Bilens interiør lugter slemt. :(
Fra : Jack L.

Dato : 08-06-04 13:14

Hej gruppe.

Efter en kørsel med en ovnplade fyldt med flødekartofler i bagagerummet
lugter bilen nu slemt, selv efter en mindre rensning. Fløden svulpede
simpelthen ud af ovnpladen og derefter flød den ned på bagsædets gulv. Ved
den første rensning opdagede vi det ikke men det kan vi nu efter to uger --
det lugter nærmest af bræk!

Anyway, jeg har googlet i denne nyhedsgruppe og fundet frem til to tidligere
tråde hvilket er http://makeashorterlink.com/?V2DC26188 og
http://makeashorterlink.com/?E4EC53188.

I den ene af trådene bliver man anbefalet Rodalon mens en anden anbefaler
R10 fra Matas. En tredje person anbefaler at man kontakter www.tidycar.dk.
Sidstnævnte er en dyr løsning for mig, så jeg vil gerne forhøre om Rodalon
kan bruges i denne situation hvor der er gået forholdsvis lang tid efter den
kedelige oplevelse? Der er iøvrigt en hvid plet på gulvet, det må være
fløden. Det kan man vel ikke bruge Rodalon til?

Bilen er en Citroën Berlingo.

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen

The email address is for real. :)

Fra : Brizz

Dato : 08-06-04 13:21

> Efter en kørsel med en ovnplade fyldt med flødekartofler i bagagerummet
> lugter bilen nu slemt, selv efter en mindre rensning. Fløden svulpede
> simpelthen ud af ovnpladen og derefter flød den ned på bagsædets gulv.

Det kan man så sige mange ting til men det gør jeg nu ikke

> [...]
> kedelige oplevelse? Der er iøvrigt en hvid plet på gulvet, det må være
> fløden. Det kan man vel ikke bruge Rodalon til?

Rodalon ved jeg er godt til fx at fjerne lugten af kattepis fra møbler fx.
Så jeg vil mene at den også kan fjerne lidt liflig duft af flødekartofler

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Jack L.

Dato : 08-06-04 13:31

> Det kan man så sige mange ting til men det gør jeg nu ikke

Ah, der er vist ingen grund til at slå en mand som allerede ligger på
gulvet? :D

> Rodalon ved jeg er godt til fx at fjerne lugten af kattepis fra
> møbler fx. Så jeg vil mene at den også kan fjerne lidt liflig duft af
> flødekartofler

Ved du også hvilke slags butikker kan have Rodalon? Gerne med henvisning til
én i Kbh. Har set at http://www.linolie123.dk/shop/default.asp?ProductID=136
har produktet, men jeg vil gerne påbegynde rensningen ASAP.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 08-06-04 13:41

Jack L. wrote:
> Ved du også hvilke slags butikker kan have Rodalon? Gerne med
> henvisning til én i Kbh.

Silvan, Matas, og en del dagligvarebutikker har det (jeg har svjv set det i
Føtex, SuperBEST, SuperBrugsen, o.a.)

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 08-06-04 13:44

> [...]
http://www.linolie123.dk/shop/default.asp?ProductID=136
> har produktet, men jeg vil gerne påbegynde rensningen ASAP.

Det købes i byggemarkeder, Bilka hos Matas osv.
Jeg vil dog ikke være alt for optimistisk i dit tilfælde - jeg har selv i
mange år sværget til Rodalon, men for et års tid siden fik min tiltro et
knæk:

Vores hund havde været alene hjemme et par timer, og kræet havde da brækket
sig i vores læderhjørnesofa - denne blev vasket og renset og behandlet
med Rodalon efter alle kunstens regler - resultatet blev desværre at vi
efter et par ugers forgæves kemisk krigsførelse var tvunget til at reducere
vore hørnesofa til en 2 personers sofa;o(

Lige en detalje: Rodalon fås i mindst 2 styrker - den stærkeste er med
påskriften "Kun til udendørs brug - algebekæmpelse osv) - det er den du skal
købe.

Held og lykke med resultatet - en Berlingo har fortjent bedre !

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Brizz

Dato : 08-06-04 13:51

> [...]

http://www.linolie123.dk/shop/default.asp?ProductID=136
> har produktet, men jeg vil gerne påbegynde rensningen ASAP.

Matas

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Basil

Dato : 08-06-04 16:00

Gode gamle Leth anbefalede også dette, til afrensning af alt der lugter.
Måske kan du stadig finde opskriften på dr.dk/leth

> Ved du også hvilke slags butikker kan have Rodalon? Gerne med
> henvisning til én i Kbh.

Leth's var fra Matas, mener jeg, men det er der mange der har svaret på, så
jeg vil ikke gætte her
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-04 13:59

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Rodalon ved jeg er godt til fx at fjerne lugten af kattepis fra møbler fx.
> Så jeg vil mene at den også kan fjerne lidt liflig duft af flødekartofler

eddikesprayet ud hvor katten har pi...., tager oxo lugten. Og det gode er at
katten tror det er p.. fra en større kat, så der går lidt tid inden den tør
prøve igen. Så hvis du kan klare lugten af alm.lager eddike, virker det
måske oxo mod flødekartoffel-lugt, omend ikke andet sådan at du aldrig gør
det igen ).

Fra : Brizz

Dato : 08-06-04 14:05

> [...]
> måske oxo mod flødekartoffel-lugt, omend ikke andet sådan at du aldrig gør

Ja for det lugter af en nogen endnu større flødekartofler så de tør ikke
skvulpe derud på igen

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Jack L.

