Dækket giver sig.
Fra : TGD

Dato : 08-06-04 23:09

Hej gruppe,

Syntes det var tid til lidt hjemmeservice på Kasketten, så jeg skilte og
rensede bremser for støv og andet nuller, jeg lægger så mærke til at det ene
bagdæk kan give sig lidt altså påmonteret kan jeg rokke det 1-2 mm fra og
imod bagakslaen, ligeså havde det et bestemt sted hvor det ikke kunne dreje
rundt men stoppede og lige at fulde ende lød det lidt raslende derinde hvor
hjulet sidder fast på bagakslen...

Hvad fejler den?

Ligeledes kunne jeg se at der var en lille gennemtæring i bagakslen på den
modsatte side, dog ikke i noget af det der holder på noget (bagakslen er
ellers helt uden rust), er det lovlgt lige at give den en tur med
hjemmesvejseren og så lidt pava, eller er det dumpe grund til syn? - gider
jo ikke bruge en formue på sådan et lille hul.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-06-04 10:57

TGD wrote:
> [...]
> hvor det ikke kunne dreje rundt men stoppede og lige at fulde ende
> lød det lidt raslende derinde hvor hjulet sidder fast på bagakslen...

Det lyder som et defekt/forkert justeret hjulleje.

> [...]
> en tur med hjemmesvejseren og så lidt pava, eller er det dumpe grund
> til syn? - gider jo ikke bruge en formue på sådan et lille hul.

Er det på selve "akslen" eller på ankerpladen (metalpladen bagved bremserne)
du mener ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : TGD

Dato : 09-06-04 11:57

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

>Det lyder som et defekt/forkert justeret hjulleje.

Ok kan man selv gøre noget?
Jeg forbinder et hjuleje med fedt og ingen mislyde, mit lyder tørt og med
rasle/kugleskure lyde

> Er det på selve "akslen" eller på ankerpladen (metalpladen bagved
bremserne)
> du mener ?

Det må være ankerpladen, 10 cm fra bagakslen 20-30 cm fra bremserne,
bremserørene løber henover hullet.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-06-04 14:47

TGD wrote:

> Ok kan man selv gøre noget?
> Jeg forbinder et hjuleje med fedt og ingen mislyde, mit lyder tørt og
> med rasle/kugleskure lyde

Nye lejer skal du nok regne med, men bare rolig, de er ikke så vildt dyre.
http://www.hoyer-autodele.dk/

> Det må være ankerpladen, 10 cm fra bagakslen 20-30 cm fra bremserne,
> bremserørene løber henover hullet.

Hmm, jeg kan ikke rigtigt se hvor du mener at det er henne på bilen ?
Ankerpladen er den plade der sidder umiddelbart bag ved bremsebakkerne, og
altså der hvor bakkerne/hjulcylinder sidder "fast".

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : TGD

Dato : 10-06-04 12:20

> [...]

> Ankerpladen er den plade der sidder umiddelbart bag ved bremsebakkerne, og
> altså der hvor bakkerne/hjulcylinder sidder "fast".

Ved ikke om du har styr på understellet af en Kasket, jeg forsøger lige med
en ill.

Bagaksel
----------
\
O Hjulet

\ <- det er på indersiden af den karl, der går fra bagakslen og ned til
hjulet, altså nogenlunde midtimellem hjulelejet og bagakslen.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-06-04 12:32

TGD wrote:

> Ved ikke om du har styr på understellet af en Kasket,

Uha, det er snart en del år siden jeg har været under sådan en

> [...]
>
> \ <- det er på indersiden af den karl, der går fra bagakslen og ned
> til hjulet, altså nogenlunde midtimellem hjulelejet og bagakslen.

OK så er det nok ikke ankerpladen, så er det nok nærmere bagbroen der skal
skiftes

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : TGD

Dato : 11-06-04 10:16

> [...]

<KLIP>

> OK så er det nok ikke ankerpladen, så er det nok nærmere bagbroen der skal

Det vil sige det er ikke tilladt at give den Den svjesning der mangler..

Kan ikke lide din sure smiley er det en hentydning til at mit kalveskind
endnu engang skal tømmes på reperationer?