Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma eller Canon wide objektiv
Fra : Carsten Sejer

Dato : 06-06-04 22:50

Står og skal købe et vidvinkel objektiv til mit Canon 300D. Det skal primært
bruges udendørs med masser af lys.

Har haft kigget på Sigma's 14mm og Canon's 14mm samt Sigma's 12-24mm. Er der
nogen der har nogle erfaringer med dem?

Jeg er mest interesseret i skarpheden af billederne og at objektivet er
holdbart, dvs kan tåle lidt hårdhændet behandlig (små slag/stød, fugt/vand
mm).

+Carsten

Fra : ;o\)-max-

Dato : 06-06-04 23:31

"Carsten Sejer"
> [...]
> holdbart, dvs kan tåle lidt hårdhændet behandlig (små slag/stød, fugt/vand

Njae - Sigma 14/2,8 er jeg glad for, men den har en
kæmpe frontlinse måske ikke så smart hvis du er så
voldeligt anlagt - Ellers er den helt fremragende. -max-