MS Windows
briani 27239
uønsket oguventet adgangskode ved opstart ~
Fra : Jørgen Lerche Nielse~

Dato : 12-06-04 15:21

Hej
Håber nogen kan hjælpe med et mystisk problem
Min søn der har en Compaq bærbar - købt i Netto august 2003 og plejer at gå
ind i den uden at bruge password.
I går aftes brugte han den ved 22 tiden og lukkede den normalt ned og da han
en time efter skulle tænde den bad den ved åbningen i XP om password. Han
har som sagt ikke sat den op til det og efterfølgende prøvede han de
forskellige password han ellers bruger.
Der var intet at gøre.
Har nogen bud på hvordan han kommer ind eller hvordan han vil kunne redde
hvad der ligger af data og billeder på harddisken?

For Søren
Vh
jørgen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-06-04 15:35

"Jørgen Lerche Nielsen" <jln@tdcadsl.dk> wrote:

>Har nogen bud på hvordan han kommer ind eller hvordan han vil kunne redde
>hvad der ligger af data og billeder på harddisken?

Prøv at logger på som 'Administrator' med blankt password...

Hvis ikke det lykkes, må I nok nulstille password med specialværktøj, f.eks:

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

<mlr>

Fra : Jørgen Lerche Nielse~

Dato : 12-06-04 15:53

Hej
Tak men hvordan logger jeg på som administrator - kun hans navn står der som
bruger?
VH
Jørgen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-06-04 16:17

"Jørgen Lerche Nielsen" <jln@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Tak men hvordan logger jeg på som administrator - kun hans navn står der
> [...]

du skriver blot administrator og klikker på ok - evt. kan du se om der er
benyttet et password også - så kan du blot skrive password, men
administrator uden password vil i simple tilfælde virke. Det er kun de
klienter, der har ændret på administratornavnet og tilsat en adgangskode, de
ikke kan huske, der har et problem.

--
ahw

Fra : Frede Sørensen

Dato : 12-06-04 16:48

Jørgen Lerche Nielsen wrote:
> Hej
> Tak men hvordan logger jeg på som administrator - kun hans navn står
> der som bruger?
> VH
> Jørgen

ctrl+alt+del 2 gange ved logonscreen
Med venlig hilsen

Frede

frede-plesnerFJERN@mail.sonofon.dk

Fra : Jørgen Lerche Nielse~

Dato : 12-06-04 20:30

Hej
Tak til alle foreløbig for gode råd. På min egen maskine hvor problemet ikke
eksisterer har jeg forsøgt de foreslåede fremgangsmåder.
Med ctrl+alt+del 2 gange ved logonscreen kom jeg til et brugerfelt hvor jeg
kunne skrive administrator. Da jeg så klikkede ok ville den have password.
"Du kan ikke logge på. Årsagen er begrænsning på din konto". Da jeg (efter
råd) skrev password, kom beskeden "Du kan ikke logge på. Kontroller at dit
brugernavn og password er korrekt. Skriv derefter din adgangskode igen".

Fra en ven har jeg fået det råd, at der i de oprindelige papirer måske står
administratorpasswordet? programmerne var forudindstalleret på min søns
Compaq bærbare.
Har nogen kendskab til om der kan være brugt en slags standardpassword - fx
admin eller admin1234??

VH
Jørgen

"Frede Sørensen" <frede-plesner@mail.sonofon.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:40cb2596$0$1128$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

Fra : Jens G

Dato : 13-06-04 05:38

On Sat, 12 Jun 2004 21:29:41 +0200, "Jørgen Lerche Nielsen"
<jln@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>brugernavn og password er korrekt. Skriv derefter din adgangskode igen".

Har du prøvet at lade være med at skrive noget password? Altså lade
passwordfeltet være tomt?

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Jørgen Lerche Nielse~

Dato : 13-06-04 10:10

Ja det er prøvet - igen uden resultat
VH
Jørgen

Fra : Henrik Rask Mortense~

Dato : 13-06-04 11:12

"Jørgen Lerche Nielsen" <jln@tdcadsl.dk> wrote in message
> Ja det er prøvet - igen uden resultat
> [...]

Bor I i nærheden af Nordjylland/Midtjylland ?

mvh
Henrik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-06-04 12:06

"Jørgen Lerche Nielsen" <jln@tdcadsl.dk> wrote:

>Ja det er prøvet - igen uden resultat

Hvis man har 'glemt' password'ene til en XP er der kun een vej: At nulstille administrator password'et med specialværktøj som
tidligere nævnt i denne tråd.

Det er ganske enkelt: Hent en bootdisk / bootcd på nedenstående link. Boot og følg vejledningen. Voila..

Fra : Jørgen Lerche Nielse~

Dato : 13-06-04 12:47

Tak for henvisningen - det råd lader jeg gå videre til min søn, som i morgen
med en ven prøver at løse problemet
Jørgen