Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ændre størrelse på mange fotos
Fra : pss

Dato : 09-06-04 23:45

Jeg har fået on opgave, hvor jeg skal samle 1200 fotos på cd'er.
Filstørrelsen er meget forskellig og jeg vil gerne ændre dem alle til 1024 x
768 px. Kan i henvise mig til, hvordan jeg gør det?

Er det en forkert gruppe jeg spørger i, så henvis mig venligst til den
rigtige.

Venlig hilsen

Poul

Fra : Klaus Madsen

Dato : 09-06-04 23:55

"pss" <pss@mail.dk> wrote in message
> [...]
> 768 px. Kan i henvise mig til, hvordan jeg gør det?
>
> Er det en forkert gruppe jeg spørger i, så henvis mig venligst til den

Hej Poul

Hvilket program bruger du?

Hvis du bruger Photoshop kan du lave det der hedder en "Droplet"
Meget kort beskrevet: Du fortæller Photoshop hvad du vil have lavet,
disse informationer bliver gemt i en "Droplet" som f.eks, kan lægges på
dit skrivebord. Nu kan du simpelthen smide hele mappen med dine
1200 billeder oven på denne droplet og så klarer den resten.

Mvh. Klaus

Fra : pss

Dato : 10-06-04 00:27

Tak for det hurtige svar, kan nogen fortælle mig, hvor jeg på Dansk kan læse
om, hvordan man laver en "droplet" i Photoshop?

Med venlig hilsen

Poul

Fra : per

Dato : 10-06-04 10:12

Installer irfanview og lav en batch convertering (File->Batch
Conversion, check 'set advanced options')

Fra : Lars - 8210

Dato : 10-06-04 08:18

pss wrote:
> [...]
> 1024 x 768 px. Kan i henvise mig til, hvordan jeg gør det?
>
> Er det en forkert gruppe jeg spørger i, så henvis mig venligst til den

Hej Poul

Du kan bruge

http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

--
Med venlig hilsen / Best Regards / Gruß
Lars

Besøg min Foto-links / Visit my Photo-links /
Besuchen Sie meine Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-06-04 08:25

"Lars - 8210" <lars99of99@excite.com> wrote

[Snip Ændre til 1024x768]

> Du kan bruge
>
> http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

Det duer ikke til den opgave. JPEGCrops beskærer, det interpolerer
ikke. I stedet ville jeg pege på f.eks. IrfanView eller ImageMagick
(sidstnævnte kun hvis man er til kommandolinje). De er begge gratis.

Fra : Lars - 8210

Dato : 11-06-04 14:06

Toke Eskildsen wrote:
> [...]
> ikke. I stedet ville jeg pege på f.eks. IrfanView eller ImageMagick
> (sidstnævnte kun hvis man er til kommandolinje). De er begge gratis.

Hej Toke

Helt klart - det havde jeg overset.

Mvh

Lars

Fra : Maj

Dato : 10-06-04 09:19

> Filstørrelsen er meget forskellig og jeg vil gerne ændre dem alle til 1024
> 768 px. Kan i henvise mig til, hvordan jeg gør det?

Hvis du bruger WindowsXP, hvad med
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp gratis fra
Microsoft. Så markerer man bare alle billederne man vil resize og
højreklikker.

Venligst

Fra : pss

Dato : 10-06-04 10:12

Tal til alle for de gode forslag. Maj kom med den løsning der lige var til
mig, det er enkelt, hurtigt og nemt. Tusind tak!

venlig hilsen

Poul

Fra : Maj

Dato : 10-06-04 15:21

> Hvis du bruger WindowsXP, hvad med
> http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp gratis fra
> Microsoft. Så markerer man bare alle billederne man vil resize og
> højreklikker.

Fik ikke med at programmet hedder Image Resizer og kan downloades direkte
fra:
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exe

Venligst