MS Windows
briani 27239
wma omkonvektering
Fra : nomi

Dato : 11-06-04 11:25

Hej Gruppe

Mit system er XP Pro.
Jeg har kopieret en bunke Audio cd´ere ned på harddisken med Mediaplayer 9,
nu vil jeg så gerne havde dem omkonvekteret til mp3 filer. Men jeg kan ikke
finde et program der vil kendes ved wma. filerne(Clone CD, MP Jay olign.) Er
det en bevidst spærring fra Microsofts side, eller er jeg bare et fæ.
Jeg beklager hvis det har været oppe at vende før.

Mvh. Mogens

Fra : ///JJ

Dato : 11-06-04 11:49

nomi wrote:
> [...]
> Microsofts side, eller er jeg bare et fæ.
> Jeg beklager hvis det har været oppe at vende før.

En hurtig søgning på Google giver masser af muligheder:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=wma+to+mp3

Må man af nysgerrighed spørge hvorfor du vil gå fra WMA til MP3? De fleste
afspillere i dag kan jo begge formater, eller?

Vær obs på at det kvalitetstab du har fået ved at gå fra CD til WMA, IMHO,
er større end hvis du starter forfra og kører CD til MP3. Hvis du er
tilfreds med kvaliteten af dine WMA så fortsæt blot. :)

///JJ

Fra : LarsS

Dato : 11-06-04 15:30

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> wrote..

[cut]
> [...]
> er større end hvis du starter forfra og kører CD til MP3. Hvis du er
> tilfreds med kvaliteten af dine WMA så fortsæt blot. :)

Og du skal osse vide at der kommer endnu et kvalitetstab
ved at lave WMA til MP3, dvs. musikken blir i dårligere
kvalitet end før, og som JJ skriver, dårligere end hvis du
starter forfra og ripper CDer til MP3.
Derimod kan WMA være lige så god kvalitet som MP3.

/LarS

Fra : Laziter [9440]

Dato : 11-06-04 11:49

"nomi" <nomi@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det en bevidst spærring fra Microsofts side, eller er jeg bare et fæ.
> Jeg beklager hvis det har været oppe at vende før.

Gentag efter mig:

Google er min ven
Google er min ven
Google er min ven..

Fortsæt indtil det har brændt sig fast og bliver til en automatisk rutine
hver gang du vil stille et spørgsmål

Når du så er færdig med øvelsen så har jeg et link til dig (et ud af ca.
358.000 hits på Google der tog 0.20 sekunder at finde):

http://www.shelltoys.com/wma_studio/

Mvh
Benjamin

Fra : Gevaldi

Dato : 11-06-04 11:41

nomi skriblede:
> [...]
> filerne(Clone CD, MP Jay olign.) Er det en bevidst spærring fra
> Microsofts side, eller er jeg bare et fæ.

Jeg bruger TuneSpark, men så skal de
først konverteres til wav og derefter
til mp3.

http://www.papayatech.com/