>Dette er en reaktion jeg aldrig har set fra HP's side før - normalt ombyttes
>eller rep. uden diskussion.
>Men det kan måske skyldes hvem der henvender sig. Altså hvorvidt man ved
>lidt om hvad man snakker om, eller argumenterer logisk.
Ok... jeg tror nu ikke han troede jeg var helt novice ... man skal
notere i formularen hvordan man betegner sine tekniske færdigheder og
der betegnede jeg mig selv som expert - ja man skal tro på sig selv jo
hehe.... og det lød nu heller ikke til at han ikke troede på mig....
- hvis nogen er interesseret har jeg sat mine henvendelser nederst
såkan I se hvad der er foregået... indlægget bliver godt nok lidt
langt...
>Og uanset det - din reklamationsret kan du bruge med henvisning til "den
>hvide plet", som ikke kan skyldes CF kortet.
Ja det har jeg prøvet, men tror det er nemmere at overbevise
reklamationsafd.
Henvendelserne:
>1. henvendelse via formular på HP hjemmeside:
Hewlett-Packard sender på din anmodning en kopi af den
e-mail-meddelelse, som du for nyligt sendte vedrørende et teknisk
support-spørgsmål.
Vælg et problemområde. | hardware
Hvornår købte du produktet? | Feb 2003
Hvad er produktets serienummer? | cn2ap45369 Hvilket operativsystem
bruger du? | Microsoft Windows XP Hvis 'Andet', angiv hvilket. |
Hvilket softwareprogram anvendes? | Det der fulgte med Hvordan er
kameraet forbundet med pc'en? | usb-kabel Hvis 'Andet', angiv hvilket.
| Angiv, hvis der vises en fejlmeddelelse. | Du skal angive en præcis
problembeskrivelse, de fejlfindingstrin, du har gennemgået, og
eventuelle andre oplysninger, der kan hjælpe HP med at vejlede dig. |
Hej HP-service
Jeg skriver egentlig på vegne af min mor der købte et HP-digital
kamera sidste år, men der har været så utrolig mange problemer med det
kamera, at jeg nu har lovet at hjælpe hende med at få det fikset,
selvom det er så længe siden kameraet er købt. Det er jo stadig inden
for reklamationsretten på de 2 år, så jeg håber vi kan få lidt hjælp.
Kameraet er et HP Photosmart 720.
Købt i Kvickly xtra Nørresundby i Nordjylland den 22/5-03 som sampakke
med Photosmart Printer 7150.
D 6/9-03. Taget festbilleder ca 15 stk ,slukkede kamera da det blev
tændt senere for at tage flere billeder var de første forsvundet. Der
er ingen andre der havde adgang til kameraet så det er 100/ sikkert de
ikke er blevet slettet ved et uheld. Her henvendte min mor sig
efterfølgende til kvickly x-tra der oplyste at det af og til skete ved
dette kamera da det var meget fintfølende.
Dec 2003.Der er kommet en hvid skygge på skærmen bagpå, taget kontakt
til Kvickly xtra, de ville ikke ombytte kameraet, fik at vide at det
ikke havde noget at sige/eller kunne gøres noget ved. Men skyggen er
til gene når man tager billeder ved at kigge i skærmen bagpå. Det er
simpelthen svært at se motivet i skærmen pga. denne hvide skygge.
Den 3/5-04.Taget 7 billeder (diminssions-fest) og et filmklip, så dem
i kameraet 2 dage efter,ville lige se dem inden de blev lagt ind i pc
d 7/5 da var de forsvundet og de var ikke blevet slettet fra kortet,
da ingen har haft adgang til kortet.
Under ferie 11/5-04 taget billeder og lidt filmklip, efter at have
taget et billede slukker kameraet pludselig og tænder hurtig igen
(genstarter), efterfølgende kan man ikke se billederne , og samtidig
står der i displayet at man kortet skal formateres kortet ( dette var
selvfølgelig allerede gjort da kortet blev købt og kortet har været
brugt flere gange uden problemer.)
