oplyst. Jeg fik oplyst at de aldrig reparede på kamera, hvis det var
> ville min mor få et nyt kamera og en tekniker vil så efterfølgende
> bruge en masse tid på at finde fejlen....
>
> Pgl. ville kontakte en tekniker for at høre om de forskellige fejl
> kunne have været der fra start, men han var ikke afvisende... han
> ville enten selv ringe til mig en af dagene eller teknikeren ville
> ringe til mig for at få uddybning af fejlene... derefter ville de
> sende min mor et nyt kamera hvis det var....
>
> Så nu VENTER jeg bare *s*
>
> (Og jeg nævnte også lige at flere herinde var meget forundret, og det
> hjalp lidt tror jeg... det var i hvert fald der han nævnte at det blev
> ombyttet hvis det var....)
>
> Tak for hjælpen - so far
>
> Mvh Gitte

Hej igen Gitte

Så læner vi os bare tilbage, og håber på det går som det skal. Det er
desværre ikke første gang, jeg hører sådanne historier. Som regel startet
fordi stedet hvor apparatet var købt, ikke var særligt samarbejdsvillige.

M.V.H.....Benny..



Kim Skovsby (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Kim Skovsby


Dato : 24-06-04 12:33

Hej Gitte

Det er sådan det er Sandisk der skriver Spec. for hvordan et ramkort skal
virke. Det er en Spec. som de fleste producenter af digitalkamera arbejder
ud fra. Det vil med andre ord sige at et Sandisk kort næsten altid vil virke
til lige meget hvilket kamera det sættes i.

Du kan somregel læse i Kameraets Spec. hvilket ramkort kameraet er designet
til. (Sandisk, QUI, Lexar osv. Køber du et ramkort der ikke undrstøtter
Spec. så har du ingen garnti for at ramkortet vil virke i dit kamera.

Jeg kan dog fortælle dig at Nikon kun anbefaler Sandisk kort til deres
kamera.

Mvh.
Kim Skovsby

"GJ" <nospamming@zwallet.com> skrev i en meddelelse
news:tscjd01ubcm4vcrs20jm30910vh63oemp0@4ax.com...
> On Sun, 13 Jun 2004 20:24:49 +0200, GJ <nospamming@zwallet.com> wrote:
>
> >Hej
> >
> >Som nogle sikkert husker har min mor et problem med hendes HP-kamera
> >jeg skrev om engang i maj. Jeg tror aldrig jeg sendte svaret, men jeg
> >tror nogen måske vil finde det brugbart.
> >
> >Jeg kunne foreksempel aldrig finde på at købe et sandisk eller
> >dane-elec kort til mit nikon 4500 kamera, efter denne mail. Hvis det
> >bliver lavet så det ikke altid virker i HP-kamera kan der vel opstå
> >samme problem i Nikon?
> >
> >"Svar fra HP"
> >
> >Hej Gitte
> >
> >Kvickly X-tra burde have henvendt jer til os med det samme. Den hvide
> >tåge ved jeg ikke om vi umiddelbart kan gøre noget ved, men problemet
> >med billeder, der forsvinder er højst sandsynlig pga. jeres memory
> >kort. Dane-elec kort virker kun i yderst sjældne tilfælde med vores
> >kameraer. De er simpelthen ikke kompatible og vi har også haft mange
> >problemer med Sandisk kort. Producenterne af disse kort laver dem alle
> >på forskellige måder og nogle af kortene er gode til nogle kameraer,
> >mens de slet ikke virker i andre."
> >
> >Ikke særlig betryggende efter min mening....
> >
> >Mvh Gitte
> Hejsa igen
>
> Jeg ringede jo til HP i mandags.... "Reklamationsmanden" var ikke
> meget for at tage imod kamera da det jo er over et år siden at
> kameraet blev købt.. jeg forklarede hele sagen og også at min mor har
> henvendt sig til butikken to gange hvor de intet har gjort...
>
> Butikken skulle have kontaktet HP, det har de en aftale om fik jeg
> oplyst. Jeg fik oplyst at de aldrig reparede på kamera, hvis det var
> ville min mor få et nyt kamera og en tekniker vil så efterfølgende
> bruge en masse tid på at finde fejlen....
>
> Pgl. ville kontakte en tekniker for at høre om de forskellige fejl
> kunne have været der fra start, men han var ikke afvisende... han
> ville enten selv ringe til mig en af dagene eller teknikeren ville
> ringe til mig for at få uddybning af fejlene... derefter ville de
> sende min mor et nyt kamera hvis det var....
>
> Så nu VENTER jeg bare *s*
>
> (Og jeg nævnte også lige at flere herinde var meget forundret, og det
> hjalp lidt tror jeg... det var i hvert fald der han nævnte at det blev
> ombyttet hvis det var....)
>
> Tak for hjælpen - so far
>
> Mvh Gitte



news.tele.dk (24-06-2004)
Kommentar
Fra : news.tele.dk


Dato : 24-06-04 18:51


"Kim Skovsby" <kim@kamerahuset.dk> skrev i en meddelelse
news:cbee4j$13dc$1@news.cybercity.dk...
:
:
:
> Jeg kan dog fortælle dig at Nikon kun anbefaler Sandisk kort til deres
> kamera.
>

