MS Windows
briani 27239
msconfig og startup i xp
Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-06-04 11:09

jeg sidder og roder lidt i xp - sletter, renser registrering osv. nu er jeg
så kommet til startup - alle de programmer der kører når jeg tænder pc'en -
der er en 3-4 programmer der ikke behøver køre hele tiden i den liste - går
jeg ind i de forskellige programmer kan jeg ikke finde nogen steder hvor jeg
kan ændre programmets måde at starte op - et eksempel kunne være Creative -
jeg har netop opdateret drivere og har nu et punkt i min System
Configuration Utility der hedder ADGJDet - det er et eller andet Creative nu
har installeret sammen med driver til mit lydkort - et andet eksempel er
qttask som QuickTime har lagt ind... alle disse vil jeg gerne disable da der
ikke er nogen grund til det kører MEN når jeg nu fjerner flueben i de
forskellige ting i listen der ikke skal køre og genstarter maskinen får jeg
besked på at ændre det tilbage?! - under general vælger jeg selective
startup men den beder mig stadig ændre det efter genstart - jeg får samme
besked hvergang jeg rebooter - ved nogen hvad jeg gør forkert, eller er det
ikke muligt at disable programmerne ad den vej - jeg hader progs der ligger
en masse lort til at starte op.

helt nøjagtigt drejer det sig om følgende:

CTHELPER - vistnok noget Creative

UpdReg - windows update - ved ike lige hvad den skal køre for - jeg tjekker
selv efter updates (hvis det er det altså)

Mine brænderprogrammer CloneCD og Nero har hver en liggende:
CloneCD Tray og NeroCheck - aner ikek hvad meningen er med dem.

og så er der quicktime der har lagt noget qttask ind.

- kan nogen hjælpe bare lidt?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : John

Dato : 13-06-04 12:50

http://tiger.la.asu.edu/startup_programs.htm

>MEN når jeg nu fjerner flueben i de
> forskellige ting i listen der ikke skal køre og genstarter maskinen får
jeg
> besked på at ændre det tilbage?!

Nøh, windows be'r dig sikkert blot kvittere for ændringerne.

Mvh John

---