Ny router...
Fra : Ukendt

Dato : 14-06-04 20:15

Hej.

Jeg leder efter en router til mit private LAN...
Den skal ikke kunne det store, andet end dele ip-adresser ud til computerne
"bag" den efter ADSL'en. Derudover ville det være rart, men ikke deciderede
krav, med lidt MAC-adresse-filtrering, lidt Firewall jeg kan kigge på og
andre små-features.
Jeg kender ikke det store til sådanne små-routere, så søger nogle
anbefalinger til hvad jeg skal vælge af mærke og model.

Har set på dem her:
D-Link DI-604
http://www.dlink.com/products/?pid=62

Netgear RP614
http://www.netgear.com/products/details/RP614.php?view=

Linksys BEFSR81
http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=34&scid=29&prid=604

Christian

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-06-04 20:29

"Christian Spøer" <cspoerSNABELAhotmail.com> wrote:

>Jeg leder efter en router til mit private LAN...

God ide...

> [...]
>krav, med lidt MAC-adresse-filtrering, lidt Firewall jeg kan kigge på og

Tja, det opfylder stort set enhver bredbåndsrouter du kan finde

Havde du sagt indbygget printserver, ftpserver eller web-cam havde det været lidt vanskeligere...

Foreslår du henter manualen til et par routere hjem fra producenternes sites. Det gi'r et godt indblik i funktionaliteten og gør
det lidt lettere at vælge.

<mlr>

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 14-06-04 21:47

"Christian Spøer" <cspoerSNABELAhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kender ikke det store til sådanne små-routere, så søger nogle
> anbefalinger til hvad jeg skal vælge af mærke og model.

Prøv at kigge på 3Coms billige routere, jeg har en og den kan alt det du
leder efter samt en del mere. Desuden har den indbygget en lille firewall.
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®

Fra : Preben G. Kristensen

Dato : 16-06-04 09:39

"Christian Spøer" <cspoerSNABELAhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg leder efter en router til mit private LAN...

Glem ikke at se på
TrendNet TN-TW100-S4W1CA
http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?86

Utrolig let at konfigurer og kører meget stabil.
Har efter hånden sat 7-8 stykker op hos venner og bekendte, og
har endnu aldrig oplevet problemer. Hverken under opsætning eller
senere.
Bruger selv en tidligere model fra Trendnet. Den har kørt i 2 år nu,
uden at skulle genstartes eller andet. Virker bare optimal hele tiden

Så jeg kan varmt anbefale Trendnet's router

Preben Kristensen