Skoda Favorit 135
Fra : Hans Jørgen

Dato : 10-06-04 14:30

Jeg hvisker lige navnet "Skoda" Favorit 135 fra 91.
Konen har lige fået den til indkøb og såen...
Men ved nogen hvor temp måler normalt står på den bil? Og er det normalt at
temp stiger lidt op i det hvide felt når den er varm og holder i tomgang?

Kan det være kølerventilator der er slidt, forrige ejer har "Luset"
ledningen så den kører hele tiden.

--
Venlig hilsen
Hans Jørgen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-06-04 19:15

"Hans Jørgen" <hjh@(slet)campingstuff.dk> skrev i en meddelelse

Og er det normalt at
> temp stiger lidt op i det hvide felt når den er varm og holder i tomgang?

Nej den plejer at gå i det RØDE felt . og det andet er noget rod, skift
den termostat. Jeg ved ikke hvor hurtigt den SKAL snurre vs. hvor hutigt den
gør nu, men jeg tror der er noget med flowet i køleren, enten åbner din
termostat ikke nok el. køleren stoppet til.

Fra : Hans Jørgen

Dato : 10-06-04 20:00

> Nej den plejer at gå i det RØDE felt . og det andet er noget rod,

Ja det gør den godt nok ik altså går op i det røde felt!

> skift den termostat. Jeg ved ikke hvor hurtigt den SKAL snurre vs.
> hvor hutigt den gør nu, men jeg tror der er noget med flowet i
> køleren, enten åbner din termostat ikke nok el. køleren stoppet til.

Der er ny køler på, og ingen termostat monteret!
Grunden til mine spørgsmål er at bilen (Skodaen) faktisk kører fint, men som
skrevet stiger den i måleren når den går i tomgang og er varm, og jeg vil da
nødig have at konen (det kære barn) får problemer i en eller anden
kødannelse.
Ud over det kører den fakstisk fint.

Jeg håbnede en hardcore Skodakører vidste en hel masse om denne dyt.

--
Venlig hilsen
Hans Jørgen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-06-04 17:02

"Hans Jørgen" <hjh@(slet)campingstuff.dk> skrev i en meddelelse

> Ud over det kører den fakstisk fint.

Tag ikk forskud på sorgerne, du kan evt. som test lade den stå i 20 min en
dag hun kommer hjem. MEN SKIFT DEN TERMO-SWITCH TIL BLÆSEREN .

> Jeg håbnede en hardcore Skodakører vidste en hel masse om denne dyt.

Dem finder du ikk her, Skoda, ny el. gl, er et bandeord eller VW
fordensagsskyld . Jeg er ikke hardcore, alt før Octi kend jeg begrænset
til.