Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
bevægeligt LDC display?
Fra : preben kaas

Dato : 07-06-04 19:06

Nogen som kan fortælle mig hvilke kameraer til max. 4000,- der har
bevægeligt LDC display?

med venlig hilsen
Preben

fjern xxx fra mail adresse

Fra : Deaster

Dato : 07-06-04 19:14

preben kaas wrote:

> Nogen som kan fortælle mig hvilke kameraer til max. 4000,- der har
> bevægeligt LDC display?

Hvad mener du med bevægelig ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-06-04 19:16

On 07 Jun 2004 18:13:33 GMT
"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote:

> Hvad mener du med bevægelig ?

mon ikke han mener som på mange video kameraer hvor skærmen sidder på et
drejeligt led så man kan stå og kigge på den selv om man f.eks. står med
kameraet oppe over hovedet i strakte arme.

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Jan Borgen

Dato : 07-06-04 20:04

preben kaas wrote:
> Nogen som kan fortælle mig hvilke kameraer til max. 4000,- der har
> bevægeligt LDC display?

F.eks. Canon PowerShot A80.

Jeg har selv dette kamera og det bevægelige LCD-display er absolut
kameraets største fortrin. Det giver nogle mere levende billeder hvis
man hovedsageligt fotograferer børn og hunde

Men overvej hellere andre fabrikater; kameraerne i Canons PowerShot
linie er kendt for at lide den berømte E18 død og billedkvaliteten er
skæmmet af notorisk udbrændthed i højlyset.

--
Jan Borgen

Fjern det sidste domæne fra min mail adresse ved svar.
To mail me please remove the last domain from my e-mail address.

Fra : Per O.

Dato : 07-06-04 21:58

Jan Borgen wrote:

> [...]
> linie er kendt for at lide den berømte E18 død og billedkvaliteten er
> skæmmet af notorisk udbrændthed i højlyset.

Kan man se noget dokumentation for det, eller .....

Per O.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-06-04 22:56

In article <ca2km7$9hb$1@news.net.uni-c.dk>, Per O. wrote:

> Kan man se noget dokumentation for det, eller .....

Det udbrøndte højlys har næsten alle ikke-DSLR kameraer. Så det er
let nok. Den anden kender jeg ikke til. Mit Powershot A20 lever i
bedste velgående hos mine forældre.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Jan Borgen

Dato : 07-06-04 23:10

Per O. wrote:

> Kan man se noget dokumentation for det, eller .....
>
> Per O.

Jeg vil foreslå at du "googler" lidt (søg både på grupper og på nettet).

Ang. E18:
Søger jeg på google/nettet så får jeg 2980 hits på "powershot e18". Se
http://www.ixus-world.de/index.htm?tips/repair_guide/e18_01en.htm
hvordan du evt. kan forsøge selv at reparere fejlen såfremt Canon nægter
at reparere kameraet med standardhenvisningen "Du har nok haft tabt
kameraet og dermed selv været skyld i fejlen" eller såfremt du får E18
efter udløb af reklamationsret.

Ang. udbrændthed:
Problemet er markant på mit A80. Jeg bemærker det i egne fotos (ved god
belysning; f.eks. ude) og det er tillige ofte omtalt på nettet ifm. Ixus
og Axx.
Jeg har ikke bookmarket alle links, men der er fyldig omtale af
problemet på nettet, hvor der er enighed om at PowerShot linien generelt
overeksponerer med omkring 1 blænde.

Et par steder du kan starte din søgning:

http://www.digitalmagasinet.dk/showarticle.asp?ART=/artikler/037_hp707_ixus500/

http://forums.powershot-a.com/forumdisplay.php?s=a1453d48af5479af2f2df6770ca29304&forumid=11
(for nylig f.eks. tråden 2. juni "Canon A75-do I keep it or take it back?"

Læs også rec.photo.digital; der diskuteres A70/A75/A80 også en del.

http://www.kenrockwell.com/canon/a70.htm og
http://albert.achtung.com/cameras/A80/index.html foreslår (blandt andre)
at man undgår udbrændt højlys ved eksponeringskompensation. Jeg synes
ikke at der er en valid løsning da de øvrige billedflader bliver
ualmindeligt mørke.

På din søgning vil du ligeledes støde på andre råd om hvordan man kan
forbedre sine billede lidt; f.eks. slå AiAF fra, benyt spot-mode etc.

Men helt godt bliver det aldrig. Jeg har også haft et Aldi Traveler
kamera til ca. kr. 2000 inkl. udstyr og efter flere foto-ekspeditioner
med begge kameraer blev jeg bestemt ikke overbevist om at Canon'et tager
bedre billeder.

Men med lcd-skærmen får man da nogle sjove billeder indtil den dag
kameraet viser E18 i displayet (afhænger nok af hvor ofte du benytter
kameraet).

God google'ing!

Fra : Per O.

Dato : 08-06-04 08:51

KLIP
> [...]
> nægter at reparere kameraet med standardhenvisningen "Du har nok haft
> tabt kameraet og dermed selv været skyld i fejlen" eller såfremt du

OK. Gad nok vidst hvornår det optræder. Jeg købte mit G2 lige da det kom
frem, og har taget 10000+ billeder med det og bruger altid den drejelige
skærm. Der har endnu aldrig været noget problem med den. Håber den lever
lidt endnu.

> [...]
> problemet på nettet, hvor der er enighed om at PowerShot linien
> generelt overeksponerer med omkring 1 blænde.

Det er heller ikke et problem jeg synes at have oplevet. Måske har jeg bare
været heldig ?

Men tak for svaret, det er altid rart at få uddybet den slags kommentarer,
som man selv synes kan være meget relevante for en selv, når man har et
kamera af denne type.

Hilsen,
Per O.

Fra : Deaster

Dato : 08-06-04 09:22

Per O. wrote:

> [...]
> kom frem, og har taget 10000+ billeder med det og bruger altid den
> drejelige skærm. Der har endnu aldrig været noget problem med den.

Nu er din model vist heller ikke en af dem som er ramt af fænomenet
svjv. er det kun Ixus og A serien som har problemet.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Simon Nielsen

Dato : 08-06-04 12:32

"preben kaas" <prebenkaas@xxxhjallesenet.dk> wrote in message
> Nogen som kan fortælle mig hvilke kameraer til max. 4000,- der har
> bevægeligt LDC display?

Canon Powershot A80
Canon Powershot S1 Pro IS

Sidstnævnte syntes jeg selv er bedst, de har i hvert fald begge sådan en
skærm man drje rundt på og selv indstille som man syntes.

Mvh
Simon