Da jeg (datter) tilfældigvis er med på denne ferie, råder jeg min mor
til IKKE at formatere kortet da jeg måske kan genskabe billederne fra
ferien via min kortlæser og et billed recovery program. Dette lykkes
faktisk også, dog ikke filmklipene, men både billederne fra den 3/5 og
den 11/5 ligger på kortet. Men jeg mener ikke det kan være rigtig man
skal leve med et kamera der pludselig kan finde på at slette
billederne eller sige at kortet skal formateres. Det er jo ikke
ligefrem med til at man ønsker at bruge kameraet til vigtige billeder.
Det er ikke det samme kort der har fejlet begge gange, blandt andet
derfor tror jeg heller ikke det er kortene der er noget galt med. Min
mor har to kort Dane-elec på 64 mb er det sidste hvor jeg har kunne
genskabe billederne. Det andet er et 128 mb sandisk kort.
Kameraet var helt nyopladet, med de genopladelige batterier der fulgte
med kameraet, så jeg tror heller ikke det kan have noget med
batterierne at gøre. Jeg har undersøgt om der er et eller andet
system, om det har været lige efter filmklip måske, men det har det
ikke det er helt umotiveret kameraet pludselig cutter og ikke vil
godtage kortet. Derfor må det efter min overbevisning være en defekt
inde i selve kameraet.
Serie-nummer cn2ap45369
HP-q2164a
Selvom det er så længe siden kameraet blev købt mener jeg min mor
burde kunne få det ombyttet/repareret da hun allerede henvendte sig
til kvickly første gang der var problemer, hvor de bare ikke blev
løst.
Venlig hilsen
Gitte Marie Jensen
Angiv dine tekniske færdigheder: | ekspert fornavn | Gitte efternavn |
Jensen e-mail-adresse | xxxx@get2net.dk telefonnummer | xxxxxxxx
land/område | Danmark Ønsker du at få tilsendt en kopi af din
e-mail-meddelelse? | ja
>Svar fra HP:
Hej Gitte
Kvickly X-tra burde have henvendt jer til os med det samme. Den hvide
tåge ved jeg ikke om vi umiddelbart kan gøre noget ved, men problemet
med billeder, der forsvinder er højst sandsynlig pga. jeres memory
kort. Dane-elec kort virker kun i yderst sjældne tilfælde med vores
kameraer. De er simpelthen ikke kompatible og vi har også haft mange
problemer med Sandisk kort. Producenterne af disse kort laver dem alle
på forskellige måder og nogle af kortene er gode til nogle kameraer,
mens de slet ikke virker i andre.
Jeg kan i første omgang prøve at sende et 32mb kort ud til jer for at
se om problemet også er der med det, så hvis du skriver tilbage med en
adresse vil jeg sørge for den bliver leveret til jer. Jeg vil samtidig
gerne have dig til at opdatere firmwaren i kameraet. Hvis du klikker
på nedestående link skulle du blive taget til en side, hvor du kan
downloade den og hvor der står en lille forklaring til, hvordan det
fungerer.
Link til firmwareopdatering:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?product=75964&os=228&lang=en&lc=en&cc=us&dlc=en&softwareitem=ps-10220-1
Med venlig hilsen
Claus Poulsen
HP Customer Care
Hvis du ønsker at svare på denne e-mail så vær venlig ikke at fjerne
tidligere tekst.
ANSVARSBEGRÆNSNING:
De råd og anvisninger, som HP giver, er alene baserede på den
information, som HP har modtaget i forbindelse med de stillede
spørgsmål. De problemer, som vedrører Deres system, kan bero på Deres
systemmiljø og en række andre omstændigheder, som HP ikke har kendskab
til. HP påtager sig derfor intet ansvar og ingen erstatningspligt i
denne forbindelse. Da teknisk information ændrer sig i takt med at nye
data fremkommer, anbefaler HP, at De regelmæssigt besøger vor
hjemmeside:
http://www.hp.com/cposupport for mulige opdateringer. HP påtager sig
ikke ansvar af nogen art, herunder særligt ansvar for indirekte tab
eller følgeskader, som følge af anvendelsen af denne information.
