Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vandtæt "pose" til digicams
Fra : Dennis Meng

Dato : 06-06-04 20:15

Hejsa,

Jeg har tidligere set et sted på nettet, at man kan købe nogle relativt
simple/billige vandtætte "poser" til at lægge et digicam ned i.
Det skulle beskytte kameraet ned til et par meters vand, og eller ved f.eks
strand og pool.

Hvis man ikke dykker/snorkler en hel masse, er dette jo en smart løsning for
at have mulighed for at have kameraet med til våde elementer, uden at
risikere for meget.

Men, hvor kan man lige købe disse?
Evt. til et IXUS400 kamera

Mvh Dennis

Fra : ;o\)-max-

Dato : 06-06-04 20:58

"Dennis Meng"
> [...]
> at have mulighed for at have kameraet med til våde elementer, uden at

De hedder ewa marine ,bla technikdirekt.de sælger dem,
så billige er de heller ikke, måske er det en bedre ide med
et desideret uw hus til dit ixus, se hvad der findes her,
digideep.com -max-

Fra : Dennis Meng

Dato : 07-06-04 17:26

> De hedder ewa marine ,bla technikdirekt.de sælger dem,
> så billige er de heller ikke, måske er det en bedre ide med
> et desideret uw hus til dit ixus, se hvad der findes her,
> digideep.com -max-

Hmm ja ok, de var ikke just billige!!!
hehe.... nåmen, tak for informationen

Findes der overhovedet noget alternativ til dyre poser og dyre housings, som
kan beskytte et cam bare nogenlunde mod plask og sprøjt når man ligger ved
f.eks en pool??

Mvh Dennis

Fra : complex-fjernes-@pc.~

Dato : 07-06-04 18:36

Her er en god og billig løsning

Du går ned i den lokale brugs

De har nogle store gennemsigtige firkantede eller runde dåser det skal
være med snaplåse eller skruelåg, med helt tæt låg (aromatæt) i
plastik du køber en stor en af dem, så stor at der er godt med luft i
dåsen, så synker den ikke når/hvis den ryger overbord, det kan du
teste ret nemt:

Du vejer dit camera f.eks 470g
finder nogle sten der vejer 470g mindst lægger dem ned i dåsen sætter
låget på, og lægger den ud i den nærmeste å, eller et badekar.

Flyder den er det fint, tør den godt af udvendigt, og se om stene er
blevet våde.

Pris 25kr

Med venlig hilsen
Lars (København nord)

Fra : Dennis Meng

Dato : 07-06-04 21:03

> [...]
> låget på, og lægger den ud i den nærmeste å, eller et badekar.
>
> Flyder den er det fint, tør den godt af udvendigt, og se om stene er

Jeps - men så er det man skal tage det ud af dåsen hele tiden, når der skal
tages et billede.
Selvfølgelig er det en semi-løsning, som beskytter kameraet når det ikke er
i brug.
Tak for tippet....

/Dennis

Fra : TC

Dato : 07-06-04 23:35

"Dennis Meng" <> skrev i en meddelelse

> [...]
> tages et billede.
> Selvfølgelig er det en semi-løsning, som beskytter kameraet når det ikke er

Kagedåse tricket beskytter mod selv det værst tænkelige uheld (en tur i baljen).

Alternativet hvis det ikke må koste mere end kr.1,- er, at ole opfinder går i
laboratoriet, og kommer op med flg. løsning:
Du skal bruge: 1) et stykke klart cirkelformet glas, med en diameter svarende
til det udvendige mål på dit objektiv 2) en plastikpose i passende størrelse,
helst gennemsigtig. 3) en tube silicone 4) et par elastikker.

Klip et hul i posen, lidt mindre end glasset, læg dette over hullet, påfør
silicone langs kanten så det dækker.
Lad det tørre i fred.
Læg kameraet i posen, så glasset er ud for objektivet, sæt et par elastikker
omkring, så det bliver på sin plads, luk posen med yderligere en elastik.

Det holder ikke til scuba dykning, men fungerer selv under en middel kraftig
dansk sommer byge
Posen skal naturligvis, være gennemsigtig for, at du kan se hvilke knapper og
menuer du bruger, ville jo være surt med en kontinuerlig serie af nærbilleder,
af svigermor, og et halv mørkt et i laveste opløsning af hende med den lille
bikini

Tommy

Fra : Dennis Meng

Dato : 08-06-04 17:30

> [...]
nærbilleder,
> af svigermor, og et halv mørkt et i laveste opløsning af hende med den

Hehehe.... tak for "bygge vejledningen" - det kan være det er det der bliver
løsningen på det hele
Det opfylder jo de tre vigtige b'er: billigt, beskyttende og brugbart !

/Dennis

Fra : GJ

Dato : 13-06-04 19:14

> [...]
>at have mulighed for at have kameraet med til våde elementer, uden at

Hvis det kun er mens du ikke bruger kameraet kan du evt. købe en
vandtæt pose ting i spejdersport.dk, menposen er ikke helt blankt så
du kan ikke tage billederne mens kameraet er i posen.

Søg evt. på vandtæt på spejdersport.dk

Jeg bruger dem selv til både kamera, og mobi når jeg er på spejderlejr
for at undgå fugt om natten. - og når jeg er på kanotur...

Mvh Gitte