MS Windows
briani 27239
Deling af mapper i XP
Fra : Trolden

Dato : 12-06-04 08:37

Hvordan deler jeg en mappe i XP-pro. så der skal bruges password for at kome
ind i mappen. Jeg kan godt finde ud af at dele dem normalt.

Mv. Trolden

Fra : Jens

Dato : 12-06-04 10:31

"Trolden" <trold23@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan deler jeg en mappe i XP-pro. så der skal bruges password for at
kome
> ind i mappen. Jeg kan godt finde ud af at dele dem normalt.

Deaktiverer "gæstekontoèn"

Mvh Jens

Fra : N/A

Dato : 13-06-04 08:40

Fra : Jens

Dato : 13-06-04 08:40

"Freddie Rasmussen" <freddie@brnet.dk> skrev i en meddelelse

> Ville det ikke være nemmere at give gæstekontoen en adgangskode?

Det er en smags sag, hvis du deaktiverer gæste kontoen, skal man kende et
gyldigt brugernavn fra maskinen man vil tilgåp, og tilhørende kode, for at
kunne bruge delingen. (Administrator med blankt password kan give ret
voldsomme problemer..........)
Giver man gæstekontoen en kode, skal man selv huske en kode mere, og den
skal ikke være for nem at gætte sig frem til, da windows selv vil foreslå
"gæst" som login...........

Men gæste kontoen skal kun deaktiveres, ikke slettes.

Mvh Jens

Fra : Trolden

Dato : 18-06-04 22:52

Har desværre været lidt fraværende, tak for dit svar jeg vil lade det komme
an på en prøve.