Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
P W service og err pp på 300D
Fra : fam. Ager

Dato : 07-06-04 15:26

hej ng

er der nogen der har erfaring med vente tid hos p w service ?
De har haft mit 300D i 14 dage nu, sendte det ind efter flere gange med err
99, selv om jeg brugte det medfølgende optik..
Det låste sig,så jeg måtte slukke og tænde, så kunne jeg tage et billed og
så det samme igen...og andre gange intet ivejen...så skete det igen for 14
dage siden også sendte jeg det til p w service gennem forhandler..

Andre der har oplevet dette?
hvis ja, hvad gjore de så, og har det hjulpet?

torben ager

Fra : Martin Gleit

Dato : 07-06-04 15:30

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Andre der har oplevet dette?
> hvis ja, hvad gjore de så, og har det hjulpet?

det skete ved mit gamle 300D efter ca 10 skud...så jeg fik et nyt...det er
forskelligt hvad der er årsagen med oftest er det lukkeren der er røget...så
mon ikke de skifter den...der skrives ofte om dette emne i forumet på
dpreview.com...hvor mange billeder har du taget....5000 er ikke usædvanligt
for nogle modeller...andre holder heldigvis længere...

Fra : fam. Ager

Dato : 07-06-04 15:39

"Martin Gleit" <martingl@stofanet*REMOVETHIS*.dk> skrev i en meddelelse
5000 er ikke usædvanligt
> for nogle modeller...andre holder heldigvis længere...

hej

jeg har lige rundet 5000 billeder, sørgeligt hvis de ikke kan holde til mere
end 5000 billeder... også er det kun 4 mdr..gammelt.......

torben

Fra : Martin Gleit

Dato : 07-06-04 15:47

> [...]
mere
> end 5000 billeder... også er det kun 4 mdr..gammelt.......

dvs. du rundede de 5000 og så gik det i stykker?....har selv taget 5500 men
det virker heldigvis stadigt....men så dækker garantien vel i det mindste?

Fra : fam. Ager

Dato : 07-06-04 15:50

> [...]
men
> det virker heldigvis stadigt....men så dækker garantien vel i det mindste?

jeps, 5002 billeder og så gik det helt agurk!!!!!

jeg håber da de tager det på garentien, det er jo inden for det første halve
år, der har vi jo forbruger loven helt på vores side....

torben

Fra : Poul

Dato : 07-06-04 20:26

Så har jeg kun 224 tilbage....

Forsat en god dag / aften
hilsen Poul Ishøy

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-06-04 15:51

Martin Gleit wrote:
> dvs. du rundede de 5000 og så gik det i stykker?....har selv taget 5500 men
> det virker heldigvis stadigt....men så dækker garantien vel i det mindste?

Mit har taget noget mere end 5000, svjh. er jeg oppe på over 20000
skud, og det virker stadig fint.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Martin Gleit

Dato : 07-06-04 15:57

> Mit har taget noget mere end 5000, svjh. er jeg oppe på over 20000
> skud, og det virker stadig fint.

Siger du at du har taget over 20000 med et 300 D og det virker endnu?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-06-04 16:05

Martin Gleit wrote:
> Siger du at du har taget over 20000 med et 300 D og det virker endnu?

Nej jeg købte det brugt, men hvis jeg læser tælleren rigtigt er den
deroppe.

Det sidste billed jeg har taget hedder CRW_2164.THM, og ligger i
folderen 221CANON, hvilket jeg får til at det har taget 22164 billeder.

Hvorfor i alverden skulle det også gå i stykker så tidligt ? på
D30/D60/10D er det jo først omkring 50000 billeder der bliver
problemer.

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Martin Gleit

Dato : 07-06-04 16:24

> [...]
>
> Hvorfor i alverden skulle det også gå i stykker så tidligt ? på
> D30/D60/10D er det jo først omkring 50000 billeder der bliver

CRW_2164.THM betyder 2164 ikke 21640....ved ikke hvorfor de går i stykker
der men det er tilfældet nogle gange...som du også kan se her

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-06-04 16:37

Martin Gleit wrote:
> CRW_2164.THM betyder 2164 ikke 21640....ved ikke hvorfor de går i stykker
> der men det er tilfældet nogle gange...som du også kan se her

Nej, men folderen hed 221CANON hvorfor jeg går ud fra at det nok er
22164 i starten ;)

Iøvrigt hed det første billed jeg tog med mit 300D IMG_0422.JPG og
jeg har taget over 10000.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-06-04 16:29

"Hans Joergensen"

> [...]
>
> Hvorfor i alverden skulle det også gå i stykker så tidligt ? på
> D30/D60/10D er det jo først omkring 50000 billeder der bliver

Spørgsmål - hvis nu lukkeren går død efter 55.000 skud og
18 måneder, er det så noget der dækkes af "garantien", det er
jo ikke an fabrikations fejl... -max-

Fra : HKJ

Dato : 07-06-04 16:39

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

> Spørgsmål - hvis nu lukkeren går død efter 55.000 skud og
> 18 måneder, er det så noget der dækkes af "garantien", det er
> jo ikke an fabrikations fejl... -max-

Dårlig holdbarhed kan også være en "fabrikationsfejl". Derfor ser man på
hvad der er normal eller hvad der kan forventes af holdbarhed.

Jeg vil gætte på at tallet er så højt at reklamationsretten ikke dækker.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 07-06-04 17:55

";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote:

>"Hans Joergensen"

>Spørgsmål - hvis nu lukkeren går død efter 55.000 skud og
>18 måneder, er det så noget der dækkes af "garantien", det er
>jo ikke an fabrikations fejl... -max-

Hvis jeg husker rigtigt, så er lukkeren i Canons amatørkameraer designet
til et holde 50.000 skud. De professioneller skal kunne klare 100.000
skud.

