Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad syns i?
Fra : Fax_Modem

Dato : 06-06-04 18:03

Hejsa

Jeg skal et par måneder til London og vil gerne have et godt digitalt kamera
med. I den forbindelse er jeg faldet over dette fra Nikon:

Savner dog lidt ris/ros så jeg har noget at forholde mig til. Øs ud af jeres
viden :)

mvh.
Jesper

Fra : Ole Larsen

Dato : 06-06-04 18:32

"Fax_Modem" <jtm.NOSPAMandersen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg skal et par måneder til London og vil gerne have et godt digitalt
kamera
> med. I den forbindelse er jeg faldet over dette fra Nikon:

Denne gruppe er fyldt til bristepunktet med tilsvarende spgsml. En google
søgning på gruppen vil give tusindvis af svar.
Dit forslag ser ikke tosset ud, men jeg ville vælge anderledes, måske fordi
jeg har andre ønsker.
Definer dine ønsker/krav til kameraet og brug evt. lidt tid på dpreview.
Og alle de kendte store mærker mærker laver udmærkede ting. Forskellene er i
sidste ende nok kun et spørgsmål om hvordan man prioriterer, vælger
kompromisser - og dette skal du selv vælge.
Sorry
Ole

---

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 06-06-04 22:52

> [...]
kamera
> med. I den forbindelse er jeg faldet over dette fra Nikon:

Som du har fået at vide, er denne gruppe overstrømmet med forslag - men jeg
vil dog alligevel give mit besyv med alligevel

Personligt ville jeg købe et CoolPix 2100 for 995 i Computercity.
En pris der er til at have med at gøre, såfremt du ikke vil lave biller i A4
størrelse.

Men - det er vel ligeså meget en spørgsmål om smag, og om 2M eller 3M pixels
er nok.

--
MVH Anders (8900)
Det er fordi det er nemmere at læse - vi læser jo ikke nedfra og op.

Fra : Peter

Dato : 06-06-04 23:42

> [...]
> med. I den forbindelse er jeg faldet over dette fra Nikon:

> Savner dog lidt ris/ros så jeg har noget at forholde mig til. Øs ud af

Som de øvrige to svar siger, kommer det lidt an på hvad du vil bruge dit
kamera til.
Er det blot et auto kamera du søger til, at knipse flotte skarpe billeder
med, vil jeg i stedet anbefale det lidt dyrere Nikon Coolpix 3200.
Jeg gav kr. 1947 for en måneds tid siden, og bliver hver dag mere og mere
imponeret over billede kvaliteten. Den største svaghed ved kameraet er, at
du ikke kan regulere ISO, til gengæld er der et mange faste indstillinger,
afhængig af lysforhold som giver den ISO du har brug for.
3200'eren er en 2004 model af 3100'eren, som vandt over Canon IXUX II i
digital fotos test, engang sidste år, hvilket må sige lidt om kvaliteten.

Peter