Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vidvinkelobjektiv til Nikon. Hvilket?
Fra : Morten Frederiksen

Dato : 11-06-04 17:32

Hej

Jeg har besluttet at købe et vidvinkel objektiv (24 mm eller 28 mm) til mit
analoge Nikon-hus. Er der nogen der har nogen anbefalinger eller gode råd?

Jeg har set lidt på Sigma EX 1,8/28 DG NAFD og Nikon AF-D 2,8/28. Ulempen
ved Sigma objektivet er, for mit vedkommende, at det har 77 mm filtergevind,
så jeg skal altså også investere i nye filtre hvis det skal være dette
objektiv.

Håber der sidder nogen derude med nogle gode input :)

mvh
Morten Frederiksen

Fra : Lars Troels

Dato : 11-06-04 20:11

Jeg har et AF-Nikkor 24/2,8 som efter mine begreber er et helt overvældende
godt professionelt objektiv. Inden jeg gik over til D-SLR var det absolut
mit favoritobjektiv. Dets optiske kvaliteter er overlegne. Prøv at checke
www.photozone.de og se deres seriøse bedømmelse.

Hilsen

Lars T.
www.sitecenter.dk/larstroels

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 11-06-04 22:54

"Morten Frederiksen" <nospam@akdjf.aiurb> skrev i en meddelelse
> [...]
filtergevind,
> så jeg skal altså også investere i nye filtre hvis det skal være dette

Hej Morten

Jeg tror du vil blive meget tilfreds med Nikons 28´er - det er kanont skarpt
og så sparer du en del penge. Så medmindre du har brug for den helt store
blænde på Sigmaen, så find dig en Nikon.

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk