Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kamera: Panasonic eller Minolta Dimage Z2
Fra : Dorte Haals Christen~

Dato : 09-06-04 12:02

Hej

Jeg er ved at kigge efter et digitalkamera (har ingen erfaring)

Jeg har set på Panasonic Lumix DMC-LC 70 (med 3 x optisk zoom)

Panasonic, Lumix, DMC-FZ. 2 megapixel (med 12 x optisk zoom)

Panasonic, Lumix, F210. 4 megapixel (med 12 x optisk zoom)

Minolta Dimage Z2. 4 megapixel (med 10 x optisk zoom)

Er der nogen, der kender disse kameraer og kan komme med positive ting
ved at vælge et kamera fremfor et andet.

Jeg regner ikke med at skulle bruge zoom til en masse
dyrefotograferinger mv. (men man kan jo aldrig vide). Dog synes jeg,
at det i forbindelse med ferier kunne være skønt, at kunne zoome sig
tæt ind på folk og situationer og natur osv./uden at skulle stå lige
foran.

Og jeg har læst at Minolta ikke har billedstabilisator, men at
Panasonic DMC-FZ 2 har, - så spørgsmålet er, om det overhovedet er til
at få gavn af 10 x zoom eller 12 x zoom uden rystelser.

Mange hilsner
Dorte

Fra : ReC

Dato : 09-06-04 12:24

"Dorte Haals Christensen (slet FWGR8)" <mb25@FWGR8fjern.sol.dk> skrev i en
meddelelse news:10867790920.768442034561755@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> Panasonic DMC-FZ 2 har, - så spørgsmålet er, om det overhovedet er til
> at få gavn af 10 x zoom eller 12 x zoom uden rystelser.

Jeg er selv på udkig efter Z2´eren.... det er et rigtig lækkert apparat. jeg
fik chanchen for at prøve det hos den lokale foto-dealer.

Her kan læse et review af det;

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/z2.html

Citat:

"When using powerful optics, the affect of camera shake (a slight blurring
of the image when the camera is handheld), can be a significant problem.
Minolta engineers have developed an advanced program exposure line to
maximize shutter speeds by controlling the aperture and camera sensitivity
based on the subject program and focal length in use"

mon ikke det er ligeså godt som billedstabilisator... viste ihvertfald ingen
problem på de billeder jeg fik taget i butikken, og derefter fik vist på en
pc.

Fra : \"Bangsbo Design\"

Dato : 09-06-04 13:31

Hej Dorte ....

Jeg ville nok også vælge Minolta men under
alle omstændigheder vil de sidste 4-6-8 x Zoom
komme dig til gode i det lange løb.

I øvrigt mener jeg at Fuji har et kamera det kan
komme på tale også, men selv om du ikke skal
fotografere dyr og fugle er den ekstra zoom god
at ha' og har du lys nok kan du også holde det
håndholdt og få billeder ud af det ...

Held og Lykke med køb ... det er noget af en
jungle ....

Med venlig hilsen
Keld
--
Keld Gydum
Stenbakkevej 37 2.th. 9900 Frederikshavn

Fra : Henning

Dato : 10-06-04 00:26

> [...]
>
> Panasonic, Lumix, F210. 4 megapixel (med 12 x optisk zoom)
>
> Minolta Dimage Z2. 4 megapixel (med 10 x optisk zoom)

Jeg har selv købt et Z2. FZ10 var med i mine overvejelser, men prisen gjorde
udslaget.

Fysikkens love kan selv Minolta ikke bryde, men det lysstærke objektiv og
den gode blitz hjælper gevaldigt.

mvh Henning