Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt OT: CF i Muvo2
Fra : Kristian Holm-Jørgen~

Dato : 08-06-04 18:32

Hej foto-folk

Dette er måske lidt OT, men der er sikkert mange herinde (ligesom
undertegnede) der har anskaffet en Muvo2 for at benytte det 4Gb microdrive i
et kamera. Jeg har sat et 32MB CF kort (Sandisk) i for at se, om det virker
i Muvo´en. Det gjorde det sådan set, efter at jeg har lagt firmware 1.10.01.
ind på den og formateret kortet. Problemet er bare, at Muvo´en kun
formaterer kortet til 10.6MB. Jeg kan ikke formatere kortet til 32MB via
Muvo´en i windows. Hvis jeg tager CF-kortet ud og formaterer det via en
CF-reader, så bliver det formateret til 32MB (FAT), men så virker det ikke
længere i Muvo´en. Er der nogen der ved om man kan udnytte hele CF-kortet i
Muvo´en?? Vil jo ikke være så fedt at købe f.eks. et 256MB CF-kort og så
evt. kun kunne udnytte 1/3.

Mvh
Kristian

Fra : Per M

Dato : 09-06-04 07:37

Hej Kristian
Jeg har lige købt en Muvo2, taget Microdrivet ud og sat et Sandisk 512MB
CF-kort i, og det virker fint. Jeg brugte denne vejledning, hvor de godt nok
sætter et 1GB Microdrive i, men det virkede lige så godt med mit CF-kort.
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1%20023&message=7308713

God fornøjelse.

mvh
PerM

Fra : Kristian Holm-Jørgen~

Dato : 09-06-04 14:52

Hej Per

Tak for det link. Jeg læste på det forum, at en anden havde oplevet et
lignende problem med et 32MB CF-kort - at det kun blev formateret til
10,6MB. Et andet (større) kort virkede dog for den pågældende person - så
det vil jeg også prøve med en af dagene.

Mvh
Kristian

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 09-06-04 21:49

On Wed, 9 Jun 2004 15:52:11 +0200, Kristian Holm-Jørgensen" wrote:

> Tak for det link. Jeg læste på det forum, at en anden havde oplevet et
> lignende problem med et 32MB CF-kort - at det kun blev formateret til
> 10,6MB.

Jeg har samme problem her, med et 32mb Canon, som også kun er
10,x mb i Muvo'en.

Går ud fra at det løses med et andet kort med højere kapacitet.
Muvo'en lader til at være lidt kræsen - den ville slet ikke røre
mit 256mb kort.

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Deaster

Dato : 10-06-04 06:54

Stig H. Jacobsen wrote:

> [...]
>
> Går ud fra at det løses med et andet kort med højere kapacitet.
> Muvo'en lader til at være lidt kræsen - den ville slet ikke røre

Det har jeg så ingen problemer med, jeg smed et Sandisk 256 mb kort i
og det fungerer.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Henrik

Dato : 12-06-04 19:11

> [...]
> sætter et 1GB Microdrive i, men det virkede lige så godt med mit CF-kort.

Hvilket sandisk kort var det
Hilsen henrik