Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kløpind
Fra : ;o\)-max-

Dato : 06-06-04 23:39

Den stod der bare i eftermiddags.. Taget med næsen
i græsset (det var vådt) 500/4,5 1/500s 400iso.. -max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1252823

Fra : Helliganden

Dato : 06-06-04 23:58

Najs !!!

hvilket apperat bruger du ?

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-06-04 00:07

"Helliganden"
> Najs !!!
>
> hvilket apperat bruger du ?

Fuji S2Pro, det er skudt i jpg -1/2bl så vidt jeg husker..
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1252789
også fra i eftermiddag, elendigt lys, men det blev lidt
flot alligevel, kan ikke forstå det.. -max-

Fra : Jan Richardy

Dato : 07-06-04 11:01

> Fuji S2Pro, det er skudt i jpg -1/2bl så vidt jeg husker..
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1252789
> også fra i eftermiddag, elendigt lys, men det blev lidt
> flot alligevel, kan ikke forstå det.. -max-

Holy cr*p! Det er virkelig et godt skud. WOW!

--

Mvh. - JanR - http://www.richardy.dk
"My full name is Bender Bending Rodriquez."

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-06-04 11:21

"Jan Richardy"
> "-max-"
>
> Holy cr*p! Det er virkelig et godt skud. WOW!
>
> --
>
> Mvh. - JanR - http://www.richardy.dk

Tak Jan - Meget interessant hjemmeside du har lavet - poetisk..!
-max-

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-06-04 15:13

> Tak Jan - Meget interessant hjemmeside du har lavet - poetisk..!
> -max-

Hej igen Max

Kan man sige, at du fik ram på " Hejren " )

M.V.H.....Benny..

Fra : Helliganden

Dato : 07-06-04 00:00

my bad, det stod der jo :-]

Fra : Ole C

Dato : 07-06-04 00:04

"Helliganden" <donis5@msn.com> skrev i en meddelelse
> my bad, det stod der jo :-]
>

> "-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Flot, har lige smidt en kritik derinde.. Iøvrigt laver du sq nogle flotte
dyre billeder - ikke noget man sådan lige mestrer og som kræver en del
tålmodighed, ikke mindst med at være alene med sig selv

Mvh Ole
www.condrup.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-06-04 00:34

"Ole C"
> [...]
> dyre billeder - ikke noget man sådan lige mestrer og som kræver en del
> tålmodighed, ikke mindst med at være alene med sig selv

Tak for det Ole - -max-

Fra : Helliganden

Dato : 07-06-04 01:08

den er ikke udstoppet vel ? hehe

Fra : Rene Asmussen

Dato : 08-06-04 23:28

Billedet er bare set en millard gange før ... så ikke så meget nyt over
dette motivvalg!

En skarp fugl og så er den såmænd ikke længere!¨

Hils

Rene

Fra : Claus Smith

Dato : 07-06-04 09:16

Du er jo simpelthen en mester i at styre de store linser.

Flot billede af den Birdie.....godt man ikke har den efter sig på en dårlig
dag

Claus Smith

Fra : Dr.Ralph

Dato : 07-06-04 12:31

> Flot billede af den Birdie.....godt man ikke har den efter sig på en dårlig
> dag

Dejlig kommentar........det er kun på Cartoon Network, at folk bliver
jagtet af sådanne monstrer

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-06-04 12:47

"Dr.Ralph"

> Dejlig kommentar........det er kun på Cartoon Network, at folk bliver
> jagtet af sådanne monstrer
>
> --
> Kind Regards/Venlig hilsen
> Dr. Ralph

Ham her var ihvertfald målrettet -max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1253232

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 07-06-04 10:08

> Den stod der bare i eftermiddags.. Taget med næsen
> i græsset (det var vådt) 500/4,5 1/500s 400iso.. -max-

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1252823

Hej

Endnu et i en lind strøm af gode billeder med en fantastisk teknik, man kan
jo kalibrere sin skærm efter dem

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Ole

Dato : 07-06-04 16:48

Jeg er bare vildt imponeret over dine fugle og dyrebilleder.
Jeg elsker dem simpelthen og har ikke set noget bedre.

Jeg er den glade amatør nybegynder på fotosiden. Men jeg kunne da godt tænke
mig at vide, hvor langt fra fiskehejren du er. Har du nogen fornemmelse af
hvor langt du er fra "byttet" når du fotografere dine dyre og fugle
billeder.

