Berlingske kan ikke lide Firefox, heller :~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 14-06-04 01:25

http://www.berlingske.dk/bilen/artikel:aid=450494/

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph
Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Dr.Ralph

Dato : 14-06-04 15:18

On Mon, 14 Jun 2004 02:24:33 +0200, Dr.Ralph wrote:

> http://www.berlingske.dk/bilen/artikel:aid=450494/

Hvad gør I andre stædige Firefox brugere - undgår sider som Berlingske.dk
og andre store websites ?

Jeg prøver virkelig at blive ved med at bruge min Firefox, da den som sagt
rummer en del fordele, som IE ikke gør - men IE er på vej med i en ny
version med indbygget pop up killer i SP2 - og skulle også få tabs og
mulighed for direkte genvejs indtastning i browser adresse, som Firefox har
det.

Har lige hentet SP2 RC1 ned fra Microsoft - er spændt på at få den nye
udgve af IE ind på min pc.

Den officielle SP2 til win xp skulle først være klar til oktober.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-06-04 16:36

Dr.Ralph wrote:

> Hvad gør I andre stædige Firefox brugere - undgår sider som Berlingske.dk
> og andre store websites ?

Hvad er problemet? Jeg bruger Mozilla (burde være det samme), og jeg kan
sagtens bruge Berlingskes hjemmeside. Der kommer et enkelt blink øverst
til venstre på siden på ovenstående link, men ellers ser det ok ud.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 14-06-04 20:14

> Hvad er problemet? Jeg bruger Mozilla (burde være det samme), og jeg kan
> sagtens bruge Berlingskes hjemmeside. Der kommer et enkelt blink øverst
> til venstre på siden på ovenstående link, men ellers ser det ok ud.

I min Firefox er teksten i hele artiklen forskudt 5 cm mod højre, så den
sidste del af teksten i hver linie står inde under noget andet, så man ikke
kan læse artiklen.

I IE står det hele fint.

Kan ikke forestille mig, at det står bedre i din Mozilla end i min firefox
?

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-06-04 21:29

Dr.Ralph wrote:

> [...]
> kan læse artiklen.
>
> Kan ikke forestille mig, at det står bedre i din Mozilla end i min firefox?

Ja, her står det fint, selvom det burde være det samme. Jeg er ellers
vant til problemer i stil med du beskriver, fordi jeg har valgt en
bestemt skriftstørrelse som minimum, for at undgå ulæselig tekst på de
hjemmesider, der tror, at alle bruger en opløsning på 800x600. Men lige
netop på Berlingske har jeg ikke problemer.

Faktisk er det en fornøjelse at besøge Berlingeren. Efter at have læst
et par sider, skal jeg blot klikke på det lille popop-ikon i
statuslinjen, så breder et stort smil sig fra øre til øre, når jeg ser
listen over alle de popop-vinduer, sitet har forsøgt at åbne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Martin Andersen

Dato : 15-06-04 11:05

Dr.Ralph wrote:

> [...]
> sidste del af teksten i hver linie står inde under noget andet, så man ikke

Har du prøvet med Firefox 0.9. Siden vises ok hos mig, men måske har
berlingske ændret noget siden du postet linket ?

Martin.

Fra : Anders Lund

Dato : 15-06-04 12:17

Martin Andersen wrote:

> Har du prøvet med Firefox 0.9. Siden vises ok hos mig, men måske har
> berlingske ændret noget siden du postet linket ?

Nope... det ligner stadig puha i 0.8. Tror at jeg vil installere 0.9
snart.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : N/A

Dato : 16-06-04 12:47

Fra : N/A

Dato : 16-06-04 12:47

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-06-04 12:37

Anders Lund skrev:

> Nope... det ligner stadig puha i 0.8. Tror at jeg vil
> installere 0.9 snart.

Siden er desværre ikke bedre i 0.9. Hvis man skjuler billederne på
siden, falder teksten fint på plads - problemet er Berlingske-
ikonet, hvor der er sat float på.

Hvis man fjerner float på logoet virker det fint - se eksempel her:
<http://www.gyros.dk/usenet/temp/berlingske.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 15-06-04 13:39

> [...]
> ikonet, hvor der er sat float på.
>
> Hvis man fjerner float på logoet virker det fint - se eksempel her:

Jeg har svært ved at forstå, hvorfor siden skulle kunne vises pænt i Kim
Ludvigsen's Mozilla, men ikke pænt i min og jeres Firefox - kan nogle
forklare, hvordan dette kan lade sig gøre ??

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-06-04 13:42

Dr.Ralph wrote:

> Jeg har svært ved at forstå, hvorfor siden skulle kunne vises pænt i Kim
> Ludvigsen's Mozilla, men ikke pænt i min og jeres Firefox - kan nogle
> forklare, hvordan dette kan lade sig gøre ??

Jeg bruger forøvrigt Mozilla 1.7b.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 15-06-04 14:00

> Jeg bruger forøvrigt Mozilla 1.7b.

Hvilket OS ?

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-06-04 15:46

Dr.Ralph wrote:

> Hvilket OS ?

Det har ingen betydning, eftersom html-fortolkeren er den samme på alle
platforme, men det er OS/2 (og fjern så det grin!).

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 15-06-04 17:59

> Det har ingen betydning, eftersom html-fortolkeren er den samme på alle
> platforme, men det er OS/2 (og fjern så det grin!).

Ha...ha...ha...ha OS/2 :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Det har betydning iflg. Jens Gyldenkærne.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-06-04 18:57

Dr.Ralph wrote:

> Det har betydning iflg. Jens Gyldenkærne.

Ja, det kan jeg se. Men det er så fordi, sitet serverer forskellige
filer, ikke fordi browseren fortolker dem forskelligt.

Jeg har forøvrigt lige prøvet at spoofe UserAgent, men det gør ingen
forskel, teksten står som den skal, uanset hvilken browser jeg spoofer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : N/A

Dato : 16-06-04 12:47

Fra : Martin Andersen

Dato : 15-06-04 13:39

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Siden er desværre ikke bedre i 0.9. Hvis man skjuler billederne på
> siden, falder teksten fint på plads - problemet er Berlingske-
> ikonet, hvor der er sat float på.

Jeg kan ikke se noget problem. Jeg har taget et billede
og lagt i dk.binaer under titlen Berlingske og Firefox 0.9.

Martin.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 15-06-04 14:01

> Jeg kan ikke se noget problem. Jeg har taget et billede
> og lagt i dk.binaer under titlen Berlingske og Firefox 0.9.
>
> Martin.

Hvilket OS ?

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Martin Andersen

Dato : 15-06-04 18:29

Dr.Ralph wrote:

> Hvilket OS ?

Fedora Linux, så du må heller skifte Dr Ralph

Martin.

Fra : N/A

Dato : 16-06-04 12:47

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-06-04 13:43

Martin Andersen skrev:

> Jeg kan ikke se noget problem. Jeg har taget et billede
> og lagt i dk.binaer under titlen Berlingske og Firefox 0.9.

(direkte link: <news:40cee921$0$274$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>)

Det ser jo fint ud - men sådan er det ikke her. Det kan være OS-
bestemt (siden bruger javascript til at sende specifik css-kode til
forskellige browsere).

Her er det Windows 2000.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 15-06-04 13:59

> Her er det Windows 2000.

Jeg bruger win xp pro sp1.

Og mit står ikke pænt - faktisk er det helt tovligt i dag med den ekstra
pop up reklame, som ikke blev fanget i firefox :(

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Torben Nielsen

Dato : 15-06-04 20:02

Dr.Ralph wrote:

> Jeg bruger win xp pro sp1.
>
> Og mit står ikke pænt - faktisk er det helt tovligt i dag med den ekstra
> pop up reklame, som ikke blev fanget i firefox :(

Jeg bruger win xp home sp1 (dk), og her står det fint i Firefox
(både 0.8 og 0.9), Opera 7.5 og IE6. Har du et screenshot der
illustrerer problemet?

Mvh.
Torben

Fra : Dr.Ralph

Dato : 15-06-04 21:01

>Har du et screenshot der
> illustrerer problemet?

http://chsnet.dk/firefox/bt.jpg

Det tår ikke særlig pænt, vel :)

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Torben Nielsen

Dato : 15-06-04 21:26

Dr.Ralph wrote:

> http://chsnet.dk/firefox/bt.jpg
>
> Det tår ikke særlig pænt, vel :)

Bare fordi du ikke kan lide impressionismen, behøver det jo ikke
at være grimt?! ;)
Nej, du har ret. Grunden til at siden fremstår korrekt hos mig,
er sikkert at jeg har en efterhånden rimelig omfattende hosts-fil
og derfor ikke ser reklamerne, jeg forstår nu problemet, men er
glad for at jeg ikke har det! :)

Mvh.
Torben

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-06-04 15:29

Dr.Ralph skrev:

> Har lige hentet SP2 RC1 ned fra Microsoft - er spændt på at få
> den nye udgve af IE ind på min pc.

SP2 RC2 skulle i øvrigt være lige på trapperne.

<http://www.microsoft.com/presspass/newsroom/winxp/WindowsXPSPFS.asp>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-06-04 19:58

Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg bruger forøvrigt Mozilla 1.7b.

Hm - ny teori, det er noget der er ændret mellem 1.7b og 1.7RC2.
Det er stadig kun et gæt, men jeg kan ikke rigtig se nogen anden
god forklaring.

Jeg prøvede tidligere i dag i Netscape 7.1 - her vises siden fint.
Men selv om jeg sætter 1.7RC2 til at spoofe sig som Netscape 7.1
virker det stadig ikke her.

Jeg mener også at jeg fik prøvet at lægge 1.7RC3 ind på en maskine,
uden nogen forbedring af sidevisningen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Dr.Ralph

Dato : 15-06-04 20:50

> Jeg mener også at jeg fik prøvet at lægge 1.7RC3 ind på en maskine,
> uden nogen forbedring af sidevisningen.

Kan vi mon håbe Firefox er på vej med en ny version ?

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-06-04 22:06

Dr.Ralph skrev:

> Kan vi mon håbe Firefox er på vej med en ny version ?

Den er lige kommet i dag! - version 0.9. Men problemet er ikke løst
der - det er nærmere den anden vej rundt. Hvis du tager en ældre
udgave af Mozilla eller Firefox, er der ikke noget problem.

Jeg har lige afprøvet siden med FireBird 0.7 (Firefox 0.8's
forgænger) - her vises den fint.

Netscape 7.1 bygger på Mozilla 1.4 og viser som tidligere nævnt
også siden fint.

Ifølge Kim Ludvigsen vises siden også fint i 1.7B - det lyder godt
nok mærkeligt hvis der skulle være større forskel på en Beta og den
efterfølgende Release Candidate end der er på Beta'en og den
foregående Final-version - men det er ikke umuligt.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-06-04 00:06

http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/sp2predl.mspx

--
Hilsen
Madsen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 16-06-04 02:45

On Wed, 16 Jun 2004 01:05:41 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/sp2predl.mspx

Arghh.....har lige for 2 timer siden streamet RC1 sammen med min win xp på
en cd skive - nu skal jeg begynde forfra :)

Man kan jo håbe RC2 vil være endnu mere stabil end RC1 var !

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-06-04 01:59

> [...]

> efterfølgende Release Candidate end der er på Beta'en og den
> foregående Final-version - men det er ikke umuligt.

Det er forøvrigt slet ikke 1.7B, jeg bruger, men 1.7RC1, har jeg lige
fundet ud af. Jeg har dem begge installeret, og teksten står korrekt i
dem begge. Den står også fint i min Mozilla 1.6
(http://kimludvigsen.dk/brm-mozilla17b.png), og ligeså i min Firefox 0.8
(http://kimludvigsen.dk/brm-firefox.png). Til gengæld er siden frygtelig
levende i Firefox'en, fordi jeg ikke har installeret en Flash-killer i
den, Gyyys!

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Anders Lund

Dato : 16-06-04 12:47

Kim Ludvigsen wrote:

> (http://kimludvigsen.dk/brm-mozilla17b.png), og ligeså i min Firefox 0.8
> (http://kimludvigsen.dk/brm-firefox.png). Til gengæld er siden frygtelig

Det er nok fordi du har ændret på skriftstørrelsen... hvis jeg gør min
tekst større, bliver siden også vist (forholdsvis) korrekt.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-06-04 08:56

Dr.Ralph skrev:

> Arghh.....har lige for 2 timer siden streamet RC1 sammen med
> min win xp på en cd skive - nu skal jeg begynde forfra :)

He-he. Surt show og på det område er slipstreaming ikke for
smart, for du kan ikke installere RC2 oveni RC1, hvis RC1 er
installeret fra en slipstreamet CD, men det er jeg nu ligeglad
med. Jeg foretrækker alligevel at starte helt forfra så man
har alt hvad der hører til RC1 og tidligere ude af verdenen.

> Man kan jo håbe RC2 vil være endnu mere stabil end RC1 var !

Ja lad os det. Jeg er spændt på at komme til at prøvekøre den
i hvert tilfælde.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 16-06-04 14:25

> [...]
> med. Jeg foretrækker alligevel at starte helt forfra så man
> har alt hvad der hører til RC1 og tidligere ude af verdenen.

Ja, jeg foretrækker også en clean/ren installation af win xp.
Skal streame RC2 ind i aften på cd skive, hvis jeg kan nå det for Portugal
og Spanien kampen.

> Ja lad os det. Jeg er spændt på at komme til at prøvekøre den
> i hvert tilfælde.

Ditto - vil prøve at få den ind måske i aften eller i morgen aften.
Er spændt på, om alt mit habengut vil virke på RC2 - nåede aldrig at få RC1
ind :)

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-06-04 15:52

Dr.Ralph skrev:

> Ja, jeg foretrækker også en clean/ren installation af win xp.
> Skal streame RC2 ind i aften på cd skive, hvis jeg kan nå det for
> Portugal og Spanien kampen.

Jeg kunne ikke vente og gjorde det sidste nat i stedet. ;)

> Ditto - vil prøve at få den ind måske i aften eller i morgen aften.
> Er spændt på, om alt mit habengut vil virke på RC2 - nåede aldrig at
> få RC1 ind :)

Det kører glimragende indtil videre her. Har snart det hele inde og har
ikke haft et eneste nedbrud eller fejlmeddelelse. Den kører også meget
stærkere end min SP1-installation, så på det område, har de altså
forbedret sig.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 17-06-04 04:42

> [...]
> ikke haft et eneste nedbrud eller fejlmeddelelse. Den kører også meget
> stærkere end min SP1-installation, så på det område, har de altså

Har lige stremaet mit nu.
Er spændt på, hvordan det vil køre.

Sælger iøvrigt mine 2 Maxtor MAXLINE 250GB SATA diske ud - og har købt
400GB Hitachi 7K400, da jeg både vil indskrænke antallet af diske i mit
system og få nogle molex strømstik fri til mit kommende strømslugende
grafikkort.
Så hvis du er interesseret i en disk til halv pris i meget fin strand, så
kig i salgs gruppen for interne enheder.

Jeg sælger også mine passive Zalman harddiskkølere/vibra dæmpere - de er
TOTALT ubrugte og nye.

Når jeg sælger 1 SCSI og 2 SATA og kun får 1 sata istedet for, så skaber
jeg plads øverst - og undgår at optage plads, hvor mine 2 Zalman harddiskie
kølere/vibra dæmpere skulle sidde - fordi jeg nu kun har 4 diske internt
-som alle sammen kan være nederst foran i 3,5" pladser.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 15-06-04 13:47

On Mon, 14 Jun 2004 02:24:33 +0200, Dr.Ralph wrote:

> http://www.berlingske.dk/bilen/artikel:aid=450494/

Har nu lige snakket med folk bag berlingske.dk - og de validerer kun deres
website, så det virker til IE, Netscape og Safari (Mac) - ikke til Mozilla
- og de har kun planer om at understøtte Mozilla, hvis tilstrækkeligt mange
anvender Mozilla Firefox :(

Dette bliver en kamp op ad bakke - jeg er oppe på 25% af alle de websites,
jeg kigger på til dagligt, der ikke ser "pæne" ud i min Firefox browser -
mest pga MS javascript menur og lignenede.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-06-04 14:19

Dr.Ralph skrev:

> Har nu lige snakket med folk bag berlingske.dk - og de
> validerer kun deres website, så det virker til IE, Netscape og
> Safari (Mac) - ikke til Mozilla -

Spørg dem lige om hvad de forstår ved Netscape?

Netscape 4.x kan praktisk taget ikke vise berlingske.dk - hverken
forsiden eller den aktuelle bilside. Netscape 6/7 bruger den samme
motor som Mozilla/Firefox - nemlig Gecko - så det giver ikke den
store mening at tale om at understøtte Netscape 6/7 uden også at
medregne Mozilla og Firefox.

> og de har kun planer om at
> understøtte Mozilla, hvis tilstrækkeligt mange anvender
> Mozilla Firefox :(

Hvis de til en start ville overveje at skrive valid kode - eller
bare noget der minder om det - ville siden nok blive lettere
tilgængelig.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : N/A