Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af Nikon D70 i USA
Fra : Esben Kolind Laustru~

Dato : 09-06-04 19:17

Jeg går stærkt og overvejer at købe et Nikon D70 med en 18-70mm linse i USA.
I Danmark koster Nikon-kittet omkring 11-12.000 kr, hvorimod samme kit
koster omkring 8300 kr. i USA. En temmelig stor besparelse. Jeg har en
kammerat der bor derovre, så jeg kan bare få kameraet sendt til ham. Han kan
så herefter tage det med til DK.

I den forbindelse har jeg følgende spørgsmål:

1) Er der nogle der ikke vil anbefale mig at købe et kamera i USA? Jeg er
klar over, at garantien kun dækker USA, men hvis jeg kan spare omkring 3000
kr. er jeg villig til at undvære den garanti.

2) Kan I anbefale en god og billig netbutik? Jeg savner en edbpriser.dk i
USA...

Tak,

Esben

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-06-04 20:24

Esben Kolind Laustrup skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Husk at han ikke skal fragte det herover i original-emballagen, så man
kan se, at det er nyt - så står toldvæsnet, der og opkræver 25%
moms.....

Ellers lyder idéen OK.....

Desværrre kan jeg ikke hjælpe med en forhandler, men det er der nok
andre, der kan.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Christian

Dato : 09-06-04 20:29

Esben Kolind Laustrup wrote:
> [...]
> kr. er jeg villig til at undvære den garanti.
>
> 2) Kan I anbefale en god og billig netbutik? Jeg savner en edbpriser.dk i

Husk at de også i tyskland er pææænt billige!
Ved du og flashes er lige så billige?

/Christian Grüner

Fra : Christian Grüner

Dato : 09-06-04 20:49

Vil lige i forlængelse af mit første indlæg poste denne adresse, hvor de
har et D70 18-70 til lige over 8k (ifølge xe.com)... Fundet via en
simpel søgning med google ;)

http://focuscamera.com/sc/main_item.asp?id=964591486

Fra : Tom

Dato : 09-06-04 20:52

Prøv www.bhphotovideo.com

Fra : Peter Holm

Dato : 09-06-04 22:39

Tom wrote:
> Prøv www.bhphotovideo.com

yep, det er stedet.
Har lige modtaget varer derfra - handlen fungerede fint. Man skal lige sende
et scan/foto af sit VISA ved køb, men ellers kører det uden problemer.
Sender de varerne kommer der vist heller ikke de normale 8% tax på, som der
gør hvis man afhenter i butikken. Du kan naturligvis bare få det sendt til
din ven- Bor han på hotel går den desværre ikke - her vil de ikke sende
varer til.
D70 kittet koster ca 8200,- hos dem.
http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=productlist&A=details&Q=&sku=315813&is=REG

Mvh
Peter - som selv har 300d fra samme shop.

Fra : Esben Kolind Laustru~

Dato : 10-06-04 07:00

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote in message

> [...]
>
> Mvh
> Peter - som selv har 300d fra samme shop.

Hej alle,

Tak for jeres svar.

Det lader til kameraet koster $1299 alle steder (jeg har ihvertfald ikke
kunne finde noget billigere - og jeg har ledt temmelig længe synes jeg!).
Måske var det en idé at ofte cirka 600 kr. på at få en 5 års international
garanti. Så er der efterhånden ikke ret mange ulemper ved at købe kameraet i
USA! Men som Jan nævner, er det nok en god idé at pakke kameraet om, så jeg
ikke bliver fanget i tolden...

Christian: hvor kan man købe Nikon'et billigt i tyskland? Det er jo alt
andet lige nemmere...

Esben

Fra : Peter Hansen

Dato : 10-06-04 12:05

> Måske var det en idé at ofte cirka 600 kr. på at få en 5 års international
> garanti. Så er der efterhånden ikke ret mange ulemper ved at købe kameraet i
> USA!

Hvor har du hørt om denne garanti, og kan den købes i Canada?

Mvh
Peter

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-06-04 08:17

Dette kamera koster 1295 euro eller ca. 9700kr. (læg 150kr. oveni til
forsendelse) hos www.technikdirekt.de der er så fuld garanti og ingen
problemer med at rejse ind og ud af Danmark med kameraet.

--
Kind Regards,
Hans Kruse