Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotomarathon 2004
Fra : René Sørensen

Dato : 06-06-04 21:26

Så er der igen fotomarathon....

www.fotomarathon.dk/

Analog, Digital 12/24 eller Lomo .... hvor mange skal med i år ?

- René

Fra : Mikkel Lund

Dato : 06-06-04 21:38

"René Sørensen" <res@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Så er der igen fotomarathon....
>
> www.fotomarathon.dk/
>
> Analog, Digital 12/24 eller Lomo .... hvor mange skal med i år ?
>
> - René

Er det i KBH eller...? Jeg kunne ikke rigtigt finde noget om det.

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-06-04 21:55

"Mikkel Lund" <mmlu03(fjern.spam)@control.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Er det i KBH eller...? Jeg kunne ikke rigtigt finde noget om det.

Klik på "Hvor" i venstre side.

--
-Jens B.

(Juhuu, mangler ikke længere mit 1D Mark II, så bare vent...)

Fra : Per F Andersen

Dato : 06-06-04 22:18

> Er det i KBH eller...? Jeg kunne ikke rigtigt finde noget om det.
Det der kaldes Fotomaraton classic + lomo foregår i København (film), mens
fotomaraton digital kan ske hvor som helst (email).

mvh per

-----------------------
http://javist.smartlog.dk - min weblog , også med fotos
www.grafolog.dk

Fra : Thomas Corell

Dato : 07-06-04 08:12

Mikkel Lund wrote:

> Er det i KBH eller...? Jeg kunne ikke rigtigt finde noget om det.

www.fotomarathon.dk
-> "FotoMarathon 2004 - Classic, Digital og Lomo"
-> "Hvor"

;)

--
Don't waste space

Fra : Mikkel Lund

Dato : 07-06-04 09:20

Thomas Corell wrote:

> www.fotomarathon.dk
> -> "FotoMarathon 2004 - Classic, Digital og Lomo"
> -> "Hvor"
>
> ;)

Der står faktisk ikke København nogen steder. Er det altid implicit at
Rådhuspladsen er den i hbh?

Hilsen Mikkel

Fra : Thomas Corell

Dato : 07-06-04 09:37

Mikkel Lund wrote:

> Der står faktisk ikke København nogen steder. Er det altid implicit at
> Rådhuspladsen er den i hbh?

Har Politiken hus andre steder end Rådhuspladsen i Kbh ? ;)

--
Don't waste space

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 07-06-04 10:01

On Mon, 07 Jun 2004 10:20:26 +0200, Mikkel Lund wrote:

> Der står faktisk ikke København nogen steder. Er det altid implicit at
> Rådhuspladsen er den i hbh?

Ja.

Hovedbanegården er også her!

Og Vestergade også, siden folkene bag FotoMarathon åbenlyst er
københavnere

Anyway.... Det digitale marathon eksisterer kun på 2. år, så du
må lige give dem lidt tid til at vænne sig til, at det nu er en
landsdækkende begivenhed..

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Christian

Dato : 06-06-04 23:34

René Sørensen wrote:

> Så er der igen fotomarathon....
>
> www.fotomarathon.dk/
>
> Analog, Digital 12/24 eller Lomo .... hvor mange skal med i år ?
>
> - René

Kiggede lige sitet sådan nogenlunde igennem, hvordan kan de billeder på
nogen måde have en chance? Er målløs.... Hele sitet er jo lomo!?!?

Fra : Thomas Corell

Dato : 07-06-04 08:54

Christian wrote:

> Kiggede lige sitet sådan nogenlunde igennem, hvordan kan de billeder på
> nogen måde have en chance? Er målløs.... Hele sitet er jo lomo!?!?

Det er jeg så ikke enig, ihvertfald ikke i forhold til hvad jeg forstår
ved 'lomo'.

Men en ting undrer mig dog. Hvorfor skal billeder i katagorien "digital"
være heftigt manipulerede ? Det er ihvertfald min konklusion, når jeg
ser vinderbillederne.

--
Don't waste space

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-06-04 09:35

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse

> Men en ting undrer mig dog. Hvorfor skal billeder i katagorien "digital"
> være heftigt manipulerede ? Det er ihvertfald min konklusion, når jeg
> ser vinderbillederne.

Enig. Jeg mener faktisk, at digital-kategorien bryder lidt med hele
konceptet. Jeg ville gerne deltage i digital-kategorien, men har ikke lyst
til at sidde hjemme foran computeren og lave PS-arbejde med billeder fra
diverse arkiver, så jeg savner en digital-kategori, hvor billederne skal
tages on location i løbet af de 24 timer. Man kunne jo f.eks. udlevere et
hukommelseskort - evt. blot til låns - i stedet for en film.

Det burde være motivvalg og evnen til at være det rigtige sted på det
rigtige tidspunk inden for den begrænsede 24-timersperiode, der blev
belønnet - også for digitalfotografen.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-06-04 19:22

In article <ca19at$8u8$1@news.cybercity.dk>, Jens Bruun wrote:
> [...]
> tages on location i løbet af de 24 timer. Man kunne jo f.eks. udlevere et
> hukommelseskort - evt. blot til låns - i stedet for en film.

Enig. Jeg ved ikke hvorfor de ikke kalder Photoshop kategorien
for Photoshop, og laver en anden for os der kun styrer belysning,
skarphed, curves etc.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 08-06-04 12:18

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> wrote in message

> Men en ting undrer mig dog. Hvorfor skal billeder i katagorien "digital"
> være heftigt manipulerede ? Det er ihvertfald min konklusion, når jeg
> ser vinderbillederne.

Jeg deltog første gang i digitalt fotomarathon i 2002, hvor jeg gik mest op
i tolkningen af emnerne, og kun brugte billedbehandlingsprogram til
forbedring af farver + beskæring. Jeg blev enormt skuffet, da jeg så at de
bedst placerede billeder var voldsomt manipulerede. Jeg deltog så igen i
2003 (vandt et gavekort på gratis deltagelse via min placering i 2002), og
tænkte at "så kunne det sgi' også været ligemeget", så jeg må indrømme at
jeg dermed også red med på manipuleringsbølgen (og opnåede hermed en 5.
plads i 24-timers). Men i år tror jeg ikke, at jeg gider deltage - jo,
måske hvis man lavede et digitalt fotomarathon for ikke-manipulerede
billeder - for dét der 24-timers-foto-manipula'thon - dét tror jeg ikke
rigtigt jeg gider mere.....

Gitte