Effektivt arbejde !
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-06-04 20:44

Hej gruppe,

Nu har der lige været en længere tråd om hvor lang tid det er rimeligt for
et værksted at bonge for en række almindelige serviceydelser.
Jeg var i dag udsat for et stykke ualmindeligt effektivt og lukrativt
service - jeg var nemlig til syn med potten !
Jeg havde tid til kl 11.00, og ankom derfor til pladsen 10.45 som de
anbefaler på deres hjemmeside.
Jeg steg ud af bilen og gik over til check-in automaten for blot at læse et
skilt hvor der stod at automaten var i udu, og man skulle betale hos
synsassisten
Jeg hoppede atter ind potten, og nu gik porten op, og jeg blev vinket ind.
Klokken 10.55 stod jeg atter udenfor den modsatte port med synsattesten (0
fejl) i hånden, og 400,- fattigere.
Med den hastighed kan sådan en synsassistent klare 6 biler i timen = 2400 -
det er da en ganske god timeløn ?
Måske man skulle overveje at købe en synshal eller 2, når nu bilinspektionen
bliver privatiseret som de snakker om ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-06-04 20:49

KLIP

> Med den hastighed kan sådan en synsassistent klare 6 biler i timen =
2400 -
> det er da en ganske god timeløn ?

Kan en synsassistent virkel opnå at få *den* løn i timen..?

> Måske man skulle overveje at købe en synshal eller 2, når nu
bilinspektionen
> bliver privatiseret som de snakker om ?

Gad vide, hvad alt grejet i en synshald koster og er det lovbestemt..?

Hr. Bjørn

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 09-06-04 21:03

Bjørn Jørvad wrote:

> Kan en synsassistent virkel opnå at få *den* løn i timen..?

Nej - Bilsynsassistent m. 25 års ancinitet, ca. 25,000 kr. inkl. pension.

> Gad vide, hvad alt grejet i en synshald koster og er det lovbestemt..?

Miljøtester 2 stk. diesel/benzin ca. 50,000 kr. pr. stk.

Rullefelt ca. 70,000 kr..

Plus test/kalibrering 2 gange om året.

Men bare rolig, der skal da også køres noget igennem for at opnå
nettooverskud på 135 mil. kr.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-06-04 21:09

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Miljøtester 2 stk. diesel/benzin ca. 50,000 kr. pr. stk.
>
> Rullefelt ca. 70,000 kr..
>
> Plus test/kalibrering 2 gange om året.

Hvad med lift(e), computersystem, bygninger, varme, lys osv. osv..?

> Men bare rolig, der skal da også køres noget igennem for at opnå
> nettooverskud på 135 mil. kr.

Er der ikke noget med statsbestemte syningspriser for de private
"synere"...?

Hvad betaler Staten egentlig i moms og afgifter mv. ...?

Gad vide om de 135 mill. kr. ville blive benyttet til vedligehold af *hele*
"synshalsystemet" ...?

Slige opgivne "statstal" afspejler bestemt ikke en evt. kommende situation
for en et privat drevet "synshalsystem" (for lille Danmark.

Hr. Bjørn

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-06-04 07:14

Bjørn Jørvad wrote:

> Hvad med lift(e),

Mener at en ny stenhøj lift, idag koster ca. 85,000 kr. med den nye
automatiske donkraft,

computersystem,

En pc til hver synsmedarbejder, prisen på en pc kender vi jo nok, derimod er
softwaren ret dyr da der er tale om custom design, både med hensyn til
arbejdsplanlægning og betalingsstyring, hvortil kommer håndscannere som er
koblet til både rullefelt og miljøtester

> bygninger, varme, lys osv. osv..?

Har med vilje ikke nævnt da disse varierer meget fra hal til hal, vil mene
at gennemsnitleje for en hal med to synspladser er ca. 100,000 kr. pr år.
lidt mindre for SBI ejede haller.

> Er der ikke noget med statsbestemte syningspriser for de private
> "synere"...?

Indtil 1. januar 2007 må priserne ikke stige, der er ikke i
cirkulære/lovteksten nævnt noget om priser under nuværende.

> Hvad betaler Staten egentlig i moms og afgifter mv. ...?

0 %

> Gad vide om de 135 mill. kr. ville blive benyttet til vedligehold af
> *hele* "synshalsystemet" ...?