Dato : 08-06-04 14:38

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

Så hvis du kan klare lugten af
> alm.lager eddike, virker det måske oxo mod flødekartoffel-lugt, omend
> ikke andet sådan at du aldrig gør det igen ).

ROFL!

Men ak nej, jeg er heller ikke glad for lugten af almindelig lagereddike
medmindre det fordufter med tiden.

Hvordan er det iøvrigt med proceduren? Skal jeg foretage noget før jeg
sprøjter Rodalon ud på bilens gulv? Måske gøre det vådt?

Ellers mange tak for mange af jeres gode svar!

Fra : Brizz

Dato : 08-06-04 15:12

> Hvordan er det iøvrigt med proceduren? Skal jeg foretage noget før jeg
> sprøjter Rodalon ud på bilens gulv? Måske gøre det vådt?

Spørg hende den oversminkede matas dame om hvad du gør. hun ved det helt
sikkert. Og hvis ikke kan hun med garanti fortælle dig hvordan du skal lægge
din natcreme på.

> Ellers mange tak for mange af jeres gode svar!

Så lidt da.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Coach [4130]

Dato : 08-06-04 16:33

"Jack L." <jack_nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kedelige oplevelse? Der er iøvrigt en hvid plet på gulvet, det må være
> fløden. Det kan man vel ikke bruge Rodalon til?

Hvad med intræksrens til biler?

Købes på tankstationer, biltilbehørs forretniger.
Det renser enhver plet af bilens "bløde" interiør.
Det ta'r også lugtgener.

Og det ødelægger vel at mærke ikke stoffet på dine sæder

mvh
Bri@n

Fra : Lau

Dato : 08-06-04 20:03

..

> [...]
> simpelthen ud af ovnpladen og derefter flød den ned på bagsædets gulv. Ved
> den første rensning opdagede vi det ikke men det kan vi nu efter to
snip

1. rens alt hvad du kan
2. stil en kop eddike sammen med en tallerken med vådt kaffegrums (svarende
til 2 kander brygget) - lad det stå natten over.

vh
Lau

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 08-06-04 21:31

On Tue, 8 Jun 2004 14:13:58 +0200, "Jack L." <jack_nospam@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>kedelige oplevelse? Der er iøvrigt en hvid plet på gulvet, det må være
>fløden. Det kan man vel ikke bruge Rodalon til?

Tja da mine forældre var så "smarte" at fragte deres haveaffald der var
ved at forrådne i bagagerummet på deres bil, tog det mange ture med både
rodalon, udluftninger af bilen, eddike og mange andre midler før at
lugten "næsten" var væk.

Men shinycar.dk er gode til at fjerne rødvin fra bagsæder
Flemming Jacobsen

Fra : Jack L.

Dato : 08-06-04 23:08

Thunderbird [7100] wrote:
> [...]
> før at lugten "næsten" var væk.
>
> Men shinycar.dk er gode til at fjerne rødvin fra bagsæder

Ja, jeg brugte cirka 1.5 timer på at vaske bagagerummet og dele af gulvet
ved bagsædet.

Det var vild klamt. På Berlingoens gulv er der to små rum til at putte
småting. Da jeg fjernede plastikpladen for at få adgang til det ene rum blev
mit syn mødt med en stor hvid klat af forrådnet fløde. Det lille rum var
beskyttet af en plastikbakke med tæppestof på overfladen, og den fjernede
jeg fra bilen. Under den lå en grøn Rockwool-agtig stof med endnu mere fløde
som havde fået en fast konsistens. Lugten var så slem at det måtte have
overskredet Geneve-konventionens grænser for biologiske våben.

Jeg har nu sat Rockwool og plastikbakken i en spand vand og forsøgt at
skrubbe fløden af, selv om jeg næppe tror at lugten vil forsvinde på denne
måde. Måske skal jeg tilsætte noget klorin i vandet. Jeg vil nok overveje at
købe en ny "plastikbakke" for det kan tage lang tid før lugten forsvinder
fra den.

Som det er nu lugter bilen stadig. Jeg ved ikke om jeg skal give den en gang
ekstra Rodalon på interiøret for det er lidt svært at vurdere dens
effektivitet.

Efter 4 timer kan min hjerne stadig registrere lugten af Rodalon og gammel
fløde. Jeg håber ikke jeg får mareridt!

Fra : Brizz

Dato : 08-06-04 23:15

> [...]
blev
> mit syn mødt med en stor hvid klat af forrådnet fløde.

Klima anlægget køler måske ikke de små rum der?

> [...]
> effektivitet.
>
> Efter 4 timer kan min hjerne stadig registrere lugten af Rodalon og gammel

Du vågner ikke op badet i sved...næææ nej...badet i fløde...
....tænker på et badekar og en flot brunette...men det var nu noget helt
andet

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Jack L.

Dato : 09-06-04 00:52

Brizz wrote:

> Klima anlægget køler måske ikke de små rum der?
<--- Det gør det ikke, det er små opbevaringsrum som er lukket til med et
plastiklem eller hvad man nu skal kalde dem for. Men nu er plastiklemmet og
plastikbakken fjernet så tilbage er kun at håbe at lugten med tiden
forsvinder fra bilen. Jeg kan ikke tænke på hvor der kan være mere fløde.
Måske under bagsædets gulv, men kan ikke rigtig komme derunder endnu.

> Du vågner ikke op badet i sved...næææ nej...badet i fløde...
> ...tænker på et badekar og en flot brunette...men det var nu noget
> helt andet

<--- ROFL!! Jeg tænker da også på de taxachauffører som skal lugte til folks
bræk indtil de kan få bilen sendt til specielrensning.