Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tur til USA
Fra : JF

Dato : 12-06-04 18:32

Hej

Familien og jeg skal på en tur til USA her i sommer og har derfor en lille
udfordring.

Vi skal have to digitalkameraer med som bruger h.h.v. XD og SD flash memory.
Men vi har jo ikke uanede mængder memory.
Jeg tænkte derfor om man, efterhånden som der bliver fyldt op, kunne få
brændt indholdet af sine memorykort over på en CD/DVD?

Er det noget man normalt kan få en fotobutik til at gøre - eller kan man
eventuelt selv gøre det på netcafeer eller lignende?

Omvendt har jeg også hørt at flash memory er ret billigt i USA. Noget i
retning af halv pris i forhold til herhjemme.

Er der nogen som har erfaringer i den retning?

Mvh. Jørgen

Fra : HKJ

Dato : 12-06-04 18:48

"JF" <detteerikkeminmailadresse@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er det noget man normalt kan få en fotobutik til at gøre - eller kan man
> eventuelt selv gøre det på netcafeer eller lignende?

Du kan også købe et x-drive eller en kortlæser med CD brænder.

http://www.vosonic.co.uk/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-06-04 20:08

JF wrote:

> Familien og jeg skal på en tur til USA her i sommer og har derfor en lille
> udfordring.

Dine spørgsmål er af den slags som stilles temmelig hyppigt, derfor
har jeg med hjælp lavet et FAQ om emnet...

http://www.photo-gallery.dk/lagring/lager.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : JF

Dato : 13-06-04 10:24

> Dine spørgsmål er af den slags som stilles temmelig hyppigt, derfor
> har jeg med hjælp lavet et FAQ om emnet...
>
> http://www.photo-gallery.dk/lagring/lager.html

Hej Niels

Flot site du har lavet.
Priserne på de forskellige løsninger er dog lidt for pebrede til mit behov.
Så jeg tror jeg går efter at få brændt billederne over på CD/DVD hos
fotohandlere m.m.

Mvh. Jørgen

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 12-06-04 20:47

On Sat, 12 Jun 2004 19:32:05 +0200, "JF"
> [...]

>Er det noget man normalt kan få en fotobutik til at gøre - eller kan man
>eventuelt selv gøre det på netcafeer eller lignende?

Ja, der er mange internetcafeer, som også tilbyder cd-brænding Og
mange som ikke gør). Tjek området inden I tager hjemmefra, for så
mange internetcafeer er der nemlig heller ikke.

>Omvendt har jeg også hørt at flash memory er ret billigt i USA. Noget i
>retning af halv pris i forhold til herhjemme.

Selv om du sikkert kan finde det billigere online i USA end herhjemme
skal du ikke regne med halv pris.
En så stor detailkæde som Office Depot tager f.eks. 67 $ (415 kr.) for
et 128 MB XD-kort fra Olympus- det kan du få for 395 kroner herhjemme.

KS

Fra : Anders

Dato : 12-06-04 22:54

Når du nu 'alligevel' har din Apple Ipod med for at høre musik på flyveturen
kunne du passende investere i en Belkin kortlæser til samme, og så har du
pludselig 15-40Gb at lege med.

mvh anders