Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Fotosites
Fra : Deaster

Dato : 12-06-04 14:32

Jeg savner lidt et sted at ligge min fotos op, og gider ikke selv gå i
gang med et site. Så hvem har gode erfaringer med betalingssites hvor
man kan ligge fotos op i en fornuftig opløsning, f.eks. photosig, pbase
og lign. ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Christian Grüner

Dato : 12-06-04 15:19

Deaster wrote:

> [...]
> gang med et site. Så hvem har gode erfaringer med betalingssites hvor
> man kan ligge fotos op i en fornuftig opløsning, f.eks. photosig, pbase

fotokritik.dk, her behøver du ikke betale, ellers er der også fotobasen
mener jeg den hedder...

Fra : Deaster

Dato : 12-06-04 16:04

Christian Grüner wrote:

> fotokritik.dk, her behøver du ikke betale, ellers er der også
> fotobasen mener jeg den hedder...

Jep, men et af kravene var en fornuftig opløsning/størrelse, og det kan
man vist ikke sige nogle af de nævnte opfylder

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 12-06-04 16:23

"Deaster" skrev
> [...]
> gang med et site. Så hvem har gode erfaringer med betalingssites hvor
> man kan ligge fotos op i en fornuftig opløsning, f.eks. photosig, pbase

Det her er både gratis men også mulighed for at betale, hvis du ønsker:
http://www.fotopic.net/
Eksempel på medium billede:
http://petergilbert4499.fotopic.net/p2728516.html
eksempel på samme billede i større opløsning:
http://images.fotopic.net/?id=2728516&outx=600&noresize=1&nostamp=1

Your own free Fotopic.Net account includes:
An Internet photograph gallery, with admin control panel.
Thumbnailed, searchable listings of your photograph collections.
Web address for your gallery - eg. bobsphotos.fotopic.net - or use your own
domain name.
Stamping of images with captions, dates, or your web address.
Ordering prints and gifts - including mugs, clocks, t-shirts and phone covers.

Weekly statistics on who's viewed your photographs.
Optional passwords on photos and collections to restrict access.
WAP gallery so you can access your photos from a mobile phone.
Direct linking of images from other websites.
No intrusive adverts or popups.

You get 250Mb of space free with your Fotopic.Net account. On most cameras, this
will allow you around 1500 photographs online with most mid-range digital
cameras such as the Nikon Coolpix 2000. You can request more quota for free when
you have used your existing allocation.

Please note that we maintain free space without expiry (unlike many other photo
sites).

Premium subscription costs £5.00 per month, which equates to approximately $7.
You will be given the opportunity to subscribe when you have registered.

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Deaster

Dato : 12-06-04 21:37

Thorkild Dalsgaard wrote:

> [...]
> Eksempel på medium billede:
> http://petergilbert4499.fotopic.net/p2728516.html
> eksempel på samme billede i større opløsning:

Jeg kigger på det, tak.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-06-04 17:04

[snip om fotopic.net]

Desværre får siden nyeste mozilla til at gå ned her.

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Deaster

Dato : 12-06-04 21:37

Kim Schulz wrote:

> [snip om fotopic.net]
>
> Desværre får siden nyeste mozilla til at gå ned her.

Den ser nu ud til at virke fint i Firefox.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 13-06-04 08:51

Kim Schulz skrev:

> [snip om fotopic.net]
>
> Desværre får siden nyeste mozilla til at gå ned her.

Tjah - der er meget store mængder javascript (som de bla. bruger til
deres betalingssystem, så vidt jeg lige kan se - tsk tsk). Proproetært
kodet javascript kan godt få selv mozilla til at gå ned (selv om min
mozilla [1.6 da] nu godt nok klarer det uden brok).

Men løsningen er simpel, så vidt jeg kan se har sitet ikke noget som vi
ikke kan finde andre steder.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Deaster

Dato : 13-06-04 09:32

Jesper Brunholm wrote:

> [...]
> (selv om min mozilla [1.6 da] nu godt nok klarer det uden brok).
>
> Men løsningen er simpel, så vidt jeg kan se har sitet ikke noget som

Har du nogle forslag til lign. sites ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 13-06-04 12:06

Deaster skrev:

> Har du nogle forslag til lign. sites ?

Det kommer lidt an på hvilken del af funktionaliteten vi jagter.
Politikens foto-del kan en del af det, pixum.de's ligeså, men jeg må
erkende at jeg måske udtalte mig lidt hurtigt, jeg har ikke brugt
fotopic.net grundigt i et stykke tid inden jeg udtalte mig.

Lidt grundig research med Google afslører højst sandsynligt flere andre,
ellers ville fotopic sikkert tage sig ret godt betalt for tjenesten.

Nu viser det sig så imidlertid at fotopic.net faktisk udvikler
cross-browser og standard-orienteret, så så vil jeg da foreslå at man
bliver hos dem

mvh

Jesper Brunholm (som har skiftet bank for at få en hvor netbanken virker
i mozilla)

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-06-04 18:11

On Sat, 12 Jun 2004 18:52:08 +0200
"Alex Jensen" <news@offline.dk> wrote:

> Så er spørgsmålet om det ikke siger mere om mozilla end om siden?
> Du får da en ganske udemørket browser med windows, er den ikke fin
> nok?

NEJ! Internet Explorer er ikke en browser! Der er ikke andet end
problemer med den og den er en af hovedårsagerne til at internettet i
dag er fyldt med så utroligt mange ringe kodede hjemmesider.

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-06-04 18:30

On Sat, 12 Jun 2004 19:18:16 +0200
"Alex Jensen" <news@offline.dk> wrote:

> Well den fungerer fint og går ikke ned når jeg går ind på fotopic.....
> at man så har et problem med microsoft er vel noget andet.

intet i mod microsoft - nogle af deres arbejdsmetoder måske, men ikke
firmaet som sådan. De har sgu lavet meget godt.

> Jeg har også prøvet mange andre browsere, og har desværre ikke
> set lyset endnu. der er sq for mange sider jeg ikke kan se i
> 3'de-parts browsere.

ja netop alle den som ikke er kodet korrekt. IE har sådan nogle fine
lad-brugeren-være-dum-og-vi-retter-deres-fejl teknikker indbygget.
Derfor kan du se siderne med den. Mozilla har nogen af de samme, men de
er slået fra i de fleste tilfælde.

> Jeg vægter funktionel browser højrere end pricipper om at man skal
> hade microsoft. (jeg kan heller ikke lide dem)

Jeg vægter internettets fremtid højere end browser udviklernes tåbelige
ideer om hvad der er funktionallitet.

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-06-04 20:15

On Sat, 12 Jun 2004 20:06:18 +0200
Henrik Aarfeldt <rivmin@rivmin.dk> wrote:

> Den virker nu glimrende i min Mozilla, som er nyeste version
> [ikke-beta].

Det er også kun 1.7b som har problemet, og kun i nogle builds. Fejlen er
fundet og rapporteret.

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-06-04 09:02

On 13 Jun 2004 09:51:08 +0200
Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:

> [...]
> mozilla [1.6 da] nu godt nok klarer det uden brok).
>
> Men løsningen er simpel, så vidt jeg kan se har sitet ikke noget som

Talte med deres udviklere i går. De udvikler faktisk mod mozilla og
bruger den selv alle sammen.

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |