Bilsyn - hvor længe kan man trække den?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-06-04 12:34

Jeg har fået en fin indkaldelse til syn (tror det var slut juni).
Men hvor længe kan man trække den?

Har en lumsk mistanke om de ikke bliver så glade for solfilmen (det er ikke
afrika film , men alligevel på vippen til hvad de vil gå med til) - så jeg
havde egentlig tænkt mig at trække den til efter sommeren.

Nogen praktiske erfaringer med hvor længe den går inden de henter pladerne?
(eller modtager jeg en reminder om 'så er det nu ellers koster det pladerne'
?)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Brizz

Dato : 08-06-04 12:37

> Jeg har fået en fin indkaldelse til syn (tror det var slut juni).
> Men hvor længe kan man trække den?

Hvis du kigger lidt længere ned i tråden "Bilsyn på chansen" så får du svar
på dine oplysninger der...

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Tigeren

Dato : 08-06-04 12:47

Jeg skulle ha været til syn 28 oktober og trak den til 7 Februar.
De hun sagde den blev efterlyst samme dag.

Men jeg har da en tidligere kollega som har kørt i 1½ år inden de
tilfældigvis fik øje på bilen og klippede pladerne.

Lasse

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-06-04 13:19

"Brizz" <nogen@microsoft.com> wrote in message

> Hvis du kigger lidt længere ned i tråden "Bilsyn på chansen" så får du
svar
> på dine oplysninger der...

Det må jeg åbenbart have misset fordi det var foranlediget af den tråd jeg
kastede mit indlæg..

Fra : Brizz

Dato : 08-06-04 13:23

> Det må jeg åbenbart have misset fordi det var foranlediget af den tråd jeg
> kastede mit indlæg..

Ok det var ud fra denne udtalelse at jeg skrev som jeg gjorde

"Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvorfor du netop har deadline imorgen, men
hvis det er fordi at du bare vil være en lovlydig borger og overholde en af
SBI angivet tidsfrist, så kan du godt slappe af - de henter ikke dine plader
i overmorgen."

Men kunne ikke huske den ordret.
Min erfaring har sagt at der ihvertfald godt kan gå 2 mdr før der sker
noget.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-06-04 13:42

> [...]
af
> SBI angivet tidsfrist, så kan du godt slappe af - de henter ikke dine

Ah - så havde jeg godt læst det
men det var mere hvis de ikke henter pladerne i morgen - hvor længe går der
så før de får kløe i fingrerne. Det var det osm jeg var ude efter :)

> Men kunne ikke huske den ordret.
> Min erfaring har sagt at der ihvertfald godt kan gå 2 mdr før der sker
> noget.

Så burde den jo lige kunne overleve sommeren over. De skal vel også holde
ferie hos SBI sku man tro.

Fra : Brizz

Dato : 08-06-04 13:53

> Så burde den jo lige kunne overleve sommeren over. De skal vel også holde
> ferie hos SBI sku man tro.

Ellers book en tid ude i fremtiden. Så har næsten ren røv og trutte i hvis
du skulle blive stoppet "Jamen hr betjent (hvis bror overtog gården så han
måtte tage til hovedstaden) jeg har jo booket tid på internettet. og der var
ikke nogen tider før"

Så går den nok...

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 08-06-04 16:07

Brizz wrote:

> [...]
> gården så han måtte tage til hovedstaden) jeg har jo booket tid på
> internettet. og der var ikke nogen tider før"

Nej ikke når der er dømt "pladeinddragelse" så er der ikke nogen form for
booking der giver udsættelse.

Begrundelse herfor, - du kan jo som bekendt afmelde din booking indtil
kl.1800 dagen før, uden det har konsekvens af økonomisk art, så derfor vil
du være underlagt betjentens lune der stopper dig, hvis han har en god dag
kan det jo godt være du slipper med skrækken

Men lad være med at forsøge, så bliver du ikke så skuffet.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-06-04 17:04

On Tue, 8 Jun 2004 17:07:20 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>Men lad være med at forsøge, så bliver du ikke så skuffet.