Æhh, - hvad tror du Bjørn?

> Slige opgivne "statstal" afspejler bestemt ikke en evt. kommende
> situation for en et privat drevet "synshalsystem" (for lille Danmark.

Fuldstændig enig, var da heller ikke min intention.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 10-06-04 14:17

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Æhh, - hvad tror du Bjørn?

Jeg stoler ikke 100% på dem.

> Fuldstændig enig, var da heller ikke min intention.

Spændende bliver det at følge udviklingen/resultaterne.

Hr. Bjørn

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-06-04 21:11

> Kan en synsassistent virkel opnå at få *den* løn i timen..?

Ok - det var måske lidt klodset formuleret - jeg mener naturligvis
udfakturerering pr. time.

> Gad vide, hvad alt grejet i en synshald koster og er det lovbestemt..?

Jeg så nu ikke noget der mindede om rocket-science på min pottes vej igennem
hallen - det vildeste var en 4-gas røgtester og en bremseprøvestand -
derudover var der en lift og et par brækjern.
Så er der lige en pc med en håndterminal samt opkobling til den centrale
computer - og ikke at forglemme det vigtigste, nemlig dankortlæseren
Det burde vel nok kunne forrentes for 2400 pr time - selvom vi også skal
give synsassistenten en løn der vel svarer til en nomal mekanikerhyre ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-06-04 21:18

KLIP

> [...]
> hallen - det vildeste var en 4-gas røgtester og en bremseprøvestand -
> derudover var der en lift og et par brækjern.

Vores synshal i Vejle, finder jeg er ret moderne og veludstyret.

Ikke noger der bare minder om din oplevelse.

> [...]
> Det burde vel nok kunne forrentes for 2400 pr time - selvom vi også skal
> give synsassistenten en løn der vel svarer til en nomal mekanikerhyre ?

Jeg skal ikke kunne sige det, uden at kende beregnings- og lovgrundlaget
eksakt.

Jeg ville dog forvente et lignende opbud samt indretning, skulle syn af
motorkøretøjer foregå i privat regi.

Det er trods alt vor trafiksikkerhed, der står på spil.

Hr. Bjørn

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-06-04 21:34

> Vores synshal i Vejle, finder jeg er ret moderne og veludstyret.

Alt så da også pænt og velholdt ud, og de ting jeg har fokuseret på, er det
der blev anvendt på "mit" syn.

> Jeg ville dog forvente et lignende opbud samt indretning, skulle syn af
> motorkøretøjer foregå i privat regi.

Jeg synes stadigvæk ikke at synshallen ser dyrere ud end den lokale
mekaniker jeg bruger - og han klarer sig med en timeløn på 311 + moms.
Sådan en synshal er jo også rimeligt sikret mht. kundegrundlag - de skal jo
ikke direkte konkurrere med andre om kunderne

> Det er trods alt vor trafiksikkerhed, der står på spil.

Selvom jeg uden at rødme vil påstå at min potte er rimeligt velholdt, og de
vitale dele er behørigt serviceret ( til 311 + moms i timen for det jeg ikke
laver selv) - så har synsassistenten vel kigget på min bil i 6-7 minutter,
hvis vi fratrækker lidt tid til at udskrive rapporten og til at håndtere mit
dankort.
Hvor meget kan han nå at checke på den tid ? - selvfølgelig har han jo nok
blikket rettet mod de steder hvor hans erfaring siger ham at der kan være
noget fordækt - men alligevel synes jeg nu at det med den hastighed ikke er
en særlig betryggende test.
Jeg tager det med ro, fordi jeg med min egen sjæl ved, at min potte er i så
god en sikkerhedsmæssig stand som grundkonstruktionen nu tillader.
Jeg er dog skeptisk overfor mange andre potter, når man nu hører hvordan
mange andre ser på det med med sikkerheden.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-06-04 21:39

KLIP

> [...]
jo
> ikke direkte konkurrere med andre om kunderne

Nu vil det jo vise sig, når konkurrencen sætter ind.

Mon ikke vi vil se nogle mere "lempelige" priser.

Jeg tror/håber det.

https://www.bilsyn.dk/aut/public/nyheder.htm

KLIP

Ikke *et* ondt ord om din potte fra min side...