Er du proffesionel fotograf ?

Hold fast hvor må det være interessant at kunne komme med dig ud i marken og
se hvordan det foregår med disse ufattelig gode billeder.

Mvh
Ole

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-06-04 00:22

"Ole"
> [...]
>
> Hold fast hvor må det være interessant at kunne komme med dig ud i marken og
> se hvordan det foregår med disse ufattelig gode billeder.

Det er meget sødt af dig Ole.
Billedet er beskåret med ca 10%, så jeg var rigtig tæt på,
måske 5meter, det er en sjov fugl, det står stille som en
statue i lang tid hvis den syns den har fundet en god
fiske plads, her var jeg heldig den havde en kløe..
Glad amatør som dig selv.
De fleste billeder er taget midt i København, så det er
såmend ikke så eksotisk, hvis det er et bestemt billede
jeg gerne vil ha' udvælger jeg mig en go' plads og venter,
ofte forgæves men når det lykkes.. -max-

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-04 06:32

Hej Max

Ole spørger pænt og interesseret.

5m med en 500mm kanon? Du mener vel snarere 50m - eller er der noget jeg
har misforstået?

Ellers tak for mange kik. Godt nok har du udstyret, men din teknik er i top.
Begge dele skal jo til, før fuglebilleder blive så flotte.

Gert

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-06-04 10:33

"Gert Nielsen"
> [...]
>
> Ellers tak for mange kik. Godt nok har du udstyret, men din teknik er i top.
> Begge dele skal jo til, før fuglebilleder blive så flotte.

Næh , jeg mener ikke 50 meter, men det kan da godt
være det var 7-9 meter..
Det er blevet så meget lettere at fotografer fugle og
natur, Jeg var aldrig gået igang med det hvis jeg skulle
kæmpe med langsomme dias film, fra rejser foretaget
i slut 80'erne og begyndelsen af 90'erne kan jeg se jeg
har skudt 10-12 ruller om måneden, det svarer til antallet
af billeder jeg skyder på en alm. dag idag (ikke hver dag);))
Så når jeg støder på folk der stadig skyder dias og oven i
købet den langsomme slags på 50-100iso, ja så syns jeg
der er tale om teknik i top. -max-

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-04 11:34

Hej max

Hvem tænker på hvor langt fra man er, når man ligger i - sikkert vådt græs!
Men du må lige korigere mig,hvis jer er helt gal på den.
Med min 50mm + D70 får jeg på 1 m knap 30cm. i højden med. Tranen (Billedet)
er vel mindst 60cm. Så skal du mindst 20 m væk for at få samme udsnit med
din 500mm.
Jeg regnede bare lidt i hovedet og mente din billedhøjde var omkring 1 m.

Det kommer vist til at koste lidt. Den kvalitet Sigma har i deres EX'er må
prøves. Det bliver 105mm macro'en. Jeg håber den har samme kvaliteter. I
hvert fald bedre end Nikons. Jeg er mere til de små ting, når jeg skal ned i
græsset.

Gert

Fra : Ole

Dato : 08-06-04 17:19

> [...]
> jeg gerne vil ha' udvælger jeg mig en go' plads og venter,
> ofte forgæves men når det lykkes.. -max-

Ja okay, her i vestjylland hvor jeg er, har vi ufattelig mange fiskehejre og
knob svaner og andre andefugle mv., men alle er rimelig sky, så det er ikke
nemt at komme tæt på dem. Her hvor de færdes er i meget åben vådområder, og
så kommer man faktisk sjældent tættere på en måske 50-100 meter.

Mvh
Ole

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-06-04 19:12

"Ole"
> [...]
> nemt at komme tæt på dem. Her hvor de færdes er i meget åben vådområder, og
> så kommer man faktisk sjældent tættere på en måske 50-100 meter.

Ja så er det jo lidt af en udfordring, men hvor må det være
fantastisk i den rigtige belysning, er der billeder vi må se..
-max-

Fra : Ole

Dato : 08-06-04 19:32

> Ja så er det jo lidt af en udfordring, men hvor må det være
> fantastisk i den rigtige belysning, er der billeder vi må se..
> -max-

Hvad mener du så med "den rigtige belysning". Har du ikke det midt i
København. Nu er det vel ikke i Zoo du tager billederne, så det dermed er
"tamme" fugle ?

