Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nemt lille program til digitalbilleder ?
Fra : Peter C.

Dato : 09-06-04 08:38

Hej Gruppe

Min chef har sat mig på følgende opgave:

Find et nemt lille program der kan administrere digitalbilleder til
udskrivning.

Hidtil har vi indsat billederne i Word ( ! ), men der må findes en nemmere
måde, "at få udskrevet 3 billeder pr. A4-side"
Det gør ikke noget det koster noget (shareware) men de helt store
billedadministrations og -behandlingsprogrammer til mange tusinde kr. er
ikke interessante.

Hvad findes der (det kunne jeg jo egentlig sagtens selv sætte mig og finde
ud af)
.....men hvilke kan anbefales, og hvad bruger i ?

Peter Christiansen
Tek. Ass. i Rådg. Ing. Firma

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 09-06-04 08:48

On Wed, 9 Jun 2004 09:38:13 +0200, Peter C. wrote:

> Find et nemt lille program der kan administrere digitalbilleder til
> udskrivning.

Er der ikke noget software med til jeres kamera? F.eks. kan
Canon's ZoomBrowser tricket.

> Hidtil har vi indsat billederne i Word ( ! )

!!!

Jeg plejer at bruge ACDsee (også til alt muligt andet) - den
dækker mit behov fint, men kig evt. efter en dedikeret
applikation til foto-print - måske på tucows.com.

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 09-06-04 08:54

"Peter C." <pc@FJERNDETTEtping.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe
>
> Min chef har sat mig på følgende opgave:
>
> Find et nemt lille program der kan administrere digitalbilleder til
> udskrivning.

Hej

Prøv at kikke i kassen son din printer kom i, der er der nok en cd med det
du efterlyser, ellers prøv at se på fabrikantens hjemmeside !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Peter C.

Dato : 09-06-04 10:34

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:ca6fqt$21dh$1@news.dansketelecom.com...
> [...]
>
> Prøv at kikke i kassen son din printer kom i, der er der nok en cd med det
> du efterlyser, ellers prøv at se på fabrikantens hjemmeside !

Tak for svar til både Stig og Leif

Jeg har downloadet og installeret Qimage, og det ser ud som det lige er
programmet jeg ledte efter.

MVH Peter C:\

Fra : Emil

Dato : 09-06-04 02:35

Peter C. skrev:

>Find et nemt lille program der kan administrere digitalbilleder til
>udskrivning.

Der har tidligere været talt om Qimage:
http://www.ddisoftware.com/qimage/

Jeg har ikke prøvet selv. Prøv at Google efter det i Groups
http://makeashorterlink.com/?C19F21388

m.v.h. Emil

Fra : Emil

Dato : 09-06-04 10:10

Emil skrev:

Ups! Jeg har købt nyt batteri til mit ur.

m.v.h. Emil

Fra : Peter C.

Dato : 09-06-04 10:27

"Emil" <emilsen@oestbirk.invalid> skrev i en meddelelse

> Der har tidligere været talt om Qimage:
> http://www.ddisoftware.com/qimage/

Det ser ud til at være lige det jeg ledte efter.
Takker !

MVH Peter C:\

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-06-04 11:43

"Peter C." <pc@FJERNDETTEtping.dk> skrev i en meddelelse

> Find et nemt lille program der kan administrere digitalbilleder til
> udskrivning.

Ingen grund til at bruge et særligt program, hvis I har Windows XP, der fint
løser opgaven med den dertil indrettede guide.

--
-Jens B.

(Juhuu, mangler ikke længere mit 1D Mark II, så bare vent...)