Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Autofocus i IXUS 500
Fra : Yildizhan

Dato : 11-06-04 01:21

Når jeg tager potræt billeder med IXUS 500 bliver den ved med at fokusere
uden for motivet eller på vedkommens trøje. Dermed bliver ansigtet lidt
uskarpt. Jeg synes ellers havde læst om at den havde 9 autofokus felter. Men
den kommer kun frem med 1-3 firkanter frem.

Har i nogle gode råd til mig ??
Det tager en krig for den at fokusere ordentlig især når det er portæt.

Ellers tager den virkelig pæne billeder

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-04 07:29

Du kan evt. forsøge at bruge center-fokus indstillingen ...
Jeg har A75'eren, men har ikke rigtigt fået leget så meget endnu - men
indstillingen er der hvis du trykker på "function" knappen ...

Mvh
Søren

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 11-06-04 13:04

"Yildizhan" <yildizhan@XXXishoejby.dk> wrote in

> Har i nogle gode råd til mig ??
> Det tager en krig for den at fokusere ordentlig især når det er portæt.

Slå det der 9-fokus ting fra, så der kun er 1 fokusfelt (det i midten), så
skal kameraet ikke bruge tid til at regne på hvilket af de 9 felter det skal
fokusere på.. Det hedder vist AiAF i menuen..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth