MS Windows
briani 27239
Visual Basic
Fra : Inger Buchard

Dato : 14-06-04 15:26

Med fare for mit gode omdømme følgende spørgsmål:
Hvilket program skal reinstalleres?

Jeg installerede software til en ny printer (Canon 5000F) under WinXPPro

Ved opstart melder PC'en nu:
1. Visual Basic miljøet kunne ikke initialiseres. Kør
installationsprogrammet igen
2. Visual Basic miljøet kunne ikke registreres. Kør installationsprogram
3. = 2.

Jeg ved ærlig talt ikke, hvor Visual Basic hører hjemme - er det i Word? Jeg
ved ikke engang, hvad jeg bruger Viaual Basic til, så lidt hjælp kunne jeg
godt bruge.
Inger

Fra : Inger Buchard

Dato : 14-06-04 15:52

> Jeg installerede software til en ny printer (Canon 5000F) under WinXPPro

UPS: det er en scanner.
Inger

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-06-04 16:23

Uheldigvis faldt Inger Buchard over tastaturet og skrev derved
følgende:

> UPS: det er en scanner.
> Inger

Luk *alle* kørende programmer og luk så mange ikoner i traybakken,
som muligt og afinstaller så alt det, du lige har installeret.
Genstart og luk igen alt - også i traybakken - og installer så din
software igen.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-06-04 16:58

Uheldigvis faldt Claus Tersgov over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Genstart og luk igen alt - også i traybakken - og installer så din
> software igen.

Hov, jeg glemte lige, at du naturligvis skal se efter, om der er en ny
og forbedret version af driveren tilgængelig på Cannons hjemmeside.
Der er tit nye versionsnumre, der er fejlrettede.

Claus

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-06-04 16:31

Hej Inger Buchard, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg ved ærlig talt ikke, hvor Visual Basic hører hjemme - er det i
> Word? Jeg ved ikke engang, hvad jeg bruger Viaual Basic til, så
> lidt hjælp kunne jeg godt bruge.

Det er Visual Basic Runtime, oprindelig udviklet af Borland men senere
vist opkøbt og videreudviklet af Microsoft. De bliver anvendt som en
slags grafikbrugerflade for en del programmer. (Mange småprogrammer på
10 KB til nogle MB ville fylde _langt_ mere, hvis de ikke havde det
fællestræk at kunne udnytte Visual Basic Runtime).

Foreløbig er der Visual Basic Runtime 1, 2, 3, 4, 5 og 6 (Visual Basic
Runtime 1, 2 og 3 bliver vist kun anvendt til nogle 16-bit-programmer
oprindelig skrevet til Win 3.x).

Formentlig er det Visual Basic Runtime 6, evt. muligvis (også?) 5, du
skal have installeret.

Du kan fx kigge her:
<http://www.karenware.com/powertools/runtimes.asp>.

Du kan også søge på google for at finde noget omkring emnet, og desuden
kan du også hente programmerne hos bl.a. Microsoft. VB5 og VB6 ligger
så vidt jeg husker blot som en pakket exe-fil. Bare kør dem, de finder
selv på plads.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-06-04 16:35

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> VB5 og VB6 ligger så vidt jeg husker blot som en pakket exe-fil.
> Bare kør dem, de finder selv på plads.

Vent!

Jeg overså i farten, at du bruger Win XP. De burde bestemt være
installeret sammen med denne, hvorfor der formentlig er gået ged i
driverinstallationen, du lige har foretaget.

Prøv i første ombæring Claus' forslag

--
Hygge fra Århus - Rudi