Jeg har taget nogle få billeder, som faktisk er de første jeg har taget, så
jeg er bare helt nybegynder over alle nybegyndere.

Jeg har ingen hjemmeside som billedet kan sættes på.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-06-04 19:52

> [...]
> jeg er bare helt nybegynder over alle nybegyndere.
>
> Jeg har ingen hjemmeside som billedet kan sættes på.

Hehe næh jeg har ikke været i Zoo imange år, men det er da en ide.

Det rigtige lys er også det bedste tidspunkt at se og fotografere
fugle, morgen og aften når solen står lavt på himlen, så er der liv
i dyrene og det varme lys gir fantastisk smukke billeder..
Vi har det da også i København, men bugningerne tager lidt
af det speltakulære..

Du har sikkert en hjemmeside gennem dit internet abonnement,
en ellers kan du smide et par billeder i binaer.dk -max-

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 09-06-04 08:59

On Tue, 8 Jun 2004 20:32:04 +0200, Ole wrote:

> Hvad mener du så med "den rigtige belysning". Har du ikke det midt i
> København. Nu er det vel ikke i Zoo du tager billederne, så det dermed er
> "tamme" fugle ?

Måske har max været i Frederiksberg Have - fiskehejrene er ret
tamme derinde og kan sagtens fanges med 300 mm eller mindre.

Det er den nemme del - det svære er et billede med lidt liv i
(a'la max'es), siden de ikke bevæger sig synderligt - bevægelser
skræmmer maden væk.

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 08-06-04 21:11

"Ole" <nomail@hotmail.com> wrote:

> [...]
>nemt at komme tæt på dem. Her hvor de færdes er i meget åben vådområder, og
>så kommer man faktisk sjældent tættere på en måske 50-100 meter.

Det samme gælder normalt også for Blishøns - sikkerhedsafstand ca. 100 meter.

Men f.eks. i Haderslev har jeg oplevet næsten at træde på Blishønsene før de
flytter sig højst en halv meter.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : lars bo

Dato : 07-06-04 19:34

Hej Max
Dejligt at se så smukt et billede, især når det ikke er en svane
Hvordan får du fjerene til at stå så skarp i aftegningen? når jeg forsøger
mig i den svære kunst at fotografere fugle, kikser netop denne del, og
fuglen "flyder" ud uden konturer i fjerpragten.

Det kan selvfølgeligt være forskellen på linsekvalitet?
--
hilsen
lars bo

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-06-04 00:35

"lars bo
> [...]
> fuglen "flyder" ud uden konturer i fjerpragten.
>
> Det kan selvfølgeligt være forskellen på linsekvalitet?

Lars, jeg skyder måske 4-500 billeder på en formiddag
og af dem er der kun et par stykker der næsten rigtig goe.

Jeg bruger tit en højere iso hastighed end de fleste ville
vælge, jeg foretrækker 1/1000s eller hurtigere, ind imellem
lykkes det med et skarpt billede på 1/500s. men fugle har
små hurtige bevægelser, så...

Hvis afstanden er stor spiller atmosfæriske forstyrrelser
en stor rolle, varmedis lægger man ikke sådan mærke til
når man tager billedet, men det gør man på billedet, det
ser bare uskarpt ud.

Post nogle billeder, måske jeg kan se hvad der er gået galt.
-max-

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-04 06:53

Hej igen Max

Er du bare ydmyg eller driller du?
Jeg er lige så imponeret, som tidligere sagt.
Lars bo skriver: > > Det kan selvfølgeligt være forskellen på linsekvalitet?
Og mon ikke! 70-300 er en telezoom, der kan lave et pænt billede. Men
opløsning og kontrast er desværre ikke noget at skrive om.
Ærgerligt at der ikke findes bare en letvægts telezoom til Nikon, der kan
tegne skarpt, så havde jeg den.
Du har en 3kg kanon! Et superobjektiv, der helt klart koster kassen. Sådan
ca. 10 gange en 70-300?

Så Lars bo, Køb en tele, der kan. Max ved sikkert, hvor den kan fås billigt.
Dernæst øvelse og tålmodighed. Så kan du lave de samme billeder.

Gert

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-06-04 10:44

"Gert Nielsen"
> [...]
>
> Så Lars bo, Køb en tele, der kan. Max ved sikkert, hvor den kan fås billigt.
> Dernæst øvelse og tålmodighed. Så kan du lave de samme billeder.

