Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gaveindpakning = mindre sandsynlighed for ~
Fra : Lisbeth Gry Hjørlund

Dato : 11-06-04 21:10

Jeg har hørt rygter om, at der er mindre sandsynlighed for at blive fanget i
tolden, hvis man beder den amerikanske forretning om at pakke forsendelsen
som gave (gift-wrap). Er der nogle der ved, om det rygte holder? Hvis ja, så
skal jeg have bestilt mig en 'gave' i nærmeste fremtid

Lisbeth

Fra : Tommy Jensen

Dato : 11-06-04 21:19

Mon ikke tolden også har hørt det rygte

MVH Tommy

Fra : Asle Bjerva

Dato : 11-06-04 22:31

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> skrev i melding

> Mon ikke tolden også har hørt det rygte

Kanskje hvis du får avsender til å fremstå som privatperson ikke et
firma....
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-04 22:38

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> wrote in message

> Mon ikke tolden også har hørt det rygte

og hvem forhindrer en foto interesseret tolder i at læse med i et offentligt
forum ?

Poul B-H

Fra : Christian Grüner

Dato : 11-06-04 23:24

svar_i_gruppen wrote:

> [...]
>
> så

> og hvem forhindrer en foto interesseret tolder i at læse med i et offentligt

Hvem forhindrer ham i at være menneskelig? (bortset fra den lille ting
her i landet kaldet "loven")

Fra : Ole C

Dato : 11-06-04 22:26

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke tolden også har hørt det rygte
>

> MVH Tommy

Jeg ved at told og skat i DK de seneste par år er blevet meget konsekvente
hvad angår pakker udenfor EU - Du kan med megen stor sansynlighed være
sikker på at din pakke bliver fortoldet med skat og afgifter. Endnu værre er
det nu med den "store stygge terror" - hvilket gør at man er endnu mere på
"dupperne" i tolden. - Prøv evt. at kig i EU, f.eks Tyskland, der ved jeg
der er mange som handler.. Kan godt være du er ligeglad med garanti (det
turde jeg dog ikke), men det er surt at betale dobbelt så meget ved at blive
taget i tolden. Men, på den anden side, hvorfor leve livet uden spænding.

Mvh Ole C
www.condrup.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-06-04 23:44

Uheldigvis faldt Lisbeth Gry Hjørlund over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
det
> rygte holder? Hvis ja, så skal jeg have bestilt mig en 'gave' i

Det er og bliver et rygte

Du kan være sikker på, at hvis toldvæsnet opdager, at et firma sender
sine varer sådan, så bliver der holdt ekstra meget øje med pakker fra
det firma. Og hvis firmaet endda direkte undlader at opfylde deres
toldangivelse, så får de endnu flere problemer.

Claus

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 12-06-04 19:06

"Lisbeth Gry Hjørlund" <lisbethgry@hjoerlund.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som gave (gift-wrap). Er der nogle der ved, om det rygte holder? Hvis ja,

> skal jeg have bestilt mig en 'gave' i nærmeste fremtid

Hej

Så mener du at man bare kan sende et kilo heroin i gavepapir, så ryger det
lige igennem.
Nej, den går ikke, stort set alle pakker sendt til EU tjekkes, og det er ved
en tilfældig kontrol.

--
Venlig hilsen / Best regards