MS Windows
briani 27239
Flashe BIOS uden floppy drev
Fra : XoDeus

Dato : 12-06-04 12:31

Hej NG.
Jeg ville bare lige vide om det er muligt at flashe ens BIOS selvom man ikke
har et floppydrev i sin maskine?

Det drejer sig om asrock p4vt8+ bundkort.

//XoDeus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-06-04 13:38

XoDeus skriver:

> Jeg ville bare lige vide om det er muligt at flashe ens BIOS selvom man ikke
> har et floppydrev i sin maskine?

Ja, boot fra en CD eksempelvis.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Frede Sørensen

Dato : 12-06-04 16:49

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> XoDeus skriver:

> Ja, boot fra en CD eksempelvis.
>

> Klaus

eller fra HD

Frede

frede-plesnerFJERN@mail.sonofon.dk

Fra : Gevaldi

Dato : 12-06-04 17:43

Frede Sørensen skriblede:

> eller fra HD

Jeg vil vove den påstand at det ikke kan lade
sig gøre hvis det er bios på et bundkort.

--
/Gevaldi

Fra : Gevaldi

Dato : 12-06-04 17:50

Gevaldi skriblede:

> Jeg vil vove den påstand at det ikke kan lade
> sig gøre hvis det er bios på et bundkort.

Altså fra HD.

--
/Gevaldi

Fra : Henrik Rask Mortense~

Dato : 12-06-04 17:58

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> wrote in message

> Gevaldi skriblede:

> Altså fra HD.
>

> --
> /Gevaldi

Det kan man på min IBM bærbare - og kunne på min tidligere HP Bærbare.

Jeg tror de nyere systemer har den mulighed og især nu efter edt ofte er
normalt ikke at have floppydisk i sin pc.

mvh
Henrik

Fra : Gevaldi

Dato : 12-06-04 18:03

Henrik Rask Mortensen skriblede:

> Det kan man på min IBM bærbare - og kunne på min tidligere HP Bærbare.
>
> Jeg tror de nyere systemer har den mulighed og især nu efter edt ofte
> er normalt ikke at have floppydisk i sin pc.

Ok, jeg troede bare man skulle have en
clean boot, så man ikke havde adgang til
andet end floppy når man skulle flashe en
motherboard bios.

--
/Gevaldi

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-06-04 18:57

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> wrote:

>Ok, jeg troede bare man skulle have en
>clean boot, så man ikke havde adgang til
>andet end floppy når man skulle flashe en
>motherboard bios.

Ikke nødvendigvis - Gigabyte's bundkort kan flashes fra windows. Flash programmet er endda så intelligent at det selv henter
nyeste BIOS fra Gigabyte's site. Nemmere kan det vist ikke blive

<mlr>

Fra : XoDeus

Dato : 14-06-04 08:10

Kan du forklare mere hvordan jeg laver sådan en boot cd men de nødvendige
filer?
Jeg har brug for i hvert fald flash.exe samt min bios fil.
Whatelse?

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 14-06-04 11:57

"XoDeus" <xodeus3000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan du forklare mere hvordan jeg laver sådan en boot cd men de nødvendige
> filer?
> Jeg har brug for i hvert fald flash.exe samt min bios fil.
> Whatelse?

Hej.

Hvis du har Nero kan du lave en boot cd.

--
Mvh. Jørgen Nielsen
E-Mail jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk

Fra : XoDeus