>2 henvendelse til HP
Hej Claus
Tak for hurtigt svar.
> Kvickly X-tra burde have henvendt jer til os med det samme.
- ja jeg er også noget forundret over den ringe service, hvis de havde
opfyldt deres betingelser mht kundeservice var kameraer garanteret
blevet kigget på under den 6 mdr. garanti. Jeg synes det er meget
utilfredsstillende, men så ved man jo det ikke lige er der man skal
handle udstyr mere.
> Den hvide tåge ved jeg ikke om vi umiddelbart kan gøre noget ved,
Er der mulighed for at I kan kigge på det, da det jo er inden i
kameraet den er kommet kan det jo af gode grunde ikke være noget vi
(min mor) har forårsaget, så det hører vel under den alm.
reklamationsret på de 18 mdr.?
Jeg vil meget gerne komme forbi med kameraet (jeg bor i Hillerød)
eller vi kan sende det til jer hvis I vil kigge på det.
>men problemet med billeder, der forsvinder er højst sandsynlig pga.
>jeres memory kort. Dane-elec kort virker kun i yderst sjældne tilfælde
>med vores kameraer. De er simpelthen ikke kompatible og vi har også
>haft mange problemer med Sandisk kort. Producenterne af disse kort
>laver dem alle på forskellige måder og nogle af kortene er gode til
>nogle kameraer, mens de slet ikke virker i andre.
.....ok det har jeg aldrig hørt om før. Måske ville det hjælpe andre
hvis dette blev oplyst ved købt af et HP kamera? Mange køber jo
memorykort når de er på tilbud og jeg har indtryk af at det mest er
disse mærker der er på tilbud. Hvilke mærker kan HP anbefale til dette
kamera?
> Jeg kan i første omgang prøve at sende et 32mb kort ud til jer for at
> se om problemet også er der med det, så hvis du skriver tilbage med en
> adresse vil jeg sørge for den bliver leveret til jer.
Det vil vi meget gerne prøve, desværre opstår problemet jo så
periodisk at det er lidt svært at opdage om problemet opstår. Der går
jo ret lang tid imellem.... Tak for det. Adressen er:
xxxxxx Jensen
xxxxx xxxx xx
xxxx xxxxxxxxxxx
>Jeg vil samtidig gerne have dig til at opdatere firmwaren i kameraet.
>Hvis du klikker på nedestående link skulle du blive taget til en side,
>hvor du kan downloade den og hvor der står en lille forklaring til,
>hvordan det fungerer.
Mange tak for dette, jeg guider min mor igennem dette da hun pt. har
selve kameraet.
Venlig hilsen
Gitte Marie Jensen
>2 svar fra HP
Hej Gitte
Jeg har bestilt et 32mb kort til jer, der gerne skulle være fremme i
løbet af højst 10 arbejdsdage. Den kommer lidt langvejs fra, så der
kan gå lidt tid.
Reklamationsretten dækker kun ting, der er opstået fra fabrikkens side
og jeg er ikke sikker på den vil blive godkendt til en reklamation. Du
er selvfølgelig meget velkommen til at kontakte vores
reklamationsafdeling på tlf. nr. 70202845 og spørge efter dem der.
Oplys sagsnummer 7202152449 og de vil så kigge på sagen. Vent med det
indtil I har været igennem firmware-opdateringen, siden disse kan løse
mange forskellige problemer.
Det er svært for os at informere om hvilke kort der er bedst, men
mange af tilbudskortene er desværre af så dårlig kvalitet at der ofte
er problemer med dem. De større producenter er altid det bedste sats.
Det kan bla. være kort som Panasonic, Kingston og andre større
firmaer. Dane-elec, Sandisk og Mr. Platinum er de kort vi har de
fleste problemer med i vores produkter.
Med venlig hilsen
Claus Poulsen
HP Customer Care