Hej Kim
Hvor har du fra at Nikon kun anbefaler Sandisk?
På Nikon's europæiske supportcenter kan man udsøge hvilke memory kort Nikon
har godkendt til deres forskellige kameraer (producent, serie og størrelse).
Ud over Sandisk er bl.a Nikon egne? og Lexars memory kort godkendt til stort
set alle Nikons kameraer (incl COOLPIX4500). Hitachi er også godt
repræsenteret med både Compact Flash og microdrive.
For Nikons digitale SLR kameraers vedkommende (-D70) hælder Nikon
tilsyneladende mest mod Lexar idet Nikon understøtter Lexar's hurtig
skrivnings teknologi WA.
Mvh
Finn Hansson



;o\)-max- (24-06-2004)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 24-06-04 19:04


"news.tele.dk" <alabamakid@fam-hansson.dk> skrev i en meddelelse
news:40db1552$0$224$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Kim Skovsby" <kim@kamerahuset.dk> skrev i en meddelelse
> news:cbee4j$13dc$1@news.cybercity.dk...
> :
> :
> :
> > Jeg kan dog fortælle dig at Nikon kun anbefaler Sandisk kort til deres
> > kamera.
> >
>
> Hej Kim
> Hvor har du fra at Nikon kun anbefaler Sandisk?
> På Nikon's europæiske supportcenter kan man udsøge hvilke memory kort Nikon
> har godkendt til deres forskellige kameraer (producent, serie og størrelse).
> Ud over Sandisk er bl.a Nikon egne? og Lexars memory kort godkendt til stort
> set alle Nikons kameraer (incl COOLPIX4500). Hitachi er også godt
> repræsenteret med både Compact Flash og microdrive.
> For Nikons digitale SLR kameraers vedkommende (-D70) hælder Nikon
> tilsyneladende mest mod Lexar idet Nikon understøtter Lexar's hurtig
> skrivnings teknologi WA.
> Mvh
> Finn Hansson

Kim er "fotohandler", han ved nok bedre. Så dig, mig og de
pressefotografer der bruger Nikon dslr og Lexar eller microdrive,
tager fejl - og det er vi sikkert kede af. Jeg bruger også Transcend,
som har det som humlebien de ved ikke de ikke er kompatible, så
de kører bare der ud af. -max-



GJ (13-07-2004)
Kommentar
Fra : GJ


Dato : 13-07-04 21:12

Hejsa Alle interesserede, der kan huske sagen....

Efter en MASSE diskussion med både HP-support og en HP-tekniker har HP
idag den 13/7-2004 ringet og oplyst at de har besluttet at ombytte
kameraet, der kommer en UPS mand på fredag og giver min mor et nyt
kamera og tager det gamle med, så det viste sig jo at være en helt god
ide at jeg gik lidt ind i sagen for min mor, jeg har dog brugt mange
af jeres kommentarer i min argumentation til HP, så RIGTIG mange gange
tak for hjælpen......

Mvh Gitte

Benny Mortensen (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 14-07-04 09:15


"GJ" <nospamming@zwallet.com> skrev i en meddelelse
news:sag8f05pmue0q410ggk3u19b5cbkagbru1@4ax.com...
> Hejsa Alle interesserede, der kan huske sagen....
>
> Efter en MASSE diskussion med både HP-support og en HP-tekniker har HP
> idag den 13/7-2004 ringet og oplyst at de har besluttet at ombytte
> kameraet, der kommer en UPS mand på fredag og giver min mor et nyt
> kamera og tager det gamle med, så det viste sig jo at være en helt god
> ide at jeg gik lidt ind i sagen for min mor, jeg har dog brugt mange
> af jeres kommentarer i min argumentation til HP, så RIGTIG mange gange
> tak for hjælpen......
>
> Mvh Gitte

Hej Gitte

Godt at høre, så kan din mor komme til at fotografere, og forhåbentligt få
lov til at beholde hendes billeder Oh HP levede så til sidst op til
deres renommé

M.V.H.....Benny..



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408869
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste