MS Windows
briani 27239
Harddisk størrelse på ny installation af X~
Fra : N. Christensen

Dato : 14-06-04 20:03

Subj.

Hvor stor vil I anbefale man laver sin C:\ partition til XP? Jeg sad engang
og surfede rundt, og fandt en 'XP Super Installation'-guide. Men jeg har ikke
kunne finde den igen.

Er der nogen der kender noget til decideret Windows XP hjemmesider, med tips
og tricks? Plus hvordan man får mest ud af det.

Jeg er ved at skifte min gamle trofaste 2000 ud nemlig. Har ellers kørt godt
tre år med samme installation.

--

Fjern det el-drevne togsæt fra min e-mail-adresse hvis du vil kontakte mig.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-06-04 20:19

"N. Christensen" <ic3@er4ic3.dk> wrote:

>Hvor stor vil I anbefale man laver sin C:\ partition til XP?

Jeg plejer at holde den omkring 4 Gb - Det passer lige med at den kan ligge på en DVD, og det er praktisk i backup sammenhænge.

<mlr>

Fra : Edmund

Dato : 15-06-04 08:14

Michael Rasmussen skrev:

> Jeg plejer at holde den omkring 4 Gb - Det passer lige med at den kan
> ligge på en DVD, og det er praktisk i backup sammenhænge.

Mange backup programmer komprimerer jo filerne, så med med hensyn til
DVD backup kunne man jo godt gå op til ca 7-8 GB

--
Mvh Edmund

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-04 21:11

"N. Christensen" skriver:

> Hvor stor vil I anbefale man laver sin C:\ partition til XP? Jeg sad engang
> og surfede rundt, og fandt en 'XP Super Installation'-guide. Men jeg har ikke
> kunne finde den igen.

Kommer an på din disks størrelse. Kører pt med 2x 93,1GB + 1x10GB
(prekonfigureret fra Medion). Ellers et sted mellem 5 og 10 GB til c
drevet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Edmund

Dato : 15-06-04 09:12

N. Christensen skrev:

> Plus hvordan man får mest ud af det.

Hvad tænker du på her, at gøre C partition så lille som mulig

> Jeg er ved at skifte min gamle trofaste 2000 ud nemlig. Har ellers
> kørt godt tre år med samme installation.

Hvor meget fylder din nuværende Win2000 installation med programmer, jeg
går ud fra at du vil have dokumenter og den slags på en anden partition.

En standdard XP(HOME) installation fylder ca 1.3 GB + at der skal være
plads til page file, som den fra start sætter til 1.5 gange din ram, som
man så senere kan flytte over på en anden fysisk disk, for at få bedre
ydelse, alt efter hvad du bruger pc´en til.
--
Mvh Edmund

Fra : Gevaldi

Dato : 15-06-04 09:22

N. Christensen skriblede:

> Hvor stor vil I anbefale man laver sin C:\ partition til XP? Jeg sad
> engang og surfede rundt, og fandt en 'XP Super Installation'-guide.
> Men jeg har ikke kunne finde den igen.

http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&q=%27XP+Super+Installatio
n%27%2Dguide

http://www.wintip.dk/
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#ie_crasher
http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm
http://unattended.msfn.org/

> Jeg er ved at skifte min gamle trofaste 2000 ud nemlig. Har ellers
> kørt godt tre år med samme installation.

Jamen hvorfor så ikke beholde det OS som
du jo kender og åbenbart ikke har probs. med.

--
/Gevaldi

Fra : N. Christensen

Dato : 17-06-04 18:33

Tak for alle svarene, og diverse links.

> Jamen hvorfor så ikke beholde det OS som
> du jo kender og åbenbart ikke har probs. med.

Jeg har købt ny computer. Så kan jeg lige så godt starte på en frisk
med et nyt system as well.

--

Fjern det el-drevne togsæt fra min e-mail-adresse hvis du vil kontakte mig.