Hr. Bjørn

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-06-04 07:47

Andreas M. Hansen wrote:

> Jeg synes stadigvæk ikke at synshallen ser dyrere ud end den lokale
> mekaniker jeg bruger -
> og han klarer sig med en timeløn på 311 + moms.

Den lokale mekaniker er så heller ikke underlagt tilnærmelsesvis de samme
regler og love.
Nok en væsentlig årsag til at man ikke vil tillade at værksteder der driver
reperation også driver bilsynsvirksomhed.

> Sådan en synshal er jo også rimeligt sikret mht. kundegrundlag - de
> skal jo ikke direkte konkurrere med andre om kunderne

Nej ikke før til januar.

> [...]
> Jeg er dog skeptisk overfor mange andre potter, når man nu hører
> hvordan mange andre ser på det med med sikkerheden.

Den specifikke oplevelse der er til debat her er jo ikke nem at kommentere.

Dog vil jeg sige at det ikke behøves at tage 20 minutter at konstatere om
sikkerheden er i orden, inden for det første minut kan en synsmedarbejder
konstatere med stor sikkerhed om køretøjet skal vil tage 20 minutter at
gennemgå eller det kan klares indenfor 5 - 10 minutter.

Og da et syn alene handler om at konstatere at køretøjet er sikkerhedmæssigt
forsvarlig at køre, i er det kun dette synsmedarbejderen skal beskæftige sig
med, samt informere om hvad kunden kan have gavn/behov for at vide
(kundeservice).

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 09-06-04 21:36

> Det er trods alt vor trafiksikkerhed, der står på spil.

Ja, det er fantastisk hvordan folk dog overlevede før periodisk syn blev
indført....

En gammel betjent har udtalt at han i hans karriere ikke så nogle uheld med
personskade der direkte kunne henføres til køretøjets stand.

trafiksikkerhed og trafiksikkerhed, imo et temmeligt misbrugt begreb i
dagens DK

Mvh
Henrik

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-06-04 21:40

On Wed, 9 Jun 2004 22:36:13 +0200, "Henrik Mortensen"
<dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote:

>En gammel betjent har udtalt at han i hans karriere ikke så nogle uheld med
>personskade der direkte kunne henføres til køretøjets stand.

Han var måske ved kriminalpolitiet....................................

/Mogens
Le Mans live:
www.autosport.com/newrlm/home/index.asp

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-06-04 07:49

Mogens Knudsen wrote:

> Han var måske ved kriminalpolitiet....................................

Tror mere på at han var administrator af hittegods, samt gik til og fra
arbejde.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-06-04 21:41

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> trafiksikkerhed og trafiksikkerhed, imo et temmeligt misbrugt begreb i
> dagens DK

Det har du faktisk helt ret i.

Som gammel bilist kan jeg jo huske højere hastigheder samt dårligere veje.

Og så var bilerne endda mere end 32 år gamle .........regnet fra dd.
.....)

Hr. Bjørn

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-06-04 07:24

Bjørn Jørvad wrote:

> Jeg ville dog forvente et lignende opbud samt indretning, skulle syn
> af motorkøretøjer foregå i privat regi.

Ja og det vil nok i mange tilfælde blive nyere og med moderne med flere
målemuligheder, f.eks. SBI's miljøtestere er overhalet inden om flere gange
de senere år.

Formentlig vil i fremtiden se mere prøvee/testudstyr på synsbanerne f.eks.
udstyr til måling af styrtøj, udstyr man i lang tid har benyttet i udlandet.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 10-06-04 10:48

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message news:<40c7705b$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Det er trods alt vor trafiksikkerhed, der står på spil.

Jeg har skrevet et par ord om hvorfor periodiske syn af biler er den
forkerte løsning på det rigtige problem.

De står her - kritik er velkommen.

http://www.dina.kvl.dk/%7Enikrjel3/bilsyn.html

Mvh. NKJensen

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 10-06-04 13:26

> Jeg har skrevet et par ord om hvorfor periodiske syn af biler er den
> forkerte løsning på det rigtige problem.
>
> De står her - kritik er velkommen.
>
> http://www.dina.kvl.dk/%7Enikrjel3/bilsyn.html

Periodiske syn må betegnes som et beskæftigelsesprojekt i samme stil som at
klippe hinanden.