Man kan trække sit syn 4 mdr ift. indkaldelsesdatoen (16 uger).
Er bilen på gule plader, kan man trække den 10 uger.
Herefter underrettes politiet i princippet (de kan se den på deres
PC), og pladerne inddrages, hvis politiet støder på dig eller opsøger
dig.

/Mogens

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 08-06-04 20:54

Mogens Knudsen wrote:

> [...]
> Herefter underrettes politiet i princippet (de kan se den på deres
> PC), og pladerne inddrages, hvis politiet støder på dig eller opsøger

Kender godt de terminer du nævner, men - har selv oplevet en glemt
indkaldelse til periodisk syn. Og endda stoppet i en "vejkantkontrol" uden
kommentar.

Så jo der forekommer "smuttere", endda ret ofte.

Men hvad, - ud af godt 1,2 mil syn om året fylder et par tussinde "smuttere"
jo ikke alverden.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : KK

Dato : 09-06-04 06:54

Hejsa,

Det var mig der startede tråden "Bilsyn på chancen"

24/4 var åbenbart min deadline og ikke + 3 måneder som jeg troede.

Pladerne røg (ved afhentning på min adresse) i mandags.

Men bortset fra det skal jeg lige til omstilling om lidt med et par nye
bærearme på. (Kuglerne havde for meget slør)
og et par nye kraftigere pærer i sideblinklysene. (T Hansens diode model er
åbenbart for svage)

At en drivakselmanchet var omviklet med elefanttape havde han ikke noget
problem med.

Og så er det ellers kurs mod motorkontoret efter nye plader og Sverige

/K

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-06-04 10:37

"KK" <someone@somewhere.dk> skrev

> At en drivakselmanchet var omviklet med elefanttape havde han ikke noget
> problem med.

Nå. så havde han alligevel fået noget

> Og så er det ellers kurs mod motorkontoret efter nye plader og Sverige

Rart at se det alligevel lykkedes.

Mvh.

Fra : KK

Dato : 09-06-04 11:26

Hej Uffe,

> Nå. så havde han alligevel fået noget

Det kunne det tyde på

Han var også lige nede og "befamle" mine eftermonterede pedal plader (!) men
konstaterede blot at det var god kvalitet og bespændingen var solid. (De er
ikke fra THansen

> Rart at se det alligevel lykkedes.

Jeps. Der afgang om 20 minutter

Damen på motorkontoret undrede sig lidt over at jeg var kommet igennem
"systemet" på kun 2 døgn!
Så endnu en gang tak for hintet om at chekke bilsyn.dk for ledige tider lidt
over 18.

Hilsen
/K

Fra : Morten

Dato : 09-06-04 08:22

"Dennis Pedersen" <mailto:usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse
> [...]

> Oprydning: http://salg.daydreamer.dk
>

> Hej Dennis. Med nogle gode undskyldninger kan du godt trække den et par måneder.
Her er et par som jeg selv har brugt. Jeg har ikke fået indkaldelsen. Så aftaler
man en ny tid ( så langt ude i fremtiden man kan ) Så kan man blive syg på selve
dagen. På den måde går der hurtigt et par måneder. En god ide er at lægge
indkaldelsen i forruden i bilen, så undgår man at pladerne er væk en morgenstund.
Morten.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.61.144.58)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-06-04 18:05

Morten wrote:

> [...]
> Så aftaler man en ny tid ( så langt ude i fremtiden man kan ) Så kan
> man blive syg på selve dagen. På den måde går der hurtigt et par

Bedste mulighed er at ringe og bede om udsættelse, den gives ret ofte.

> En god ide er at lægge indkaldelsen i forruden i bilen, så
> undgår man at pladerne er væk en morgenstund. Morten.

Tror jeg absolut ikke du skal tro for meget på, du kan i så fald meget nemt
blive meget skuffet og en nyregistrering fattigere.

Når først der er givet besked til CRM om manglende syn vil der ikke være
store chancer for at undskyldninger overhovedet vil blive hørt på.

Hvis du ikke kender en betjent godt som evt. kan give dig et par dages
frist.

Du slipper ikke hvis en tilfældig patrulje træffer dig og tager oplysninger
på din bil, og der er dømt pladeinddragelse.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg