Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma og Canon G5
Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 08-06-04 13:26

Hej Gruppe

Jeg har fået et Sigma linse/objektiv smidt i nakken som jeg egentlig godt
vil have identificeret og forklaret, evt. links og søgetips på linsen :)

Følgende beskrivende tekster kan jeg finde:

*For Canon.
*35 mm F 4 5.6 8 11 16 22
*200mm F 5.6 8 11 16 22

Hvordan beskrives linsen i foto jargon kunne forestille mig noget med
35-200mm F4 ?

Kan jeg bruge den på mit nye G5 kamera, selvfølgelig med adapter ?

Mvh. og på forhånd tak fra en begynder.
Lars Helmer Andersen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-06-04 13:52

Lars Helmer Andersen wrote:
> [...]
> 35-200mm F4 ?
> Kan jeg bruge den på mit nye G5 kamera, selvfølgelig med adapter ?

Formodentligt ikke.

Der er formodentligt tale om et objektiv med enten FD eller
EF-mount, og et sådant kan næsten sikkert ikke bruges med fordel på
andet end de spejlreflekskamerahuse det er beregnet til.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Thomas Corell

Dato : 08-06-04 15:25

Lars Helmer Andersen wrote:

> *35 mm F 4 5.6 8 11 16 22
> *200mm F 5.6 8 11 16 22
>
> Hvordan beskrives linsen i foto jargon kunne forestille mig noget med
> 35-200mm F4 ?

Typisk vil det objektiv nok beskrives som "35-200mm, f/4-5.6".

--
Don't waste space

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-06-04 16:37

Lars Helmer Andersen skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Nej G5 (og de andre Gx kameraer) har ikke udskiftelig optik - der skal
du op i et spejlreflex.

Det man kan få til Gx er nogle forsatslinser til at sætte uden på det
normale objektiv.

Canons egne forlægner brændvidden med 1.75x (telekonverter) eller
forkorter den med 0,7x (vidvinkelkonverter)

Crystal Vue og andre laver så nogle, der forlænger/forkorter mere - men
fælles for dem alle er at det er forsatslinser, der sættes uden på det
eksisterende objektiv, da det ikke kan udskiftes.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk