MS Windows
briani 27239
Soft-raid i win2k
Fra : Peter Nielsen

Dato : 11-06-04 23:03

Hej Alle

kan det passe at software raid (mirror) i win2k ikke er muligt ??

det funger fint i win2k SRV.
funktionen er der også i win2k, man kan bare ikke vælge den

jeg har opgraderet til en dynamisk disk, så det burde være iorden, og begge
er 100% ens.

MVH
Peter

Fra : Peter Nielsen

Dato : 11-06-04 23:08

Hej igen..

har lige fået det bekræftet.. det er sparet væk i win2k

nogen der ved hvilke dll filer der skal skiftes for at få det til at virke
??

MVH

Peter

Fra : ///JJ

Dato : 12-06-04 01:10

Peter Nielsen wrote:
> Hej Alle
>
> kan det passe at software raid (mirror) i win2k ikke er muligt ??
> funktionen er der også i win2k, man kan bare ikke vælge den

Jeg er temmelig sikker på at den er der i Win2000 Prof!
Jeg er 99,9% sikker på at jeg kørte det under min sidste installation :)

> jeg har opgraderet til en dynamisk disk, så det burde være iorden, og
> begge er 100% ens.

Er dine diske tomme for partitioner - det mener jeg er en forudsætning
(*mener* jeg).
Dernæst skal begge diske vælges ved brug af CTRL-tasten.

///JJ

Fra : Peter Nielsen

Dato : 12-06-04 09:56

Hej

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message

> Jeg er temmelig sikker på at den er der i Win2000 Prof!
> Jeg er 99,9% sikker på at jeg kørte det under min sidste installation :)

okey det vil jeg prøve.

> Er dine diske tomme for partitioner - det mener jeg er en forudsætning
> (*mener* jeg).
> Dernæst skal begge diske vælges ved brug af CTRL-tasten.

den ene disk i aktiv i maskinen og den anden er tom.( de er 100% ens)
og jeg har lavet det før på denne her måde, bare på en Win2k SRV maskine.
jeg "opgraderer" til dynamisk disk, højre klikker på partionen og vælger add
mirror.
jeg kan også se at funktionen er der, men bare ikke vælge den. :(

MVH

Peter

Fra : Hans

Dato : 12-06-04 12:04

Peter Nielsen wrote:

> [...]
> partionen og vælger add mirror.
> jeg kan også se at funktionen er der, men bare ikke vælge den. :(

Det kan kun lade sig gøre på en serverversion - Desværre.

/ Hans

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 12-06-04 12:10

Hans skrev :

> Det kan kun lade sig gøre på en serverversion - Desværre.

Men hvorfor kan man ikke købe en sådan applikation ?
Jeg vil så gerne!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : ///JJ

Dato : 12-06-04 19:21

Michael Lund Sørensen wrote:
> [...]

Noteret - min hukommelse er blevet opfrisket.

> Men hvorfor kan man ikke købe en sådan applikation ?

Hvis du endda vil investere, kommer du ikke udenom en hardware løsning - det
er også langt bedre, da det ikke ligger beslag på cpu'en på samme måde.

> Jeg vil så gerne!

Go for it!

///JJ