Må man det
Fra : Jesper Andersen

Dato : 06-06-04 18:36

jeg går og overvejer at skifte min motor

jeg har en golf 2 1,8 90hk med karburator

er der nogen der kan svare om det er lovligt at lægge en

1,8 gti 8v med 107 hk i bilen

på forhånd tak

Jesper Andersen

Fra : SLP

Dato : 06-06-04 19:55

Du må ikke hænge mig op på det, da det er lang tid siden jeg fik det at
vide, men jeg mener at man ikke må øge motorens ydelse med mere end 18% af
hvad den er født med fra fabrikken.

Fra : SLP

Dato : 06-06-04 19:57

Så hvis det passer, må du gerne sætte den motor i bilen :0)

90 x 0.18 = 16.2 + 90 = 106.2

Fra : Jesper Andersen

Dato : 06-06-04 20:08

er det ikke 20 %

Fra : John Sahl

Dato : 06-06-04 20:19

Jesper Andersen wrote:
> er det ikke 20 %

Jo.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : JBH

Dato : 06-06-04 20:21

> [...]
> jeg går og overvejer at skifte min motor
>
> jeg har en golf 2 1,8 90hk med karburator
>
> er der nogen der kan svare om det er lovligt at lægge en

Jeg mener at have læst at man ikke må erstatte en karburatormotor med en
indsprøjtningsmotor, (den må forventes at køre længere på literen = noget
afgift/misundelses halløj)

mvh
JBH

Fra : Jesper Andersen