Så kom der PDC i bimmeren :)
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 13-06-04 11:53

Hejsa

Ville bare lige fortælle om min oplevelse med at eftermontere PDC i min E46.

Jeg har i noget tid gået med tankerne om at eftermontere PDC, og det skulle
så være nu :)

Jeg bestilte kittet hjem via min lokale BMW forhandler, og da jeg har et
utroligt godt forhold til dem, spurgte jeg om de ville være behjælpelig hvis
jeg løb i problemer. Det var intet problem, dog ville de selvfølgelig have
timepris hvis det var større ting, intet problem der.

Jeg henter sættet torsdag morgen, og får en snak med værkføren om hvordan
jeg skal gribe det an, og han giver mig en masse gode råd. Jeg smutte hjem
og begynder at pille bagkofangeren af, det kan jeg ikke da jeg finder ud af
at jeg ikke har en stor nok torxskruetrækker, jeg ringer ud på
pladeværkstedet og spørger om de vil være behjælpelig i 2 gange 6 minutter,
intet problem jeg kunne bare lige komme ud, jeg kører bilen ind på
værkstedet, og en makaniker afmonterer med det samme og på ca 5 minutter
kofangeren, derefter går han tilbage til den bil han har gang i, jeg
monterer ledningen der skal fra sensorne og ind i bagagerummet, det tager ca
8 minutter, og derefter kommer mekanikeren og smider kofangeren på igen,
igen tog det ca 5 minutter. Jeg siger mange tak for hjælpen og bevæger mig
hjemad. Her kan man da snakke om service :)

Herefter er det bare at følge vejledningen, der dog var på tysk, men det
gik, jeg var dog lidt bange for ledningsdelen af den, det fandt jeg ud af
senere at jeg ikke skulle være. Jeg fjerner bagsæde og lister langs
passagersiden, og trækker ledningen frem til sikringsboksen, inden havde jeg
afmonteret handskerummet, at trække ledningen tog ca 10 minutter, jeg må
indrømme at BMW virkelig har lavet et godt stykke arbejde med at designe med
henblik på eftermontering, det var så nemt det hele. Jeg får fundet
sikringsboksen om montere hovedstrømkablet i sikringsboksen, igen var det
totalt nemt både at montere, men også at komme til. Jeg finder derefter de 4
ledninger som PDC styreboksen skal kobles ind på, BMW har i kittet sendt 5
strømtyve med(der skal bruges en i førersiden også), men jeg ringer lige ud
og hører om man må bruge dem af hensyn til bilens elektronik, det var intet
problem sagde værkføren, jeg ville dog håbe at BMW havde sendt nogle
kabelsko med istedet, da der faktisk var stikpladser i ledningssamlerne til
at det kunne monteres uden strømtyve, men pyt nu med det. Jeg trækker
ledningen videre til højtaleren i føresiden, igen var det totalt nemt, da
der ligger kabelbakker hele vejen, det var lidt svært bagved radiokonsollen,
så der følger de ikke ledningsbakkerne. De monteres i højtaleren, og der
sættes strøm på, bilen i bakgear og det hele funker uden problemer :)

I følge BMW vejledningen, ville det tage ca 4 timer, jeg tror jeg sammenlagt
har brugt 3 timer på det hele, uden ølpauser :)

Det funker perfekt, så til alle der gerne vil have PDC i deres E46, så er
det absolut overskueligt at gøre selv, man sparer meget på timeprisen, og
man går og roder selv med det, det er den halve glæde, BMW har gjort hvad de
kunne for at gøre det nemt :)

Det hjælper selvfølgelig at have et værksted som mit, jeg oplever service ud
over alle grænser, og det er jo dejligt :)

Mvh
Jacob

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 13-06-04 13:14

> Ville bare lige fortælle om min oplevelse med at eftermontere PDC i min
E46.

Og så er det lige at jeg håbløse gamle ignorant sidder og vrider min hjerne
for at komme på hvad PDC er for noget ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-06-04 13:29

On Sun, 13 Jun 2004 14:13:43 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> hvad PDC er for noget ?

Park Distance Control :)

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 13-06-04 15:20

Mogens Knudsen wrote:
> On Sun, 13 Jun 2004 14:13:43 +0200, "Andreas M. Hansen"
>
> Park Distance Control :)

Ah, så tror da fanden ingen af mændene her i gruppen
vidste hvad det var

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Olesen

Dato : 13-06-04 19:20

> Ah, så tror da fanden ingen af mændene her i gruppen
> vidste hvad det var

Hehe..har man en kostbar bil, så parkerer man vel overhovedet
ikke på steder, hvor pladsen kan kommes i tvivl ? *S*...

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-04 20:10

> Hehe..har man en kostbar bil, så parkerer man vel overhovedet
> ikke på steder, hvor pladsen kan kommes i tvivl ? *S*...

Har man en kostbar bil så køber man bil nr 2 til konen

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-06-04 22:12

> Park Distance Control :)

Kunne heller ikke komme på hvad det stod for.

Har lige været et par dage i Milano.
I guder hvor ville det være stygt med PDC der.
Den ville jo hyle hele tiden, i højeste gear.

Hvordan kører de der?
De følger disse regler:
1) Tag og afmonter hjernen inden du sætter dig ind i bilen.
2) Gentag 1)
osv.

Men pulsen er kommet ned på 120 igen

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Henrik B.

Dato : 14-06-04 09:50

> Og så er det lige at jeg håbløse gamle ignorant sidder og vrider min
hjerne
> for at komme på hvad PDC er for noget ?

Det er noget der sidder på en videomaskine. Manden må have bygget et
entenrtainmentsystem i sim bimmer. )

M.v.h.

Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 13-06-04 15:19

Jacob Rungwald wrote:
> [...]
>
> Det hjælper selvfølgelig at have et værksted som mit, jeg oplever
> service ud over alle grænser, og det er jo dejligt :)

Hej

Hvad var prisen for kittet?

Claus

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 13-06-04 15:23

"Claus & Lene Viborg-Larsen" <ccc.lll@NOSpam12345.mail.tele.dk> wrote in
message news:40cc623c$0$173$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hej
>
> Hvad var prisen for kittet?

Mener det er ca 2900kr. Jeg har ikke fået regningen på det endnu :)

Mvh
Jacob

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-06-04 15:45

On Sun, 13 Jun 2004 16:23:02 +0200, "Jacob Rungwald"
<jacob*mondetteskalmed*@rungwald.dk> wrote:

>Mener det er ca 2900kr.

50 pund på nettet:
www.parking-sensor.co.uk/bmw-pdc.htm

/Mogens

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-06-04 15:49

On Sun, 13 Jun 2004 16:44:47 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>50 pund på nettet:
>www.parking-sensor.co.uk/bmw-pdc.htm

FRA 50 pund - jeg kender jo ikke Jacobs udgave...

/Mogens

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 13-06-04 16:41

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> FRA 50 pund - jeg kender jo ikke Jacobs udgave...

Min er et originalt BMW sæt, det betaler jeg gerne lidt mere for :)

Mvh
Jacob

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 14-06-04 14:45

On Sun, 13 Jun 2004 17:41:10 +0200, "Jacob Rungwald"
<jacob*mondetteskalmed*@rungwald.dk> wrote:

>Min er et originalt BMW sæt, det betaler jeg gerne lidt mere for :)

For brede definitioner af "lidt" ;)

/Daniel

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 14-06-04 14:57

"Daniel Stjernholm" <newshamster@skumlenet.dk> wrote in message

> For brede definitioner af "lidt" ;)

Det er som man ser på det :)

Mvh
Jacob

Fra : Jay

Dato : 14-06-04 07:20

"Jacob Rungwald" <jacob*mondetteskalmed*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

> "Claus & Lene Viborg-Larsen" <ccc.lll@NOSpam12345.mail.tele.dk> wrote in
> message news:40cc623c$0$173$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Mener det er ca 2900kr. Jeg har ikke fået regningen på det endnu :)

Et lignende sæt kan fåes til 149,- i Fakta.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-06-04 07:43

"Jay" <nixen@bixen.invalid> skrev

> Et lignende sæt kan fåes til 149,- i Fakta.

Det har dog kun 2 sensorer.

Mvh.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 14-06-04 10:49

"Jay" <nixen@bixen.invalid> wrote in message
> "Jacob Rungwald" <jacob*mondetteskalmed*@rungwald.dk> skrev i en
meddelelse

> Et lignende sæt kan fåes til 149,- i Fakta.

Nu hader jeg uoriginalt udstyr til min bil, så det kunne aldrig komme på
tale :) Jeg betaler gladeligt for at det er udviklet og testet til lige
præcist min model, og at alle ledninger har de farver de skal have i forhold
til ledningsnettet i bilen, og at man ikke skal tænke på om det nu funker
ordentligt osv osv.

Mvh
Jacob

Fra : Rapper

Dato : 17-06-04 01:25

"Jay" <nixen@bixen.invalid> wrote in message
> "Jacob Rungwald" <jacob*mondetteskalmed*@rungwald.dk> skrev i en
meddelelse

> Et lignende sæt kan fåes til 149,- i Fakta.

Og F***, hvor ville jeg græmme mig hvis jeg havde en SÅ lækker bil som en
E46 nu engang er, og så købe sådan noget billigt bras i et supermarked for
at montere det på min bil...

Det er vel fint nok hvis man har en eller anden gammel smadderkasse der skal
holde til næste synsindkaldelse, men en nyere BMW? Næppe.

--
Mvh Rasmus
MSN: rasmuswesth|snabel-a|hotmail|punktum|com