Suzuki Liana 1.6
Fra : Basil

Dato : 06-06-04 08:41

Hej NG.
Jeg er gået hen og blevet farlig forelsket i den allernyeste model af
ovennævnte bil.
Er der nogen der har erfaring med bilen og selve mærket ?
Rust, servicepriser, gensalg, køreegenskaber, kvalitet, generel oplevelse af
bilen ?
PFT
Kai

Fra : Coach [4130]

Dato : 06-06-04 11:39

"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der har erfaring med bilen og selve mærket ?
> Rust, servicepriser, gensalg, køreegenskaber, kvalitet, generel oplevelse

Rust er der selvklart ikke skyggen af, hvis du tænker på den kraftigt
forbedrede Liana 1,6 fra 2004. samlinger /sealinger af døre ser hæderligt
ud.

Det må klart anbefales at købe den nye model, der slet ikke kan sammenlignes
med forrige model.

Servicepriser: kontakt en Suzukiværksted og få derse servicepriser.
Gensalg: igen...det er svært at spå om hvis du tænker på den nye model 2004.

Køreegenskaber: klart forbedrede, faktisk ret gode egenskaber med standard
hjul. Meget stabil over for sidevind. Når man kører i den første gang, føles
denne bil større end den i virkligheden er. Det beror på at bilen føles
meget stabil i kurvekørsel...ingen under eller overstyring.... man fører den
simpelthen rundt i svinget uden problemer.
Den kan virke lidt tung at få rundt i sving, hvis farten er lidt for høj.

Køreegenskaberne bliver klart forbederede med større hjul/lavprofildæk.

Rigtig god kvalitet af sæder, rat, dørbeklædninger, masser af plads ved
bagsæder og et stort bagagerum.
Dog kunne jeg godt tænke mig lidt andet instrumentbord end det "nubrede"
gummi/vinyl.
Audioanlægget lyder godt, fine højttalere i fordøre, lidt mindre gode bagi.
Audioanlægget kan dog ikke spille MP3/WMA... kun radio/CD.
Men det lyder fint...og kan styres fra rattet, hvilket man lige skal vænne
sig til.
El-ruder både for og bag. El-spejle, varme i spejle, hi/low varme i
forsæderne.
En ting jeg har lagt mærke til, er at man ikke sidder i stiv sidevind med
nedrullede sideruder...det er lækkert.

Og så skal man lige vænne sig til at al instrumentlys er rødt. Det var svært
for mig i starten at komme fra grønt lys til "skrigende" rød.

Generel konklusion:

Jeg havde Mazda 323F 1,8GLX BJ model før og den var hurtig og meget kontant
og urolig i dens kørestil.

Min nye Suzuki Liana 1,6GL er næsten lige så hurtig, men er en verden til
forskel vedr. stabillitet.
Ingen urolig kørsel her.
Bilerne er næsten ens i form/størrelse.

Jeg har fået en væsentlig bedre bil ved dette skift.

mvh
Bri@n

Fra : Sybil

Dato : 06-06-04 14:01

Tak for det svar.
Nu er det jo svært at lade være med at købe
Kai

Fra : Coach [4130]

Dato : 06-06-04 21:22

"Sybil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
> Tak for det svar.
> Nu er det jo svært at lade være med at købe
> Kai

Joehh, men du skal da lige ha' en lille ½ time i en demovogn hos
forhandleren.

Lov mig at du prøver den på de små veje med lidt sving, og se om du ikke
bliver overrasket....

Og forresten...du bliver nok glad for det korte gearskift (du er ikke et
sekund i tvivl om, hvor den befinder sig)

Lad mig høre din mening når du har prøvet.

Mvh
Bri@n

Fra : Sybil

Dato : 08-06-04 16:08

> Joehh, men du skal da lige ha' en lille ½ time i en demovogn hos
> forhandleren.

Jeg har prøvet, bare rundt i Skovlunde Industrikvarter og deromkring.
Jeg kunne ikke finde den optimale kørestilling, men blev forelsket i
pladsen, kopholdere, aflæggerplads og pris.

