Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
erfaring med Fuji Finepix S5000
Fra : Helliganden

Dato : 06-06-04 20:05

Hvem har erfaring med denne ?

ris/ros ?

inden jeg køber et selv

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-06-04 20:08

"Helliganden" <donis5@msn.com> skrev i en meddelelse
news:40c36add$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvem har erfaring med denne ?

Hvorfor spørger du ikke din alvidende trediedel?

--
-Jens B.

(Juhuu, mangler ikke længere mit 1D Mark II, så bare vent...)

Fra : Helliganden

Dato : 06-06-04 20:11

tjaaaaaaaaaa. den kan sku ikke svar på denslags ny moden noget :-]

jeg får bare en masse vrøvl om nogle stjener på himmelen osv.

du ved hvordan det er haha

HAR DU ERFARING MED DEN .-]

// Jesper 2300

Fra : Erik W.

Dato : 06-06-04 21:23

"Helliganden" skrev i news:40c36add$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvem har erfaring med denne ?
>
> ris/ros ?
>
> inden jeg køber et selv

Kig tilbage i nyhedsgruppen efter den tråd der starter 3. juni 2004 19:27
under titlen "TECHNIK direkt igen igen"

Jeg får et i løbet af ugen, så skal jeg nok poste nogen prøvebilleder og
nogen kommentarer.

Mvh Erik

--
Kritik er yderst sundhedskadeligt for dig og dine omgivelser!
(Frit efter Sundhedsstyrelsen 2004 og Jesper Juul 1998)

Fra : Helliganden

Dato : 06-06-04 22:21

min går desværre kun tilbage til 4/juni så den kan jeg ikke få med Øv.

Fra : Helliganden

Dato : 06-06-04 22:30

google is my freind :-]

så fandt jeg den

jeg kunne dog godt tænke mig at høre noget "kritik" fra en bruger
eller direkte ros.

jeg vil ha et kamera der ikke bruger min ferie på at gemme billederne på
kortet,
dvs der skal bruges et Xd kort, men det afhænger vel også af kameraet.

jeg vil bare "point and shoot" i stedet for man skal stå og vente heletiden.

er S5000 godt nok ?

jesper 2300

Fra : Helge Olsen

Dato : 07-06-04 06:54

"Helliganden" <donis5@msn.com> wrote in message
> Hvem har erfaring med denne ?
>
> ris/ros ?
>
> inden jeg køber et selv

Jeg har et sånt siden Januar. Meget fornøyd med kameraet totalt sett. For å
benytte kameraets fulle potensiale trenger du et stort(256 eller 512mb) kort
for å kunne ta bilder i RAWformat, men det er brukbart med jpeg også. Selv
bruker jeg bare RAW, da jeg synes jpeg-komprimeringen er for hard. Hvis du
bruker jpeg, HUSK å sette sharpening til soft. Bruk kun ISO 200 så langt du
kan, da ISO 400 og 800 krever at du "rensker" bildene med neatimage, noise
ninja eller lignende. Dette er et resultat av liten sensor, hard
jpegkomprimering og overdreven oppskarping i kameraet. På soft sharpening er
det litt bedre, men for skjermbruk må du regne med etterbehandling.

Kameraet vil nok skuffe hvis du kun skal bruke auto, men hvis du er villig
til å jobbe for å lære deg å benytte kameraet fullt ut er det nest inntil
uslåelig for prisen. RAW is your friend :)

/Helge

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-06-04 15:46

Helliganden wrote:

> Hvem har erfaring med denne ?

Jeg fotograferer med et Fuji FinePix 6900 zoom, der nu er over 2 år
gammelt og har taget ca. 15.000 billeder, og det kører perfekt.

Lige nu overvejer jeg, at skifte til et Fuji FinePix S20 Pro eller
Fuji FinePix S7000 zoom, hvis du vil læse mere om Fuji's digicams,
så kan jeg anbefale flg. link: http://fujigroup.net/

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Helge Olsen

Dato : 07-06-04 22:14

> [...]
>
> Lige nu overvejer jeg, at skifte til et Fuji FinePix S20 Pro eller
> Fuji FinePix S7000 zoom, hvis du vil læse mere om Fuji's digicams,

Eller spesifikt for S5000: http://www.s5000.net/

Niels; jeg ville forøvrig heller ha kjøpt S7000 enn S20 pro, hvis det ikke
var et ekstremt tilbud på S20pro. S7000 har 6.2(?) ekte megapixels mens
S20pro har 3.1 megapixel med 2 fotodioder per pixel. Fuji prøver å selge
dette som et "ekte" 6mp kamera, men det er IKKE sant! I øvrig har S7000 like
gode specs så nær som på mangel av pc sync socket, men det kan enkelt omgås
da kameraet har hotshoe for ekstern blitz. Optikken på S7000 er tydeligvis
også "minst" like god som den på S20pro så det er heller ikke noe argument.
De tester jeg har sett har heller vært kritiske til SuperCCD SR sensoren, så
jeg er ikke sikker på at den tilfører det Fuji påstår. Forsåvidt har jeg
også sett utelukkende kritiske tester av S5000, mens jeg får til (for mine
krav) meget gode resultater med det hvis jeg holder meg til RAW. Jeg har
tatt i underkant av 4000 bilder med kameraet og tatt vare på ca halvparten.
Fra dem har jeg printet ca 10 bilder i 30*45cm (konvertert til 6MP med
photoshop cs/camera raw), 30-40 i 20*30 (3 MP) og bortimot 3-400 i standard
10*15 (3 MP). Disse er et utvalg som jeg er så godt fornøyd med at jeg
gjerne vil kunne vise dem frem uten å ta med folk til PCen.

/Helge