Reklamationsretten (i købeloven) gælder kun fabrikationsfejl. 55.000
skud ville nok gå under normalt slid, og derfor ikke dækket.

Hvis du derimod har fået en garanti, så skal den dække uanset hvad der
er årsagen til fejlen. Ifølge købeloven får man ingen garanti, men en
fabrikant kan give det (sker sjældent).

Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-06-04 19:48

In article <q279c0p3e2hp6smibqccj8fggch5d6o1ut@4ax.com>, Peter Rongsted wrote:
> [...]
>
> Reklamationsretten (i købeloven) gælder kun fabrikationsfejl. 55.000
> skud ville nok gå under normalt slid, og derfor ikke dækket.

Det er jeg ikke sikker på. Kameraet må kunne forventes at holde
de 2 år, og det ser ud til, at det ikke er unormalt med 1-2000 billeder
pr. månmed (er selv omkring 5000 siden ultimo december).

Men digitalt tager man jo væsentligt flere billeder end med film.
Hvis Canon har designet en kortere levetid ind i 300D er det deres problem.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Peter Rongsted

Dato : 07-06-04 20:08

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> [...]
>
>Men digitalt tager man jo væsentligt flere billeder end med film.
>Hvis Canon har designet en kortere levetid ind i 300D er det deres problem.

2.000 billeder per måned i to år giver 48.000 billeder i alt. Så hvis
lukkeren i 300D er designet til 50.000 billeder, burde den også kunne
holde mindst to år. Hvis det går i stykker indenfor to år, har du
naturligvis din reklamationsret.

Peter

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-06-04 21:10

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lukkeren i 300D er designet til 50.000 billeder, burde den også kunne
> holde mindst to år. Hvis det går i stykker indenfor to år, har du

Det er selvfølgelig ikke Canon, der bestemmer, hvor mange billeder en
forbruger må tage hver måned. Hvis jeg tager 3.000 billeder om måneden, så
må Canon leve op til deres forpligtelser alligevel, eller lade en anden
instans afgøre, om det er "normal brug" af kameraet.

Bilfabrikanter kan heller ikke indføre arbitrære grænser for, hvor mange km
en bil må køre for stadig at være dækket af reklamationsretten.

--
-Jens B.

(Juhuu, mangler ikke længere mit 1D Mark II, så bare vent...)

Fra : nyrup

Dato : 10-06-04 11:51

> Bilfabrikanter kan heller ikke indføre arbitrære grænser for, hvor mange
km
> en bil må køre for stadig at være dækket af reklamationsretten.

JO! - VW har gjort det og ofte er grænsen 100.000 km
og det endda på dyre biler. På min Passat fra 98 blev den
pludselig sænket til 70.000, så vidt jeg husker... Men DET
blev jeg også sur over!! En bil i 300-400.000 kr klassen
synes jeg man kan forvente nogle flere km af...

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 07-06-04 16:41

Martin Gleit wrote:
> [...]
> dpreview.com...hvor mange billeder har du taget....5000 er ikke usædvanligt
> for nogle modeller...andre holder heldigvis længere...

Jeg er på 7½K skud + det løse. Still going strong.

Er der nogen der har en idé om hvad det mon koster at få fikset hvis
garantien ikke dækker?

/henrik

Fra : Henrik

Dato : 07-06-04 17:19

On 07/06/04 17:41, in article ca22cb$121l$1@news.cybercity.dk, "Henrik
Nielsen" <ROERUGIKXGDS@spammotel.com> wrote:

> Jeg er på 7½K skud + det løse. Still going strong.
>
> Er der nogen der har en idé om hvad det mon koster at få fikset hvis
> garantien ikke dækker?
>
> /henrik
Hej Henrik,

Jeg spurgte PW sidst min 10D var der ude. ca.3500,- for en ny lukker
monteret.

Henrik

Fra : Martin Gleit

Dato : 07-06-04 18:00

"Henrik" <homeedit@jobber.dk> wrote in message

> Hej Henrik,
>
> Jeg spurgte PW sidst min 10D var der ude. ca.3500,- for en ny lukker
> monteret.

det var da vanvittig dyrt...så kan man næsten lige så godt købe et nyt

Fra : fam. Ager

Dato : 07-06-04 19:30

hej

er der nogen der har et kvalificeret gæt på hvor land tid de bruger på denne
rep??

torben

Fra : fam. Ager

Dato : 07-06-04 19:28

hej

er der nogen der har et gæt på hvorlang tid de bruger på dette Tjek/rep af
err pp?

torben

Fra : Henrik

Dato : 07-06-04 19:56

On 07/06/04 20:28, in article ca2c3g$1dc1$1@news.cybercity.dk, "fam. Ager"
> [...]

> hej
>
> er der nogen der har et gæt på hvorlang tid de bruger på dette Tjek/rep af

Jeg er ikke sikker på hvor lang tid de er om at skifte en lukker, men det
tager ca. 1 1/2 time at skifte et AA filter "low pass filter" dvs. Sensor
skal ud og det hele sættes i igen, i et støv frit miljø.

Henrik

Fra : Peter Holm

Dato : 07-06-04 22:11

> [...]
> det tager ca. 1 1/2 time at skifte et AA filter "low pass filter"
> dvs. Sensor skal ud og det hele sættes i igen, i et støv frit miljø.

KAN man få skiftet lukker i sit 300D når den står af ?
Hvad koster det mon?

Nysgerrig
Peter

Fra : fam. Ager

Dato : 07-06-04 19:33

hej ng

er der nogen der har et kvalificeret gæt på hvorlang tid de bruger på sådan
en rep af err 99...

torben