> Lov mig at du prøver den på de små veje med lidt sving, og se om du
> ikke bliver overrasket....
>
> Og forresten...du bliver nok glad for det korte gearskift (du er ikke
> et sekund i tvivl om, hvor den befinder sig)

Kører Saxo Sport, og tidl. 106 Rally, så jeg ved hvad du mener. Suzukien er
egenligt lidt af en morfarbil, men jeg har også rundet 30, så det er tid at
sadle om

> Lad mig høre din mening når du har prøvet.

Hvis banken og jeg bliver enige, så skrives der under på fredag, meget
foranlediget af dit svar.
Er der intet dårligt at sige om den ?
Det lyder utroligt.

> Mvh
> Bri@n

Kai

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-06-04 16:44

On Tue, 8 Jun 2004 17:07:36 +0200, "Sybil"
<kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote:

>Jeg har prøvet, bare rundt i Skovlunde Industrikvarter og deromkring.

ALT for lidt kørsel !

>Kører Saxo Sport, og tidl. 106 Rally, så jeg ved hvad du mener. Suzukien er
>egenligt lidt af en morfarbil, men jeg har også rundet 30, så det er tid at
>sadle om

Er det ikke en 4x4? - i udlandet er det.

>Er der intet dårligt at sige om den ?
>Det lyder utroligt.
Nedenstående er fra Europas største Automagasin - når de skriver, som
de gør, er det ikke det værste, der findes:
www.autobild.de/suche/artikel.php?artikel_id=705&artikel_seite=0
Fazit Dafür, dass Suzuki eigentlich aus dem Geländewagenbau kommt,
schwingt sich der Liana 1.6 4WD auf Anhieb zu befriedigender Form auf.
Das Auto muss ernst genommen werden, überrascht mit solider Karosserie
und gutem, manchmal etwas knochig federndem Fahrwerk. Die Übersicht
aufgrund der höheren Sitzpostion gefällt, das Geräuschniveau liegt auf
Normalmaß. Die Konkurrenz sollte auf der Hut sein.

/Mogens

Fra : Coach [4130]

Dato : 08-06-04 18:00

> ALT for lidt kørsel !

** Enig...lån den en ½ time og ud på den store landevej.

> Er det ikke en 4x4? - i udlandet er det.

** Findes ikke i DK, pgra. afgiften

** Hvis jeg absolut skal sige noget negativt om bilen....så kunne jeg godt
ha' brugt et helt plant bagagerum, når bagsæderne er lagt ned.
Der er en 8 cm høj kant mellem bagagerum og de liggende bagsæderyglæn.

Og hvi du skal købe ekstraudstyr til den, så skal du ha' den store
tegnedreng med.
Jeg synes det er dyrt iforh. til andre mærker.

Mvh
Bri@n

Fra : Sybil

Dato : 11-06-04 17:17

Så er der skrevet under på slutseddelen.
Jeg får den først midt i Juli, hvilket jo er lidt trist, når nu man har
skrevet under på den, men sådan er det nok.
Jeg kender mig selv godt nok til at jeg vil spilde denne måned på at
spekulere om det nu også var det rigtige valg osv.
Tak for hjælpen, hen mod beslutningen.

Coach: Jeg gætter på at 4130 er dit postnummer ? Hvis det er, så må det være
vejene omkring Viby Sj., du hentyder til ?
Mine svigerforeller bor i Dåstrup, så jeg kan se frem til at trille ned til
dem i Liana'en ?

Kai

Fra : Coach [4130]

Dato : 13-06-04 14:27

> [...]
> vejene omkring Viby Sj., du hentyder til ?
> Mine svigerforeller bor i Dåstrup, så jeg kan se frem til at trille ned

Yep, bor selv i Dåstrup.... God tur!!

mvh
Bri@n

Fra : Sybil

Dato : 24-07-04 21:59

"Coach [4130]" <coach[fjern]@[dette]lite.danmark> skrev i en meddelelse
> "Sybil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse

> Yep, bor selv i Dåstrup.... God tur!!
>
> mvh
> Bri@n

Nu har jeg endelig fået øsen, og trillet omkring 250 km i den.
Herlev-Havnsø-Jægerspris-Herlev, jeg kunne sagtens have taget turen en gang
til, jeg sidder perfekt, alt er godt.
Det er en perfekt bil til mit behov, jeg er meget glad for den.
Kai