Montering af udstyr i Tyskland?
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 06-06-04 16:48

Hejsa

Jeg skal have klimaautomatik i min BMW, og har overvejet at få det gjort i
Tyskland, det koster ca 20000kr i DK alt inkl, men det MÅ kunne gøres
billigere i Tyskland.

Jeg fik så min søster som taler flydende tysk til lige at ringe ned til BMW
i flensborg og høre dem sådan løst omkring en pris, men den kunne hun ikke
få oplyst, det måtte de ikke osv osv, og desuden skulle de have stelnummer
og alle mulige andre data på bilen, før de overhovedet kunne sige noget som
helst om det.

Er der noget om at de ikke må nævne priser til danskere eller hvad er det
lige hun/vi er løbet ind i, eller er det bare at de manglede oplysninger på
bilen for at kunne give den korrekte pris?

Er der nogen der har erfaring med ovenstående, evt kunne det også monteres i
Sverige hvis det var billigere.

Mvh
Jacob

Fra : Niels Bengaard

Dato : 06-06-04 17:45

> [...]
> og alle mulige andre data på bilen, før de overhovedet kunne sige noget

Ingen forhandlere vil oplyse en pris, hvis de ikke ved præcist hvad opgaven
går ud på.
Samtidig skal de bruge tid på at finde ud af hvad det vil koste, og måske
synes de en dansk kunde, der ikke har disse oplsysninger, er for useriøs at
bruge tid på.

Niels

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-06-04 19:38

On Sun, 6 Jun 2004 18:45:21 +0200, "Niels Bengaard"
<bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote:

>Ingen forhandlere vil oplyse en pris, hvis de ikke ved præcist hvad opgaven
>går ud på.

Netop

>Samtidig skal de bruge tid på at finde ud af hvad det vil koste, og måske
>synes de en dansk kunde, der ikke har disse oplsysninger, er for useriøs at
>bruge tid på.

Enig.
(og jeg har også spurgt på stumper til min '91 Omega 3.0i-24 i
"Flensburg", men ingen reaktion...)

/Mogens

Fra : Finn I

Dato : 06-06-04 22:55

Jeg har heller ikke de bedste erfaringer med Bauer i Flensborg. De er
_meget_ sløve til at melde tilbage hvis de i det hele taget gør det.
Derimod BMW i Niebüll er helt OK. Jeg har lige fået lavet service og prisen
var på nær et par få euro (til en skrue som manglede mv.) det som vi
aftalte. Da de sendte tilbuddet på mail var det hele ganske detaljeret.
Jeg tror dog du er nød til at finde de sidste 7 tegn i stelnummeret frem for
der kan være flere ting som har indvirkning på prisen.

Finn I
BMW E46
http://bmw318.1go.dk/

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 07-06-04 08:10

"Finn I" <f12@minemail.dk> wrote in message
> [...]
for
> der kan være flere ting som har indvirkning på prisen.

Har du en emailadresse eller noget på dem?, så vil jeg sende dem en mail,
hvor ligger Niebüll henne ?

Mvh
Jacob

Fra : Finn I

Dato : 07-06-04 22:59

"Jacob Rungwald" <jacob*mondetteskalmed*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
> Har du en emailadresse eller noget på dem?, så vil jeg sende dem en mail,
> hvor ligger Niebüll henne ?

http://www.auto-partner-niebuell.de/
Niebüll ligger ca 40 km vest for Flensborg

Finn I
BMW E46
http://bmw318.1go.dk/

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 08-06-04 07:43

> "Jacob Rungwald" <jacob*mondetteskalmed*@rungwald.dk> skrev i en
meddelelse

> http://www.auto-partner-niebuell.de/
> Niebüll ligger ca 40 km vest for Flensborg

Tak, har nu sendt dem en mail, så må vi se om de svarer på den :)

Mvh
Jacob