Det var nok den mest sigende sætning om bilsyn jeg til dato har set.
Mvh
Henrik

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 10-06-04 13:44

Niels Kristian Jensen wrote:

> Jeg har skrevet et par ord om hvorfor periodiske syn af biler er den
> forkerte løsning på det rigtige problem.
>
> De står her - kritik er velkommen.

Jeg har været i Beirut - Libanon.
Der har man også periodisk bilsyn. Da staten ikke er særlig stærk eller
velorganiseret, foretages bilsynet af en privat mekaniker.
Normalt foregår det bare ved, at man tager nogle penge med til
mekanikeren, og så sætter han en krusedulle og et stempel på en attest.
Hvis mekanikeren er ven eller familie, er det naturligvis gratis.
Det er kun i helt sjældne tilfælde at folk faktisk medbringer bilen til
synet :)

Resultatet er, at der kører nogle HELT SINDSSYGT smadrede biler rundt
dernede. Hvis bare motoren og parkeringsbremsen virker nogenlunde, jamen
så er der ingen grund til at lade bilen stå på værkstedet. Det er nok
også medvirkende årsag til, at trafikuheld er en af de hyppigere
dødsårsager i Libanon.

Det kan godt være at bilsyn er meget omkostningstungt, og at millionerne
ville gøre en masse nytte hvis de blev brugt et andet sted, men man ved
jo reelt ikke hvor slem sikkerhedstilstanden i den danske bil-park ville
blive, hvis man IKKE har periodisk syn. Hvis vi ikke havde bilsyn, kunne
det jo sagtens være at fejl i materiellet pludselig kom til at spille en
stor rolle i uheldsstatistikken.

Mvh. Lars

Fra : Deaster

Dato : 10-06-04 13:49

Lars L. Hansen wrote:

> [...]
> ikke havde bilsyn, kunne det jo sagtens være at fejl i materiellet
> pludselig kom til at spille en stor rolle i uheldsstatistikken.

Øhhh, nu er det jo ikke så forfærdeligt længe siden periodisk syn blev
indført herhjemme, så der jo masser at sammenligne med.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 10-06-04 21:20

"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in news:40c858bc$0$3056$14726298
@news.sunsite.dk:

> Øhhh, nu er det jo ikke så forfærdeligt længe siden periodisk syn blev
> indført herhjemme, så der jo masser at sammenligne med.

Lige mine ord. Og statistikken, som trafikministeren henviser til, var
lavet på grundlag af biler *før* de periodiske syn. Dengang kunne man klare
sig med §77 eftersyn.

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail...

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 11-06-04 17:26

> [...]
> så er der ingen grund til at lade bilen stå på værkstedet. Det er nok
> også medvirkende årsag til, at trafikuheld er en af de hyppigere

Det skyldes bilernes stand og ikke en alvorlig fejl40???
Jeg er ikke glad for at man skriver "nok"...det er gisninger.

men man ved
> jo reelt ikke hvor slem sikkerhedstilstanden i den danske bil-park ville
> blive, hvis man IKKE har periodisk syn.

Der er ellers et seriøst stort erfaringsgrundlag...du ved måske ikke vi
engang har haft "libanonlignende tilstande" hvor biler i SLET IKKE skulle
synes periodiskt?

Hvis vi ikke havde bilsyn, kunne
> det jo sagtens være at fejl i materiellet pludselig kom til at spille en
> stor rolle i uheldsstatistikken.

Gisninger. Yep, det _kunne_ være. Det _kunne_ også være at trafikken blev
meget mere omgængelig hvis vi forbød lastbilstrafik, og fratog folk under
30år deres kørekort, og fratog det igen over 45år. Det _kunne_ være det
ville spille en rolle.

Jeg undrer mig bare over den totale udeblivelse på effekten af periodisk syn
da det blev gennemført.

Biler skulle tidligere synes ved ejerskifte, og dengang var det sgu et
seriøst syn, hvor mange ting blev ordenligt gennemgået. Idag bliver man
næsrmest skudt for 15mm for lave kørelys, alene fordi man har en bil der er
mere blank en synsassistentens, og naboens vrag kører igennem med en
gennemtæret bagbro, uden bemærkninger. Jojow. Periodisk Bilsyn gavner helt
sikkert sikkerheden.(ironi-off)

Mvh
Henrik

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-06-04 17:56

Henrik Mortensen wrote:

> Jeg undrer mig bare over den totale udeblivelse på effekten af
> periodisk syn da det blev gennemført.

Nu du nu skriveer som du gør, kan du så ikke lidt mere specifikt
delagtiggøre os i hvad du har haft af forventninger til de periodiske syn.

Og ja - jeg har noteret de i tråden optrædende sammenligninger med Libanon,
virker lidt fattigt som sammenligningsgrundlag, et land som ikke har styr på
ret meget, for slet ikke at tale om bilparken, og en total anderledes
kultur, også trafikalt set.

> Biler skulle tidligere synes ved ejerskifte, og dengang var det sgu et
> seriøst syn, hvor mange ting blev ordenligt gennemgået.

Noterer dit synspunkt, men ikke af den grund enig.

Min helt klare oplevelse er at man i dag er noget mere seriøs end for 10-20
år tilbage

> Idag bliver
> man næsrmest skudt for 15mm for lave kørelys,

Vær nu lidt seriøs, ikke eneste punkt/fejl vel? hvad var grunden til de 15
manglende milimeter?

> alene fordi man har en
> bil der er mere blank en synsassistentens,

kunne jo også tænkes at han havde andet end blankpolering i hovedet.

> og naboens vrag kører
> igennem med en gennemtæret bagbro, uden bemærkninger. Jojow.
> Periodisk Bilsyn gavner helt sikkert sikkerheden.(ironi-off)

Har måske vurderet at den stadig var lovlig, selv med tæring, kan jo også
tænkes at han har overset den detalje, han er jo da i sidste ende også kun
et menneske ligsom du og jeg.

Kunne jo også tænkes at konen har holdt ham vågen lidt for længe den
forgående aften;-/

Din sidste kommentar med sammenligning af naboens bil får dig til at
fremstå - ikke just sympatisk, nærmest sådan at når han finder fejl ved mig
er alle andre bilsynsassistenter sat i samme bås.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 12-06-04 13:23

> Nu du nu skriveer som du gør, kan du så ikke lidt mere specifikt
> delagtiggøre os i hvad du har haft af forventninger til de periodiske syn.

Jeg har bestemt ikke haft andre forventinger til disse syn end at nogen tog
sig sammen og afskaffede det, og brugte pengene på "paragrafpatrujler"(jeg
kan ikke huske nummeret lige pt) istedet. IMO en meget bedre anvendelse af
resourserne.

Jeg har endnu tilgode at se en fornuftig forklaring på periodisk syn,
medmindre det primære formål udelukkende er at genere bilister, og/eller
holde kunstig omsætning i synshallerne.

> Min helt klare oplevelse er at man i dag er noget mere seriøs end for
10-20
> år tilbage

SLET ikke enig.

> Vær nu lidt seriøs, ikke eneste punkt/fejl vel? hvad var grunden til de 15
> manglende milimeter?¨

Grunden til de manglende 15mm er at bilen er udstyret med den originale
undervogn(240Turbo)
Synsassistenten stod og brokkede sig over at bilen var sænket, hvilket jeg
kunne forklare IKKE er tilfældet, da bilen er original, med original
ridehøjde. På spørgsmålet om jeg kunne få bilen synet med undervognen fra en
240L (en morfarversion med ca. 100hk mindre!) og dertil bekræftede han at
det ville være ok, blot lygterne sidder højt nok.

Ergo: SB mener altså at at en morfar undervogn er den rigtige løsning på en
240Turbo, alene for at få lyset i den rigtige højde.
Helt ærligt, den slags har jeg absolut intet respekt for _overhovedet_.
Ydermere skulle idioten skyde min bil af så dækkene hylede ud af pladsen, og
brokkede sig derefter over at mine gummiophæng var for dårlige. Det gik dog
over efter han opdagede at de var monterede 4 dage før synet, og det bare
metal endnu ikke anløbet.

Og nej, der var ikke andre anmærkninger.

Jeg kørte hjem og flåede lyset af, og bilen gik glat igennem syn dagen
efter, ved en synsassistent der undrede sig noget over historien.

Jeg ved godt hvad der er galt: Der går alt for tit en lille skrankepave i
det.

Der er tonsvis af eksempler på at SB har _kasseret_ biler på et grundlag de
ikke har lovhjemmel til at gøre, altså situationer hvor SB sætter sig _OVER_
Færdselsstyrelsen, fordi SB ofte ikke selv kender reglerne til bunds.

> kunne jo også tænkes at han havde andet end blankpolering i hovedet.

Måske, men hvad?

> Har måske vurderet at den stadig var lovlig, selv med tæring, kan jo også
> tænkes at han har overset den detalje, han er jo da i sidste ende også kun
> et menneske ligsom du og jeg.

Ja, bare de ville erkende det. Præcist halvdelen af de gange jeg har været
til syn med min bil er det gået glat igennem med bemærkninger som "utroligt
velholdt vogn" og lign. Andre gange går det helt galt, feks har de dømt
mørnede bremseslanger på bilen efter de har brækket en stålarmeret slange
180grader rundt om crimpningen, 2 gange til hver side. Slangerne var godt 7
måneder gamle, nysseligt fedtet ind i klar rustbeskyttelse så
gulkromatiseringen på omløberen var fint synligt.
Resultat: dummebøde udskrevet, og 2 nye slanger brækket.

> [...]
mig
> er alle andre bilsynsassistenter sat i samme bås.

Well, du kender mig ikke. Jeg synes bare det er en helt fantastisk
gentagelsesnøjagtighed SB præsterer. Præcist hver anden gang jeg er til syn
er alting galt. Sådan har det ihvertfald været indtil nu, men heldigvist går
det glat igennem uden ballade næsten gange, hvis statistikken holder.

Jeg kender selv en SBassistent, desværre ikke i samme landsdel som mig
og han virker betydeligt mere nede på jorden.

Det holder bare ikke når man får foreslået at montere en undervogn beregnet
på en 82hk version under en 180hk bil. Men næste gang jeg skal til syn
rammer det mig ikke så hårdt på økonomien, og så kan jeg måske se det sjove
i at de brækker mine bremseslanger 180grader et par gange fra side til side.

Det skinner langt væk af holdningen: "Nu skal jeg sgu se om den opshinede
gamle æske er 110% iorden"

Min Mors 242DL fra samme årgang, i betydeligt ringere stand triller ligeså
fint igennem, trods den er mildt sagt træt ud. Sidste gang tog det 8minutter
at gennemføre et periodisk syn på den bil, og de var ikke engang ude og køre
i den. Gentagelsesnøjagtigheden er intet mindre end imponerende.

Mvh
Henrik

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-06-04 13:34

> [...]

>kan ikke huske nummeret lige pt) istedet. IMO en meget bedre anvendelse af

§77 my friend ... og det er dokumenterbart ;)

Og ja - du har ret i at de penge kunne anvendes langt bedre ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Kent Nielsen

Dato : 09-06-04 21:05

> Hej gruppe,
SNIP
> Måske man skulle overveje at købe en synshal eller 2, når nu
bilinspektionen
> bliver privatiseret som de snakker om ?
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen

Her har du lidt tal, sådan til at kigge på inden købet
https://www.bilsyn.dk/aut/public/om_sbi-pages/aarsrapport2003/3_regnskab.htm

Kent Nielsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 10-06-04 16:00

"Andreas M. Hansen" wrote:

> Med den hastighed kan sådan en synsassistent klare 6 biler i timen = 2400 -
> det er da en ganske god timeløn ?

Spørgsmålet er så bare om dit subjekt er passende eller om der
måske er tale om noget andet??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-06-04 20:29

> Spørgsmålet er så bare om dit subjekt er passende eller om der
> måske er tale om noget andet??

Ja jeg må indrømme at jeg i grunden har lidt svært ved at finde ud af hvad
jeg skal mene om den sag efter at jeg fik startet tråden

Uden at sætte mit lys under en skæppe er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at
min bil er i en absolut fornuftig og sikkerhedsmæssig ok stand - den er 6 år
gammel, er blevet vedligeholdt efter forskrifterne + lidt til, og den har
fået PAVA 3 gange på en PAVA station med et meget godt rygte.
Det som jeg har svært ved at overskue er om en erfaren synsassistent kan
bedømme og vurdere bilen på de 5-6 minutter han har brugt på den ?

mvh

Andreas M. Hansen