Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ang..flash til 300D
Fra : fam. Ager

Dato : 09-06-04 19:11

hej ng..

jeg skal til at investere i en flash til mit 300D,hvad kan anbefales??

jeg tager billeder af sport, og vil til vinter også skulle fotografere i
haller...

hvad kan anbefales.....

torben

Fra : Deaster

Dato : 09-06-04 19:15

fam. Ager wrote:

> [...]
>
> jeg skal til at investere i en flash til mit 300D,hvad kan anbefales??
>
> jeg tager billeder af sport, og vil til vinter også skulle

Pas på med at bruge flash til sport i haller, man bliver sjældent ret
populær når man fyrer en ordentlig gang flash af i hovedet på en udøver
af sport.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : KNL DtP

Dato : 09-06-04 19:34

> jeg skal til at investere i en flash til mit 300D,hvad kan anbefales??

Den er både stor, dyr og tung at slæbe på - men nøjj, hvor kan den give meget
lys og hvor er der mange indstillingsmuligheder på den:

Canon Speedlite 550EX
<http://www.usa.canon.com/html/cameras_speedlite/550ex.html>

Jeg stod for knap et år siden med 10D og en Sunpak-flash der ikke ville
sammen, så jeg valgte at købe den store flash - og det har jeg absolut ikke
fortrudt. De mange muligheder har givet mig meget mere naturligt belyste
flashbilleder, samt en bedre forståelse for udnytning af flash sammen med
dagslys.

Hos www.technikdirekt.de har de den til cirka 3.000 kr. + porto.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 09-06-04 21:09

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Canon Speedlite 550EX

hej

ja,den har jeg også set på...men hvor er den store foreskel på 550 også til
lillebror 420????

torben

Fra : Ralph List-Jensen

Dato : 10-06-04 00:38

> Canon Speedlite 550EX
> <http://www.usa.canon.com/html/cameras_speedlite/550ex.html>
>

> Hos www.technikdirekt.de har de den til cirka 3.000 kr. + porto.

Og hos www.fotomeile.de kan du få den for ca. 2.800 + porto
De er også ret billige med f.eks. objektiver.
Har netop købt et Sigma objektiv for 184 EUR inkl. modlydblænde.
Hos technikdirekt er prisen 199 EUR, men UDEN modlysblænde.

mvh

Ralph

Fra : Peter Holm

Dato : 10-06-04 06:34

> Og hos www.fotomeile.de kan du få den for ca. 2.800 + porto

Kan du give lidt info på, hvordan handel hos fotomeile.de foregår (de har
lige hvad jeg skal bruge).

Bestiller man først, og får så en email hvor købet skal bekræftes?
Oplyser man VISA oplysninger ved bestilling eller først efter en email?

Gider du besrkive hvorledes din handel hos dem foregik?

Mvh
Peter

Fra : Ole C

Dato : 10-06-04 00:21

> [...]
>
> jeg skal til at investere i en flash til mit 300D,hvad kan anbefales??
>
> jeg tager billeder af sport, og vil til vinter også skulle fotografere i

Sigma EF-500 DG ST

Mvh Ole C

Fra : fam. Ager

Dato : 10-06-04 06:44

"Ole C" <contact@REMOVETHIScondrup.dk> skrev i en meddelelse

> Sigma EF-500 DG ST
>
> Mvh Ole C

hej

sigmaén kører fint med canon kamera og canon objektiver??

torben

Fra : Ole C

Dato : 10-06-04 10:50

Ja, ingen problemer. Se evt. yderligerer informationer på www.sigma.com

Fra : Thomas Corell

Dato : 10-06-04 06:51

fam. Ager wrote:
> [...]
>
> jeg skal til at investere i en flash til mit 300D,hvad kan anbefales??
>
> jeg tager billeder af sport, og vil til vinter også skulle fotografere i

Jeg kan anbefale at søge i denne gruppe.

http://deja.borderworlds.dk/show?id=7521257
http://deja.borderworlds.dk/show?id=7352044

--
Don't waste space

Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 12-06-04 20:35

>jeg skal til at investere i en flash til mit 300D,hvad kan anbefales??

Det afhænger vel også af, hvormeget du er villig til at spendere?

Jeg har godtnok ikke et 300D men et ældre G1. Men da jeg har planer om
at skifte til digitalt SLR, så snart en efterfølger til 300D'eren
kommer, så valgte jeg at satse stort. Jeg købte en Speedlite 550EX. Og
det kan varmt anbefales! Utallige indstillingsmuligheder (inkl.
mulighed for programmering) og lys i RIGELIGE mængder! Sidstnævnte er
en stor fordel, når du fotograferer sport (selvfølgelig afhængig af
sportsgrenen

De venligste hilsener

Allan
--