MS Windows
briani 27239
Roteret skærmbillede
Fra : Rosander

Dato : 14-06-04 17:42

Hej.
En bekendt af mig, har efter at et spil gik ned det problem at
skærmbilledet er roteret 90 grader!!, jeg har ikke selv prøvet at gøre noget
endnu, men da jeg på forhånd er uden nogen ide om problemet, vil jeg gerne
høre om der en eller anden, der har en ide hvad det kan være så jeg ved lidt
mere, og hvor jeg Evt. kan rette det.

PS. Det et problem med alle programmer og computeren har været bootet flere
gange uden effekt, styresystemet er Windows XP home dansk

Mvh.
Rosander

Fra : Jens

Dato : 14-06-04 18:44

"Rosander" <ne@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> En bekendt af mig, har efter at et spil gik ned det problem at
> skærmbilledet er roteret 90 grader!!,

Det er en funktion i Nvidia`s grafikkort driver........, hvis du har
nvidiaikonet i taskbaren, er det bare at Hklikke på den og vælge den rigtige
stilling...., af de 4 mulige.

Mvh Jens

Fra : N/A

Dato : 14-06-04 22:30

Fra : Jens

Dato : 14-06-04 22:30

> Ctrl-Alt+piletasterne drejer skærbilledet i de 4 retninger - jeg ved
> ikke hvad det skal bruges til - men funktionen findes i XP (eller
> måske grafikkortet ?) - det er selvfølgelig meget smart, at man
> kan vende det på hovdet hvis man dyrker yoga - eller sidelæns
> hvis man ligger ned

Hertil feks :
http://www.acer.dk/acereuro/page4.do?dau22.oid=3942&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=5&ctx1=DK&crc=41190098

Eller en bærbar stillet som en bog på højkant, så den kan ses på afstand,
visende et flowdiagram, eller en tegning feks.....

Mvh Jens

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-06-04 22:38

Det er fx meget smart, hvis man drejer en skærm 90 grader. Meget smart ved
brevskrivning.

Fra : Rosander

Dato : 20-06-04 11:01

> [...]
> høre om der en eller anden, der har en ide hvad det kan være så jeg ved

Tak for svarene, jeg kunne rette det i driveren som i skrev

Mvh.
Rosander