Jeg vil holde fast i det jeg skrev, det var ikke for at drille,
jeg er kommet hjem med mange skuffende billeder, et
par ture til Skåne med masser af fiske og kongeørne,
blev til 4-500 mere eller mindre uskarpe billeder, med
præcis det samme udstyr, hva gik galt, atmosfæriske
forstyrrelser, for langsom lukkertid og ikke mindst, brug
aldrig taget af en bil som støtte hvis motoren er igang,
det burde man kunne sige sig selv, hehe, men..
Jeg har set flotte billeder fra sigma's 50-500 zoom og
den er da til at komme i nærheden af.. -max-

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-04 11:45

Tja, Man kan jo ikke vinde hver gang!
Men du er da en erfaring rigere.
Gert

Fra : lars bo

Dato : 08-06-04 18:26

Hej Max

> "lars bo

> Lars, jeg skyder måske 4-500 billeder på en formiddag
> og af dem er der kun et par stykker der næsten rigtig goe.

Så vil det være en fordel om jeg sætter mig ind i det næste mysterium,
nemlig hvordan man fremkalder film,
men det må nok udsættes indtil jeg har den "næsten" fulde forståelse af
hvordan man fotografferer.

> Jeg bruger tit en højere iso hastighed end de fleste ville
> vælge, jeg foretrækker 1/1000s eller hurtigere, ind imellem
> lykkes det med et skarpt billede på 1/500s. men fugle har
> små hurtige bevægelser, så...

Her er et område hvor jeg gør en fejl, og hvor jeg skal ændre min foto
teknik,
men det kræver jo fuld lys med de meget lyssvage linser der fulgte med til
mit Nikon.
Heldigvis har jeg fået et gammelt Canon T90 med nogle meget lysstærke
linser,
35-105mm 1:3.5 & 50mm 1:1.4 & 2*converter samt en 300mm af ukendt styrke
da jeg ikke har modtaget den endnu. Desværre er alt jo manuelt, men et
dejligt kamera alligevel.

> Hvis afstanden er stor spiller atmosfæriske forstyrrelser
> en stor rolle, varmedis lægger man ikke sådan mærke til
> når man tager billedet, men det gør man på billedet, det
> ser bare uskarpt ud.

Jeg ser du også bruger de store linser på kort afstand, her har jeg forsøgt
med små linser for at
få mere kontur, men det må jeg jo hellere ændre.

> Post nogle billeder, måske jeg kan se hvad der er gået galt.

Hvis jeg ellers kan finde nogle der er hver at betragte vil jeg sende dem
direkte til dig.
Der kan dog gå nogen tid. Vejret er jo for godt, og kameraet trækker

Hilsen
lars bo
www.stien.dk/galleri

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-06-04 19:07

"lars bo"
> [...]
> direkte til dig.
> Der kan dog gå nogen tid. Vejret er jo for godt, og kameraet trækker

Nej - for fanden mand, det skal du ikke )
Læg dem hellere på din hjemmeside eller i binaer.
Så lover jeg at være konstruktiv.. )-max-

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 09-06-04 08:44

"lars bo" <lbh@postkasse.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 35-105mm 1:3.5 & 50mm 1:1.4 & 2*converter samt en 300mm af ukendt styrke
> da jeg ikke har modtaget den endnu. Desværre er alt jo manuelt, men et

Hej

En Canon T 90 er faktisk en EOS, bare uden autofokus. Så helt manuelt er det
nu ikke.

Det er forøvrigt et fantastisk kamera.

Jeg har to Canon FD 400mm 4,5 der ene kan nok købes for 2500,-, hvis du lige
kommer til at mangle sådan en til fuglene.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : lars bo

Dato : 09-06-04 15:48

Hej Langgaard

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:ca6etm$21cv$1@news.dansketelecom.com...
> [...]
lige
> kommer til at mangle sådan en til fuglene.

Nu er dyrefotografering ikke det jeg gør det mest i, men jeg vil gemme det i
baghovedet.
Landskaber er mit foretrukne medie, og her føler jeg at kameraet med den
begrænsede tid jeg
har brugt haft det gør det virkeligt godt. Dog har jeg lidt problemer med
lyssætningen, men øvelse
gør vel "mester".

Tak til jer begge.

hilsen